Ott Tänak / Martin Järveoja lähevad hooaja viimasele päevale vastu Jaapani MM-ralli liidritena.

Ott Tänak / Martin Järveoja lähevad pühapäevale vastu liidritena

Jaapani MM-ralli jätkus laupäeval seitsme kiiruskatsega, mille jooksul õnnestus enamus võistlejatel läbida 103,87 katsekilomeetrit. Päevale läksid liidritena vastu Ott Tänak / Martin Järveoja (Hyundai i20 N Rally1), kelle edu Elfyn Evans / Scott Martin (Toyota GR Yaris Rally1) ees oli 20,9 sekundit.  
MM-liidrid Thierry Neuville / Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 N Rally1) leidsid end ebaõnnestunud reede järel alles 15. positsioonilt ja jäid liidritest 7.41,3 kaugusele.

Laupäeva esimese ringi kolmele katsele starditi järgneva rehvivalikuga.

Hyundai teeb taktikat, Evans / Martin vähendavad vahet ja taas satub Jaapanis rajale tsiviilauto!

Kuigi hommikul oleks pidanud esimese võistlusautona rajale startima reedel katkestanud Andreas Mikkelsen / Torstein Erikseni Hyundai i20 N Rally1, siis Hyundai küll tuli esimesena, kuid hoopis Neuville / Wydaeghe oma. Selle põhjuseks see, et Hyundai meeskond otsustas hommikul, et Mikkelsen / Eriksen lähevad hooldusest välja neli minutit hiljem, mis annab neile küll 40 trahvisekundit, kuid aitab esimesena rajale meeskonnakaaslased, kellel puhastes oludes veel suurem võimalus konkurente püüda. Olgu etteruttavalt öeldud, et peale lõunapausi norralased enam rajale ei tulnud, sest meeskond vajab nende maksimum pingutust pühapäeval heitlemaks Toyotade vastu MM-tiitli nimel.  

Kõige paremas tempos alustaid hommikut Evans / Martin, kes võtsid katsevõiduga Tänak / Järveojalt tagasi 3 sekundit. Kuigi päeva teisel katsel enam britid parimad ei olnud, siis õnnestus neil liiga ettevaatliku legendiga sõitnud eestlastelt veel 1,6 sekundit tagasi napsata.
Päeva teise katse parimad olid Neuville / Wydaeghe, kes olid kiire sõidu ja konkurentide ebaõnne tõttu tõusnud 12. kohale.

Taas pääses Jaapanis katsele tsiviilauto

Päeva kolmanda katse said läbida vaid kuus võistluspaari, sest täpselt Evans / Martini stardi eel said kohtunikud info, et rajale on sõitnud tsiviilauto, mis üsna pea vastu katset sõites nähtavale ilmuski.
See pole Jaapanis esimene kord, sest kui möödunud aastal lasti katsel startida nii, et katsel seisis 0 auto, siis aasta varem sõitis samuti vastassuunas käinud katsel Sami Pajarile vastu tsiviilauto.
Seejärel otsustasid korraldajad katse tühistada ja määrata võistlejatele, kes startida ei saanud nominaalajad. Lõpuks tõusid katse võitjateks Evans / Martin, kellele määrasid kohtunikud sekund kiirema aja, kui Tänak / Järveojale. Üldarvestuses tähendas see seda, et hommikuse ringi järel oli eestlaste edu brittide ees 15,3 sekundit. MM-liidrid Neuville / Wydaeghe olid aga hea sõiduga veel tõusnud ja said rehvivahetus pausile juba üheksandalt kohalt.  
Kui muus osas kulges WRC arvestuses hommik ilma suuremate sündmusteta, siis päeva kolmandal katsel tegid kolmandat kohta hoidnud Takamoto Katsuta / Aaron Johnston (Toyota GR Yaris Rally1) väga õnneliku spinni, mis kukutas nad viiendaks, kus nad ka päeva lõpetasid.

Tänak / Järveoja suurendavad edu. Neuville / Wydaeghe tõusevad seitsmendaks.

Kui hommikusel ringil olid Evans / Martin, Tänak / Järveojalt aega tagasi võtnud, siis sarnaselt reedega ei leidnud nad korduvkatsetel enam õiget kiirust ja andsid tagasi võidetud aega taas ära.
Kui reedel edestasid katsevõidu võtnud eestlased esimesel korduvkatsel britte 14,4 sekundiga, siis laupäeval 6,1 sekundiga. Samal katse järel tõusid üldarvestuse kolmandaks Sebastien Ogier / Vincent Landais (Toyota GR Yaris Rally1), kelle edu oli nüüd neljandaks kukkunud Adrien Fourmaux / Alexandre Coria (Ford Puma Rally1) ees 1,6 sekundit.
Kui järgmise katsevõidu jagasid omavahel Neuville / Wydaeghe ja Ogier / Landais, siis järgmisel olid prantslased 0,1 sekundi võrra paremad. Päeva viimase katsena sõidetud Toyota staadionikatse võitsid Jaapani MM-ralli liidrid Tänak / Järveoja, kes on kinni 18 MM-punktis ja lähevad hooaja viimasele võistluspäevale vastu 38 sekundilises eduseisus.
„Kõik katsed olid täna ülimalt nõudlikud, kohati väga aeglased ja näiliselt lõputud. Lisaks oli katsetel vahelduv pidamine ja pidevaid üllatusi. Kuigi see on olnud järjekordne raske päev, siis oli meil tugev teine ring. Elfyn oli täna hommikul kindlasti ründamas, kuid olime pärastlõunal tugevamad, et päev lõpetada meie kasuks. Oleme sellega tegelenud terve nädalavahetuse ja teeme seda ka homme. Meie peamine eesmärk on tootjate meistritiitel ja me tahame seda saavutada. Toyotad on väga kiired nii, et me kõik peame andma endast parima, et saaksime selle koju tuua,“ sõnas Tänak päeva lõpus.

Neuville / Wydaeghe lõpetasid laupäeva seitsmendal kohal ja on hetke seisu sellega teeninud 4 MM-punkti. See tähendab seda, et belglastel on Tänak /Järveoja Jaapani MM-ralli maksimumpunktide korral vaja karjääri esimese MM-tiitli kindlustamiseks pühapäeval kahte MM-punkti.
„Oleme rahul, et suutsime tõusta seitsmendale kohale, mis täna hommikul ei tundunud kuigi realistlik. Muidugi oleks see võinud olla palju parem nädalavahetuse tulemus, kuid olen oma karjääri jooksul silmitsi seisnud paljude tagasilöökidega ning õppinud rahulikuks jääma ja olukorraga toime tulema. Arvan, et saime sellega täna väga hästi hakkama, arvestades, et meil oli kõik kaotada, samas kui teistel oli palju võita. Homme võib tulla suur päev nii, et hoiame pöialt ja proovime korralikult magada. Võitlus käib ja me peame veel punkte võitma. Vaatame homme pärast paari katset, et kus oleme ja mida tegema peame,“ võttis Neuville päeva ja eesootava kokku.

Laupäeva kõige kiirem võistluspaar oli Ogier / Landais, kes laupäeva katsete arvestuses edestasid Tänak / Järveoja 4,7 sekundiga. Kui arvestada seda, et reedel andsid prantslased rehvipurunemisega ära 2.05,9 ja jäävad laupäeva järel kolmandana liidritest 2.10,9 kaugusele, olnuks Toyotal Hyundaile väga tugev konkurent võidule, kuid see rong on nende jaoks läinud.
“See on olnud meie jaoks positiivne päev. Olime kahe katsevõiduga päeva kiireimad ja jõudsime tagasi poodiumikohtadele, et meeskonnale häid punkte koguda. Arvan, et rohkemat me teha ei saanud. Muidugi oleksin soovinud veelgi rohkem, kuid meie võimalused tootjate meistritiitlile on hooaja viimase päeva eel endiselt elus ja me peame andma endast kõik. Peame lihtsalt pingutama pühapäeva maksimumpunktide nimel ja lootma õnnele, sest rallis ei tea kunagi, mis juhtuda võib,“ võttis Ogier päeva kokku.

Tootjate arvestuses on pühapäeva eel Hyundai ja Toyota vahe 11 punkti. Õnnestumise korral on võimalik veel võita maksimaalselt 22.

Sami Pajari / Enni Mälkönen on Jaapanis teinud täpselt seda mida neilt on oodatud

Sami Pajari / Enni Mälkönen liiguvad WRC2 klassi MM-tiitli suunas.

WRC2 klassis pakkus laupäev draamat kohe päeva esimesel katsel, kus viiendalt kohalt tegid sõiduvea Jan Solans / Rodrigo Sanjuan (Toyota GR Rally2) ja järgmisel spinni Gus Greensmith / Jonas Andersson (Škoda Fabia RS Rally2). Heitluses MM-tiitli eest näitasid head kiirust Sami Pajari / Enni Mälkönen (Toyota GR Rally2), kes võitsid seitsmest katsest kaks ja lähevad hooaja viimasele võistluspäevale vastu teiselt kohalt, millest piisaks nendele MM-tiitli võitmiseks. Liider Nikolay Gryazinist jäävad nad maha 1.26,0. 
WRC2 klassi kolmandat kohta hoiavad vanema generatsiooni Škoda Fabia R5 autoga sõitvad Hiroki Arai / Shunsuke Matsuo, kes võitsid laupäeval ka kaks katset.

Jaapani MM-ralli TOP10 SS16 järel

Jaapani MM-ralli jätkub pühapäeval viie kiiruskatsega, mille jooksul tuleb läbida 70,57 katsekilomeetrit. Päeva avakatse saab stardi 00:39.

Fotod: Hyundai Motorsport, WRC.com, Sami Pajari FB/Rallypixels

Back to top button