Ott Tänak / Martin Järveoja esikohal möödunud võistluspäeva rikkus Hyundai tehniline probleem


Keenia MM-ralli jätkus reedel kaheksa kiiruskatsega ja päevale läksid liidrina vastu Ott Tänak / Martin Järveoja. Hommikuse ringi neljast katsest võitsid eestlased koguni kolm ja nende päeva alguse 2,4 sekundiline vahe oli lõunaseks hoolduspausiks suurenenud lähimate jälitajate ees, kelleks olid Elfyn Evans / Scott Martin 24,4 sekundile. Eestlased jätkasid heas hoos ka kahel esimesel korduvkatsel, millest teise nad küll võitsid, kuid peale finišit sõnas Tänak autos Järveojale, et tundub nagu auto oleks sisuliselt kaheveoline ja katse lõppu jättis nende Hyundai i20 N Rally1 õli. Päeva eelviimasel katsel kaotasid eestlased 46,1 sekundilise esikohaedu ja kukkusid reede lõpuks kolmandale kohale. Laupäeva eel lahutab neid esikohta hoidvatest Evans / Martinist 55,4 sekundit.
„Paar kilomeetrit enne katse lõppu märkasin, et meil on auto sõidujoones hoidmisega probleeme. Suutsime selle katse lõpetada, kuid ülesõidul selgus, et probleem on veovõllis. See oli kinni kiilunud ja meil polnud piisavalt aega, et seda kohe eemaldada. Kuna veovõll on mootori taga, siis teadsime, et see võib kergesti mootori lõhkuda. Õnneks saime viimas katse eel selle eemaldatud ja sõita. Eelviimasel hoidsin autot, kuid viimasel polnud enam nii palju hoolitseda vaja. Kindlasti lähme üritama, kuid see eeldab, et auto püsib ühes tükis. Teeolud saavad olema nõudlikud ja karmid,“ võttis Tänak reede kokku.
„On olnud väga raske päev ja oleme olnud ettevaatlikud. Osadel on kahjuks olnud probleeme, kuid see on osa Safarist. Vahel on see vihale ajav, et ei saa kiiremini sõita, kuid siis meenutan endale, et kus me oleme. Esimene korduvkatse oli väga paha ja seal oli võimalus rehv või auto lõhkuda kõrge. Vahel sõidan 100% kiirusega, kuid kui on oht auto lõhkuda, siis lasen tempos järgi,“ sõnas Evans päeva kokkuvõtteks.
Evansi ja Tänaku vahele mahtusid peale reedet Keenia MM-ralli kahekordsed võitjad Kalle Rovanperä / Jonne Halttunen. Soomlased tegid hommikusel ringil ühes kitsas paremkurvis poolspinni, mille tõttu kaotasid väärtuslike sekundeid. Päeva jooksul kolm katsevõitu võtnud Rovanperä / Halttunen jäävad laupäeva eel meeskonnakaaslastest 7,7 sekundi kaugusele.
„Hommikune ring oleks saanud olla parem, sest kaotasin seal tehnilistel ja kitsastel lõikudel aega nagu eelmistel aastatel. Ma ei tunne end seal mugavalt, kuid muus osas olime targad ja auto on ühes tükis. Olin kindel, et kui teised nii kõvasti suruvad, siis midagi juhtub. Minu poolt oli pärastlõunal rohkem tempo kontrollimine ja seal pikal katsel nendes rasketes oludes oli tunne, et auto plahvatab iga hetk. Iga aasta on nii, et on osad on super kiired, kuid nad ei ole kõige kiiremad ralli lõpuks,“ võttis soomlane päeva kokku.
Draamat jagus ka teistele
Kui Tänak / Järveoja autol tekkis reede teises pooles pooltelje probleem, siis nende meeskonnakaaslased Thierry Neuville / Martijn Wydaeghe alustasid päeva pärast neljapäevaseid probleeme minutise ajatrahviga, sest nende auto korda seadmiseks kulus lubatust kuus minutit rohkem. Päeva kolmandal katsel said veel belglased kümme sekundit trahvi valestardi eest ja kuigi nad võtsid päeva pikima katse korduvläbimisel koguni 22,4 sekundilise võidu, siis katse järgsel ülesõidul tekkis neil jahutussüsteemi probleem, milleks tuli eest võtta kogu auto nina ja taas hilineti katse starti, mille eest teeniti sel korral 50 trahvisekundit. Kokkuvõttes hoiavad kaks minutit trahvi teeninud valitsevad maailmameistrid neljandat kohta ja jäävad esikohast 1.31,4 kaugusele.
„Ma ei tea mida öelda, sest on olnud väga väljakutsuv, kuid proovisime endast parima anda. Meil oli jahutusüsteemi probleem mida proovisime parandada ja milleks pidime kogu auto esiosa lahti võtma ja tagasi panema. Katsetel olid ekstreemsed olud ja me oleme rahul, et siin oleme. Kui karistused maha võtta ja rehvipurunemise eest saadud sekundid, siis me juhiks rallit ligi minutiga, kuid on nagu on,“ sõnas Neuville päeva kokkuvõtteks.
Adrien Fourmaux / Alexandre Coria olid pärast pettumust valmistanud avapäeva rajal tagasi ja lootsid ralli lõpuks jõuda TOP10, kuid nende plaan sai tagasilöögi ralli seitsmendal katsel, kui nad esmalt parema esimese rehvi lõhkusid ja seejärel vedrustuse, mis nad taas katkestama sundis.
Päeva teiselt kohalt alustanud Takamoto Katsuta / Aaron Johnstoni hommik algas kohe kahe rehvipurunemisega ja langemisega 13. kohale. Kuigi Toyota võistluspaaril purunes teisel ringil veel üks rehv, siis lõpetasid nad päeva viiendal kohal ja jäävad meeskonnakaaslastest 3.26,4 kaugusele.
Probleeme oli ka Gregoire Munster / Louis Loukal, kes jäid avaringi esimesel katsel Sami Pajari tolmu ja kes järgmisel katsel lõhkusid auto parema tagumise vedrustuse, mis neil õnnestus nii korda saada, et tagasi hooldusesse jõuda. Nende meeskonnakaaslastel Josh McErleanil / Eoin Treacyl möödus küll päeva esimene ring hästi ja kokkuvõttes hoiti viiendat kohta, kuid esimesel korduvkatsel hõõrus nende autos lahti tulnud tagavararatas kere sisse augu ja edasi tuli sõita prille kandes väga tolmuses autos. McErlean hoiab reede järel parima Fordi sõitjana 5.35,4 kaotusega seitsmendat kohta.
WRC2 klassis esikohta hoidnud Oliver Solberg / Elliott Edmondson jäid oma autoga fesh-fesh liiva kinni ja pidid katkestama seitsmendal katsel. Sealt edasi juhtisid ja lõpetasid päeva esikohal Toyotal sõitvad Kajetan Kajetanowicz / Maciej Szczepaniak.

Keenia MM-ralli jätkub laupäeval kuue kiiruskatsega, millest esimene saab stardi 07:35. Sarnaselt neljapäeva ja reedega hoiab rallisõpru sündmustega kursis Shell Helix Powerstage Live Blogi.

Foto: Hyundai Motorsport