Ott Tänak / Martin Järveoja lähevad Rootsi MM-ralli viimasele võistluspäevale vastu liidrina! Georg Linnamäe / James Morgan hoiavad WRC2 klassis neljandat kohta

Ott Tänak / Martin Järveoja lähevad viimasele võistluspäevale vastu liidrina
  • Ott Tänak / Martin Järveoja on Rootsi MM-ralli liidrid, kuid ilma rehvi pribleemita võinuks nende edu olla veelgi suurem
  • Thierry Neuville / Martijn Wydeghe ja Kalle Rovaperä / Jonne Halttunen heitlesid kolmanda koha nimel
  • Eestlased tegid WRC2 klassis väga korraliku võistluspäeva

Rootsi MM-ralli kolmandal võistluspäeval tuli võistlejatel läbida seitse kiiruskatset ja 126,22 katsekilomeetrit. Laupäeva alustasid liidrina Craig Breen / James Fulton (Hyundai i20 N Rally1), kelle edu oli Ott Tänak / Martin Järveoja (Ford Puma Rally1) ees 2,6 sekundit.

Samal päeval, aastal 2012 oli Tänak just Rootsis võtnud enda WRC karjääri esimese katsevõidu.

Päeva alustati kahe väga kiire katsega, mille mõlema FIA poolt lubatud keskmised kiirused (130 km/h) lõhki sõideti. Avakatse võitnud Thierry Neuville / Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 N Rally1) keskmine kiirus 12,54 km pikkusel katsel oli 141 km/h. Heitluses esikohale suurendasid Breen / Fulton esilagu eestlaste ees edu 4,6 ja järgmisel katsel, mille nad võitsid 5,7 sekundi peale.

Samal katsel pidid positsiooni loovutama Elfyn Evans / Scott Martin (Toyota GR Yaris Rally), kellest möödusid meeskonnakaaslased Kalle Rovanperä / Jonne Halttune (Toyota GR Yaris Rally1). Neljandaks tõusnud soomlaseid lahutas poodiumist veel 12,1 sekundit.

Juba järgmisel katsel vähendasid nad katsevõiduga vahet enda ees olevate kaasmaalaste Esapekka Lappi / Janne Fermiga  (Hyundai i20 N Rally1) veel 1,6 sekundi võrra.

Heitluses esikohale vähendasid Tänak / Järveoja hommikuse ringi viimasel katsel liidritega vahet ja hoolduspausile said eestlased 3 sekundilises kaotuses.

Ott Tänak hoolduspausi eelses meediatsoonis:

“Pole väga suurt vahet eilsega ja proovime teha kõik, mis me suudame. Hetkel pole meil tööriistu, et suurt muuta ja peame sellega hakkama saama, mis on ja maksimumi võtma. Teisel ringil saab olema rohkem kruusa, kui eile ja see saab olema rehvidele ja meile nõudlik.”

Probleemid Pirelli rehvidega tekitavad TOP3 võistluspaaridele ajakaotust

Rootsi MM-ralli jätkus peale hoolduspausi hommikuste katsete kordustega ja sarnaselt reedega pakkus ka laupäeval teine ring draamat.

Teise ringi esimese katsevõidu võtsid Rovanperä / Halttunen, kelle vahe nüüd kolmandat kohta hoidnud Lappi / Fermiga oli 9,5 sekundit. Vaid 0,2 sekundiga jäid soomlastele katsel alla Tänak / Järveoja, kes vähendasid Breen / Fultoni edu, kellel oli katsel ka üks suur moment veelgi ja nüüd oli liidrikoht eestlastest veel vaid 1,7 sekundi kaugusel.

VIDEO: Breen /Fultoni SS12 napp pääsemine

Evans / Martin tegid ühes paremkurvis spinni, mille tõttu aega kaotasid ja kuuendaks kukkusid.

Järgmine katse pakkus Hyundai Motorsport meeskonnale põhjust nii rõõmustamiseks, kui ka pettumuseks. Päeva teise katsevõidu võtsid Neuville / Wydaghe, kes jälle ligi 140 km/h keskmist kiirust näitasid, kuid nende meeskonnakaaslaste Lappi / Fermi autol paremal esirehvil tekkis enne katse viimast kurvi delamineering, mille järgi nad teelt välja sõitsid ja lumehanges üle 7 minuti veetsid.

Esapekka Lappi / Janne Ferm proovimas publiku abiga lumehangest välja saada

Lappi / Ferm probleemide tõttu tõusid kolmandale kohale Rovanperä / Halttunen, kes katsel väga õnneliku spinni üle elasid.

Rovanperä / Halttunen õnnelik spinn

Suurima pettumuse pidi Hyundai meeskond üle elama katsel aga seoses võistluspaariga Breen / Fulton, kellele katsel meeskonnakaaslastega sarnane rehviprobleem tekkis (vasak esimene). Iirlased säilitasid küll üldedu, kuid see oli nüüd Tänak / Järveoja ees vaid 0,5 sekundit.

Eestlased olid laupäeva kahe viimase katse jaoks rehve hoidnud ja alustasid kohe neist esimesel rünnakut, mis tundus toovat neile ligi 10 sekundilise eduga esikoha, kuid katse lõpuosas tekkis nende autol sarnaselt eelmise katse Lappi ja Breeniga sirge peale suurelt kiiruselt rehvi delamineering. Hoolimata väärtuslike sekundite kaotusest tõusid eestlased siiski ralli liidriteks ja seda 2,3 sekundilise eduga.

„Küsige Pirellilt, mis juhtus. Rehv delamineerus lihtsalt sirge peal,“ sõnas Tänak katse finišis.

Pirelli esindaja Terenzio Testoni sõnas päeva lõpus, et probleemid rehvidega tekkisid nendel autodel, sest nad kasutasid lubatust madalamat rehvirõhku.

Järjekordse katse võitnud Neuville / Wydegahe olid nüüd suutnud üldaja Rovanperä / Halttuneniga viigistada ja kuna nad võitsid ka päeva viimase katse, siis tõusid laupäeva lõpuks 3,8 sekundilise eduga soomlaste ette.


Tänak / Järveoja pidid viimasel katsel hakkama saama ühe peaaegu „šklikk“ rehviga, kuid sellest hoolimata suutsid nad Breen / Fulton ees edu suurendada ja lõpetasid päeva liidrikohal. Eestlaste edu enne pühapäevaseid katseid on iirlaste ees 8,6 sekundit.

Nii Hyundai Motorsport meeskonna juht Cyril Abiteboul, kui ka Breen tunnistasid õhtul, et nende autol puudus tervel õhtusel ringil hübriid.

Ott Tänak õhtuses meediatsoonis:

“Kokkuvõtlikult väljakutsuv päev, väljakutsuvad katsed ka rehvidele vist. Kahju, kui miskit väljaspoolt otsustab asju. Meil oli kõik planeeritud viimaseks kaheks katseks, aga lõpuks me kaotasime. Viimasel kasutasime naelteta rehvi. Ma ei saa piiri peal sõita ja ma sõidan joonel, et iga pidurdust ja minekut maksimumini kasutada. Olukord pole kunagi mugav kuniks asi on tehtud.”

VIDEO: Rootsi MM-ralli laupäeva kokkuvõte

Rootsi MM-ralli üldseis peale SS15

1.Ott Tänak / Martin Järveoja (Ford Puma Rally1) 1.54.45,4
2.Craig Breen / James Fulton (Hyundai i20 N Rally1) +8,6
3.Thierry Neuville / Martijn Wydaeghe  (Hyundai i20 N Rally1) +23,7
4.Kalle Rovanperä / Jonne Halttunen (Toyota GR Yaris Rally1) +27,5
5.Elfyn Evans / Scott Martin (Toyota GR Yaris Rally1) +57,7
6.Pierre-Louis Loubet / Nicolas Gilsoul (Ford Puma Rally1) +2.28,1

Oliver Solberg / Elliott Edmondson juhivad WRC2 klassi. Eestlastelt korralik päev

WRC2 arvestuses alustasid ja lõpetasid päeva liidritena Oliver Solberg / Elliott Edmondson (Škoda Fabia RS Rally2). Nende edu on enne pühapäeva lähimate jälitajate Ole Christian Veiby / Torstein Eriksen (VW Polo GTI R5) ees 51,6 sekundit.

Linnamäe / Morgan hoiavad Rootsis WRC2 klassi neljandat kohta

Eesti võistluspaaridest lõpetasid päeva neljandal kohal Georg Linnamäe (Hyundai i20 N Rally2) ja tema kaardilugeja James Morgan. Kahel korral katsetel TOP6 jõudnud mehi lahutab enne pühapäeva viimasest poodiumikohast 53,1 sekundit.

Kaur / Viilo näitasid laupäeval ka WRC2 TOP3 tempot

Päeva 13. kohalt alustanud Egon Kaur / Jakko Viilo (Škoda Fabia Rally2 evo) olid auto taas korda saanud ja näitasid korraliku võistlustempot. Korra katsetel TOP3 aja välja sõitnud eestlased sõitsid end üldarvestuses tagasi TOP10 ja hoiavad enne pühapäeva üheksandat kohta. Liidritest jäävad nad maha 3.35,9.

Virves / Magalhães on Rootsis tegemas väga korraliku WRC2 debüüti

Robert Virves /  Hugo Magalhães (Ford Fiesta Rally2) alustasid päeva 13. kohalt ja lõpetasid samuti TOP10. Sarnaselt Kaur / Viilole suutsid ka nemad ühel katsel TOP3 aega näidata.

Virvesele valmistas terve päeva probleeme vale istme asend, mida Rootsis kahjuks lahendada polegi võimalik.

VIDEO: Rootsi MM-ralli laupäeva WRC2 kokkuvõte

WRC2 TOP3 ja eestlased peale SS15

1.Oliver Solberg / Elliott Edmondson (Škoda Fabia RS Rally2) 2.00.40,4
2.Ole Christian Veiby / Torstein Eriksen (VW Polo GTI R5) +51,6
3.Sami Pajari / Enni Mälkönen (Škoda Fabia RS Rally2) +1.13,9
4.Georg Linnamäe / James Morgan (Hyundai i20 N Rally2) +2.07,0
 
9.Egon Kaur / Jakko Viilo (Škoda Fabia Rally2 evo) +3.35,9
10. Robert Virves /  Hugo Magalhães (Ford Fiesta Rally2) +4.13,1

Junior WRC arvestuses juhivad Rootsi MM-rallit prantslased Laurent Pellier / Marine Pelamourgues (Ford Fiesta Rally3).

VIDEO: Rootsi MM-ralli laupäeva JWRC kokkuvõte

Rootsi MM-ralli jätkub pühapäeval kolme kiiruskatsega, mille jooksul tuleb võistlejatel läbida 63,04 katsekilomeetrit. Viimase võistluspäeva avakatsele SS16 stardib esimene võistlusauto 08:05.

Fotod: Jaanus Ree/RedBull Content Pool, WRC All Live, Robert Virves Twitter

Back to top button