Ott Tänak / Martin Järveoja lõpetasid Sardiinia MM-ralli reedese võistluspäeva teisel kohal ja jäävad liidritest 0,7 sekundi kaugusele!

Tänak/Järveoja SS4 pikkõhulend pakkus silmailu ja lennutas nad liidriteks, kuid lõhkus ka auto

Sardiinia MM-ralli jätkus neljapäeval sõidetud avakatse järel reede hommikul. Hooaja viienda MM-ralli esimesel täispikal võistluspäeval ootas ees kaheksa kiiruskatset, mille jooksul tuli läbida 133,56 katsekilomeetrit. Päeva alustasid liidrina Thierry Neuville / Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 N Rally1).

Ott Tänak / Martin Järveoja (Hyundai i20 N Rally1) hoidsid neljapäevase publikukatse järel kuuendat kohta (+1,3).

Rehvivalikud, millega päeva alustati:

SS2 Terranova 1 – 14.19 km – Tolm segab tagantpoolt startivaid võistluspaare

Reede hommiku esimene katse pakkus kohe põnevust, sest kui tundus, et tagantpoolt startijatel võiks olla eelis, siis suhteliselt kiiresti selgeks, et 3. minutiline stardivahe on liiga vähe ja tolm jääb seisma. Kõige paremini said nendes tingimustes hakkama Elfyn Evans / Scott Martin (Toyota GR Yaris WRC), kes võitsid katse 0,8 sekundiga Pierre-Louis Loubet / Vincent Landais (Ford Puma Rally) ees.

Britid tõusid ka ralli liidriteks ja edestasid nüüd teiseks tõusnud Tänak / Järveoja 4,7 sekundiga.

Eestlastele reede avakatselt kolmas aeg ja 4,1 kaotussekundit.

„Nähtavusega oli keeruline. Sellistes tingimustes on väga keeruline sõita,“ võttis Tänak avakatse kokku.

SS3 Monti di Alà e Buddusò 1 – 24.70 km – Liidrid Evans / Martin katkestavad

Päeva teise katsena läbiti esimest korda ralli pikim katse. Katsevõit taas Toyotale, kuid sellele korral võistluspaarile Esapekka Lappi / Janne Ferm, kes startisid katsele üheksanda autona. Soomlased tõusid ka ralli uuteks liidriteks, sest nende meeskonnakaaslased Evans /Martin kaotasid katsel aega. Katse lõpus selgus, et nende GR Yaris WRC on lekkimas jahutusvedelikku ning ülesõidul pidid britid hästi alanud ralli katkestama. Kui avakatsel jäid Craig Breen / Paul Nagle (Ford Puma Rally1) tolmu ja kaotasid 11,4 sekundit, siis teisel katsel iirlastelt katse teine aeg (+3,4) ja üldarvestuses tõusid nad neljandaks.

Tänak /Järveojale katse kolmas aeg ja 5,3 kaotussekundit. Üldarvestuses jäid teisena jätkanud eestlased liidritest maha 1,9 sekundiga.

„Pidamine oli sellele katsel väga madal. Päris keeruline on rehvidest sellistest tingimustes aru saada,“ sõnas Tänak SS3 finišis.

SS4 Terranova 2 – 14.19 km – Tänak / Järveoja tõusevad liidriteks

Esimese korduvkatse võidu võtsid hommikul tolmu tõttu ligi 20 sekundit kaotanud Dani Sordo / Candido Carrera (Hyundai i20 N Rally1). Hyundaile kindlustasid katse kolmikvõidu Tänak / Järveoja (+0,9) ja Neuville / Wydaeghe (+1,8). Kuna Lappi ei suutnud Tänakust paremat aega sõita, siis vahetus kolmas katse järjest liider ja ralli esikohale tõusid 2017. aasta Sardiinia MM-ralli võitjad Ott Tänak / Martin Järveoja. Nende edu nüüd teiseks kukkunud Lappi / Ferm ees oli 0,9 sekundit.

Eestlased elasid katsel üle ka äreva hetkel ,kui nende Hyundai ühe suure kiirusega hüppe järel vasakule esinurgale maandus , mille tagajärjel vasak esitiib purunes.

MM-liidritel Kalle Rovanperäl /Jonne Halttunenil (Toyota GR Yaris WRC) oli ka katsel väga ärev hetk, kui nad ühe paremkurvi pikaks sõitsid ja selle tagajärjel auto tagatiiva kaotasid.

Rovanperä GR Yaris Rally1 auto tagatiib peale SS4 rajaäärset külastades

Katsel tegid sõiduvead pea kõik M-Sport võistluspaarid. Breen / Nagle ja Gus Greensmith / Jonas Andersson (Ford Puma Rally1) kaotasid nende tõttu vastavalt 7,6 ja 12,4 sekundit.

Breeni eksimus

Loubet / Landais lasid ühe paremkurvi eelse pidurduse pikaks ja andsid ära samuti väärtuslike sekundeid.

SS5 Monti di Alà e Buddusò 2 – 24.70 km – Neuville / Wydaeghe kaotavad esiveolise autoga aega

Kui kolme esimese katsega polnud reedel veel rehve purunenud, siis avaringi viimasel katsel hakkas juhtuma. Katsevõidu võtsid teist katset järjest Sordo / Carrera, kes edestasid taas heas tempos olnud Breen / Nagle 3 sekundiga. Katsel sattusid tehniliste probleemide küüsi Neuville /Wydaeghe, kelle auto jäi peale ühel asfaldilõigul pidurdamist vaid esiveoliseks. Belglased kaotasid katsel ligi kaks minutit ja kukkusid üldarvestuses kümnendaks. Rehvide purunemised võistluspaaridele Adrien Fourmaux / Alexander Coria (Ford Puma Rally1) ja ka Lappi /Fermile, kes nende õnneks kaotasid vaid 2,8 sekundit Tänak/Järeveojale.

Lappi auto vasak esimene SS5 finišis

Hoolduspausile said eestlased 3,7 sekundilises edus.  Kolmandad olid Loubet / Landais, kes kaotasid 8,9 sekundiga.

„Väga ekstreemne hommik oli, sest esimesel katsel oli tolmu tõttu null nähtavus. Pidime lootma ja pöidlaid hoidma, et midagi ei juhtuks. Teisel ringil oli auto parem ja saime seda seadistada natukene paremaks. Meil on autoga mõned tehnilised probleemid. Teisel ringil olid head tingimused ja viimasel oli meil esiaero probleem (puudus vasak esitiib, mis hüppe järel ära tuli), mis aitas kaasa rehvide kulumisele. Oleme õnnelikud, et elasime selle suure hüppe üle, mis auto vasakult küljelt esitiiva võttis. Peame pärastlõunal edasi suruma, sest tagant tulevad mehed suure hooga. Tegime hea hommiku ja vaatame, kus me õhtuks oleme, “sõnas  Tänak enne hoolduspausi.

Sardiinia MM-ralli pidi jätkuma peale hoolduspausi nelja kiiruskatsega, kuid…

Rehvivalikud pealelõunaseks ringiks olid järgnevad:

SS6 Osilo – Tergu 1 – 14.63 kmBreen tõuseb kolmandaks

Kui seni polnud veel ralliliidrid Tänak / Järveoja katsevõitu saanud, siis nüüd sai ka see tehtud. Eestlastele katsevõit 2,7 sekundilise eduga Lappi/Ferm ees.  Üldarvestuses suurenes nüüd Hyundai võistlejate edu 6,4 sekundile. Kolmanda koha heitluses vahetasid M-Sport võistluspaarid omavahel kohad. Breen / Nagle edu oli nüüd Loubet /Landais ees 0,6 sekundit.

SS7 Sedini – Castelsardo 1 – 13.26 km – Tänak/Järveoja Hyundail jäävad vedama kolm ratast

Võistluse seitsmenda kiiruskatse võitsid Lappi/Ferm, kes ralli liidriteks tagasi tõusid. Tänak/Järveoja 7,1 sekundiga edestanud soomlaste edu oli nüüd eestlaste ees 0,7 sekundit. Tänak/Järveoja nii suure ajakaotuse põhjustas nende Hyundai kolme ratta veoliseks muutumine.

„Enne katse lõppu purunes meil ülekanne ja tunne nagu autol oleks vaid kolme ratta vedu. Selline tunne nagu kiirendusel ja pidurdamisel üks ratas ei vea ega pidurda,“ sõnas Tänak katse lõpus.  

Kui eelmisel katsel möödus Breen meeskonnakaaslasest, siis nüüd võttis Loubet iirlaselt koha tagasi. Kahe M-Sport võistluspaari vahe oli 0,4 sekundit. Katsel poolspinni teinud iirlasest jäi omakorda vaid 0,6 sekundi kaugusele Dani Sordo.

Päeva eelviimane katse jäi ära, sest katse esimesel läbimisel süttis põlema võistluspaari Laurent Battut / Eric Gressens Hyundai i20 R5. Turvalisuse kaalutlustel tühistati hiljem ka päeva viimane ehk võistluse üheksas kiiruskatse.

Sardiinia MM-rallil WRC2 klassi arvestuses võistlevad Georg Linnamäe / James Morgan (VW Polo GTI R5) näitasid parimal katsel (SS4) WRC2 klassi kuuendat aega. Peale reedest võistluspäeva hoiab Eesti/Briti võistluspaar WRC2 arvestuses 11.kohta. Liidritest, kelleks on Andreas Mikkelsen / Torstein Erikssen jäävad nad maha 1.28,9. WRC2 Junior arvestuses on nende kohaks kaheksas.

Sardiinia MM-ralli järjestus peale SS9

1.Esapekka Lappi / Janne Ferm (Toyota GR Yaris Rally1) 1:10:41,9
2.Ott Tänak / Martin Järveoja (Hyundai i20 N Rally1) +0,7
3.Pierre-Louis Loubet / Vincent Landais (Ford Puma Rally1) +15,1
4.Craig Breen / Paul Nagle (Ford Puma Rally1) +15,5
5.Dani Sordo / Candido Carrera  (Hyundai i20 N Rally1) +16,1
6.Adrien Fourmaux /Alexandre Coria (Ford Puma Rally1) +30,8
7.Takamoto Katsuta / Aaron Johnston (Toyota GR Yaris Rally1) +1.05,5
8.Kalle Rovanperä / Jonne Halttunen (Toyota GR Yaris Rally1) +1.13,1
9.Thierry Neuville / Martijn Wydaeghe  (Hyundai i20 N Rally1) +2.07,2
10.Andreas Mikkelsen / Torstein Eriksen (Škoda Fabia Evo Rally2) +2.20,8

Sardiinia MM-ralli jätkub laupäeval kaheksa kiiruskatsega, mille jooksul läbitakse 131,82 katsekilomeetrit. SS10 saab Eesti aja järgi alguse 08:46. Kõik laupäevased katsed tuleb läbida ilma lõunase hoolduspausita.

Päeva kõik sündmused järgi vaadatavad Powerstage Live Blogist, mis jätkab laupäeval 08:46 – https://powerstage.ee/live/sardiinia-ralli-live-blog/

Fotod: Hyundai Motorsport, Pirelli ja WRC All Live

Back to top button