Ott Tänak / Martin Järveoja lähevad Sardiinia MM-ralli viimasele võistluspäevale vastu kindlalt liidrikohalt!

Pühapäevale minnakse vastu järjestuses Tänak/Järveoja, Breen/Nagle ja Sordo/Carrera

Sardiinia MM-ralli jätkus laupäeval kaheksa kiiruskatsega, mille jooksul läbiti 131,82 katsekilomeetrit.

Võistluspäeva, kus ei oodanud ees hoolduspausi alustasid liidrina Esapekka Lappi / Janne Ferm (Toyota GR Yaris WRC), kelle edu Ott Tänak / Martin Järveoja (Hyundai i20 N Rally1) ees oli 0,7 ja Pierre-Louis Loubet / Vincent Landais (Ford Puma Rally1) ees 15,1 sekundit.

Laupäeva hommiku katseteks olid piloodid teinud järgnevad rehvivalikud

SS10 Tempio Pausania 1 – 12.03 km – Liidrid Lappi/Ferm lõhuvad auto ja katkestavad

Teise pika võistluspäeva katseid avasid reedel katkestanud Elfyn Evans / Scott Martin (Toyota GR Yaris WRC). Laupäeva hommik pakkus kohe draamat, sest avakatse keskel eksisid ühes kurvidesektsioonis ralli liidrid Lappi/Ferm. Kokkupõrke järgi tuli nende autol alt vasak tagumine ratas koos vedrustuse ja kõige muuga. Lisaks autole purunes sellega ka soomlaste unistus rallivõidust ja päev oli lõppenud.

“Seda on raske vastu võtta. Me ei võtnud suuri riske katsel. Ma oleks pidanud seal kurvis vähem pidurdama, sest seal oli kivi, mis tõstis auto üles ja ma ei saanud enam autot kontrollida ning viskas teisele poole puu vastu. Seda on raske vastu võtta. Kiirus ei olnud meil hea, kuid sellel katsel kus väga kitsas ja raske oli see mõistlik. Kiirus oli madal ja meie endiga kõik ok, kuid autol mitte. Olen autoga kiiresti harjunud ja tunnen end mugavalt, kuid sellised asjad võtavad enesekindluse ära,“ sõnas Lappi hooldusalas.

Laupäeva avakatse võit Tänak / Järveojale, kes olid tagasi tõusnud ralli liidriteks ja juhtisid nüüd lähimate jälitajate ees, kelleks olid Craig Breen / Paul Nagle (Ford Puma Rally) 21,5 sekundiga.

Reedese võistluspäeva järel kolmandat kohta hoidnud Loubet / Landais andis hommikul konkurentidele rehvipurunemise (vasak tagumine) tõttu aega ära ja kukkusid viiendaks.

Hea katseaja välja sõitnud ja teiseks tõusnud Breen /Nagle´st jäid 6,7 sekundi kaugusele Dani Sordo /Candido Carrera (Hyundai i20 N Rally1).

Hea katse tegid ka Thierry Neuville / Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 N Rally1), kes vähendasid enda ees kaheksandat positsiooni hoidnud Kalle Rovanperä /Jonne Halttuneniga (Toyota GR Yaris Rally1) vahet koguni 14,7 sekundi võrra ja jäid üldarvestuses soomlastest 39,4 sekundi kaugusele.

Kuna Lappi /Fermi auto oli kehvas kohas ja blokeeris teed, siis katse tühistati ja teised võistlejad suunati järgmisele katsele.

SS11 Erula – Tula 1 – 15.27 km – Tänak/Järveoja suurendavad üldedu

Laupäeva teise katse kolmikvõidu võtsid Hyundai võistluspaarid. Tänak/Järveoja järel said teise aja Neuville / Wydaeghe (+3,3) ja kolmanda Sordo /Carrera (+5,1).  Eestlased suurendasid üldedu lähimate jälitajate ees 31,8 sekundile. Endiselt teist kohta hoidnud Breen /Nagle lasid liidritega vahe suuremaks ja endale lähemale ka Sordo / Carrera. Hispaanlaseid lahutas nüüd teises positsioonist vaid 1,5 sekundit.

Katsel elasid ehmatuse üle Takamoto Katsuta / Aaron Johnston, kelle Toyota GR Yaris Rally1 auto ühes paremas mahapöördes korra asfaldi ääre taha takerdus. Taka auto suri selle peale välja ja pidi korraks ka tagurdama ning siis selle koha uuesti võtma.

Katsuta:”Ma ei tea, mis juhtus. Sõitsime asfaldi astmele esipõrkerauaga sisse ja auto suri välja.”

SS12 Tempio Pausania 2 – 12.03 km – Neuville / Wydaeghe sõidavad välja ja katkestavad

Võistlus jätkus hommikuse esimese katse kordusega ja selle võidu võtsid Breen /Nagle, kes võtsid Tänak/Järveojalt tagasi 2 ja suurendasid Sordo / Carrera ees edu 9,1 sekundi võrra. Iirlastele oli see selle hooaja alles teine katsevõit.

Sordo tuli katse finišis autost välja ja vaatas auto alla, kuid kuna WRC All Live ei võtnud katse lõpust kommentaare, siis jäi selgusetuks selle vaatluse põhjus.

Päeva hästi alustanud ja Rovanperä/Halttuneni püüdnud Neuville /Wydaeghe keerasid oma Hyundai i20 N Rally1 auto laupäeva kolmandal katsel katusele ja kuigi fännide abiga saadi taas liikuma, siis üsna pea keerasid nad katselt maha ja katkestasid.

WRC2 arvestuses võistelnud Georg Linnamäe / James Morgan sõitsid 12.kiiruskatsel teelt välja ja katkestasid samas kohas, kus esimesel katsel Lappi/Ferm.  Õnneks oli meeste endiga kõik ok, kuid auto oli päris kõvasti pihta saanud.

SS13 Erula – Tula 2 – 15.27 km – Rovanperä/Halttunen kaotasid heitluses viiendale kohale aega

Laupäeva hommikuse ringi viimase katsena ootas ees Erula – Tula kordus, mille võidu võtsid sarnaselt hommikuga Tänak/Järveoja, kes suurendasid üldedu Breen /Nagle ees 30,9 sekundile.

Hea katse tegid ka Sordo/Carrera ja seda hoolimata sellest, et nende auto kapoti vasak nurk tuli katsel lahti.

Katsel teise aja välja sõitnud hispaanlased võtsid poodiumikohtade heitluses Breen / Nagle´lt tagasi 0,3 ja Loubet / Landais´ilt 7,5 sekundit. Üldarvestuses jätkasid hispaanlased kolmandana.

Viienda koha heitluses tundus katse esimeses pooles, et Rovanperä / Halttunen jõuavad võistluspaarile Adrien Fourmaux /Alexandre Coria (Ford Puma Rally1) lähemale, sest edestasid neid 10,83 km vaheajas 6,5 sekundiga, kuid katse teises pooles tehtud poolspinn tähendas hoopis seda, et prantslased edestasid katsel soomlaseid 8,8 sekundiga ja nüüd oli nende vahe 51,3 sekundit.

Peale SS13 suundusid võistlejad rehvivahetuse pausile, sest hoolduspausi laupäeval kavas polnud.

Katsel katkestasid mootoriprobleemide tõttu WRC2 Open liidrid Andreas Mikkelsen /Torstein Eriksen (Škoda Fabia Rally2 Evo).

Sardiinia MM-ralli laupäev jätkus pärastlõunal nelja kiiruskatsega, millele kõik järelejäänud Rally1 võistluspaarid startisid kuue Hard segu rehviga, välja arvatud Elfyn Evansi Toyota millele oli kaasa võetud ka kaks Soft seguga rehvi.

SS14 Coiluna – Loelle 1 – 21.60 km – Tänak/Järveoja võidavad laupäeva neljanda katse

Pärastlõunase esimese katse võit ralli liidritele Tänak /Järveoja. Eestlaste edu katsel teise aja välja sõitnud Rovanperä /Halttunen ees 6,2 sekundit ja seda hoolimata sellest, et Tänak ise mootori probleemist katse lõpus rääkis.

“Olen üllatunud aja üle, sest mul olid katsel probleemid mootoriga,”sõnas eestlane katse finišis.

Rovanperä jaoks oluline oli katsel Fourmaux edestamine ja sellega sai soomlane hakkama, sest prantslase Fordil tundus olevat kas rehvi tühjenemise või mootori probleem, millest piloot ise ka aru ei saanud.

Dani Sordo andis heitluses teisele kohale Breenile ära 4,4 sekundit ja kurtis, et kõvema seguga rehvid sellele katsel autole taha alla panna oli viga.

SS15 Monte Lerno di Pattada 1 – 17.01 km – Sordo pääseb napilt

Järgmisena ootas ees legendaarne Monte Lerno ja Micky hüpe. Esimesena katsele startinud Evans / Martin kasutasid sellele katsel hästi kaasavõetud pehme seguga rehve, mille nad olid mixinud kõvematega ja neist suutsid lõpuks parema aja välja sõita vaid Tänak/Järveoja ja Sordo /Carrera. Tänak /Järveojale kolmas katsevõit järjest, mis tähendas, et edu Breen /Nagle ees oli nüüd juba 45 sekundit. 300m enne katse lõppu ühte vasakkurvi liiga uljalt võtnud Sordo pääses õnneks rajaäärest õnnelikult ja vähendas Breeniga vahe 12 sekundi peale. Rovanperä ja Fourmaux heitlus oli nüüd prantslase kasuks 19,1 sekundiga.

SS16 Coiluna – Loelle 2 – 21.60 km – Sordo kaotab aega

Pealelõunase esimese korduvkatse võit ralli liidritele Tänak / Järveoja, kes edestasid nüüd juba lähimaid jälitajaid 46 sekundiga.

„On hea, et nendes oludes suruma ei pea. Tegime puhta ja hea katse. Kohe kui auto läheb sõidujoonest väljas, siis hakkab juhtuma. Õnneks me ei pea hetkel suruma,” sõnas eestlane katse finišis.

Kui Tänak/Järveojal Hyundai i20 N Rally1 autoga probleeme polnud, siis nende meeskonnakaaslaste Sordo/Carrera auto suri peale veetakistusest läbi sõitmist välja. Õnneks käivitus vett saanud mootor uuesti, kuid Breenile heitluses teisele kohale tuli ära anda koguni 8,8 sekundit. Iirlase edu oli nüüd hispaanlase ees 20,8 sekundit.

Kalle Rovanperä tundis võimalust, et võib saada viiendaks tõustes kaks MM-punkti rohkem ja vähendas katsel Fourmaux´ga vahet 9,8 sekundi võrra, mis tähendas, et enne päeva viimast katset oli prantslase edu soomlase ees 9,3 sekundit.   

Tehniliste probleemide tõttu katkestasid katsel Evans / Martin, kelle Toyotal tundus alguses olevat vasaku rehvi purunemine, kuid varsti selgus, et purunenud on vedrustus. Britid parkisid viisakalt auto rajaäärde, lasid konkurendid mööda ja sõitsid siis katse lõpuni ja katkestasid.

SS17 Monte Lerno di Pattada 2 – 17.01 km – Fourmaux/Coria väljasõidu järgne punane lipp tekitab palju segadust

Sardiinia MM-ralli laupäev sai väga segase lõpu. Katse esimeses pooles tegid sõiduvea ja sõitsid teelt välja Fourmaux / Coria, kes heitlesid Rovanperäga viienda koha nimel. Kuna prantslaste Ford Puma Rally1 blokeeris teed, siis otsustasid korraldajad katse punase lipuga peatada ning autoga kinni olnud võistlejatele treileri appi saata.

Esimesena jõudsid prantslasteni katsele juba enne punast lippu startinud Sordo /Carrera, kes käisid kontrollisid, et kolleegidega kõik ok ja jätkasid oma teed. Päästeoperatsioon oli edukas ja auto saadi rajaäärde.

13 minutit oma stardiajast hiljem said rajale Breen /Nagle. Kui iirlased olid katset saanud mõne aja sõita näitas üks rajakohtunikest neile ekslikult punast lippu, mille peale iirlased kohe hoo maha võtsid.

Sama hoiatuse said järgmisena ka Loubet ja Tänak, kellest esimene hoogu maha ei võtnud ja võistlustempos finišini sõitis. Tänak / Järveoja jätkasid ka esialgu võistlustempos, kuid kui ka nende autosse tuli punase lipu hoiatus võtsid hoo maha ja lõpetasid katse rahulikus tempos.

Segase olukorra tekitanud kohtuniku tõttu pidid FIA kohtunikud otsustama, et mis teha ja andsid võistlusautodele nr.6 (Sordo), 42 (Breen) ja 8 (Tänak) sama lõpuaja. Loubet säilitas enda katsel sõidetud aja, sest tema tempot maha ei võtnud.

„Täna oli hea päev, tundsin end autos hästi ja kontrollisin kõike. Sellest on päris kaua möödas, kui meil viimati selline päev oli, kui päris aus olla. Kuumuses oli natuke keerulisem, eriti lõuna ajal, aga üldiselt pidasid teed hästi vastu. See oli nauditav,“ ütles Tänak Hyundai pressiteate vahendusel.

„Hommikusel esimesel katsel, kui Esapekka Lappi veel võistles, andsime endast parima, tahtsime päeva hästi alustada. Pärast seda võtsime samm-sammult kiirust maha, aga samas head ajad ikka tulid. Kui oled heas tujus ja rütm on hea, siis nii peakski olema. Vahepeal oli meil juhitavusega natuke probleeme, aga tundus, et see oli kuumusest põhjustatud, sest kui jahedamaks läks, oli kõik jälle hästi. Oleme selles positsioonis ka varem olnud ja teame, et kõike võib veel juhtuda. Miski pole läbi enne, kui oleme üle finišijoone tulnud,“ lisas eestlane.

Sardiinia MM-ralli järjestus peale SS17

Pühapäevane stardijärjestus:

Lappi/Ferm
Neuville/Wydaeghe
Evans/Martin
Greensmith/Andersson
Katsuta/Johnston
Rovanperä/Halttunen
Loubet/Landais
Sordo/Carrera
Breen/Nagle
Tänak/Järveoja

Sardiinia MM-ralli jätkub pühapäeval nelja kiiruskatsega, millest esimene saab Eesti aja järgi alguse 09:10.

Päeva kõik sündmused järgi vaadatavad Powerstage Live Blogist, mis jätkab pühapäeval 09:10 – https://powerstage.ee/live/sardiinia-ralli-live-blog/

Foto: Hyundai Motorsport ja WRC All Live

Back to top button