Ott Tänak / Martin Järveoja olid laupäeva kõige kiiremad. Ogieri lahutab kümnendast Monte võidust kolm kiiruskatset.

Ott Tänak / Martin Järveoja näitasid laupäeval tempot, mis jäi kõigile püüdmatuks

Monte-Carlo ralli jätkus laupäeval kuue kiiruskatsega, mille jooksul läbiti 120,66 katsekilomeetrit. Päeva alustasid liidrina Sebastien Ogier / Vincent Landais, kelle edu oli sarnase Toyota GR Yaris Rally1 autoga sõitvate Elfyn Evans / Scott Martin ees 12,6 sekundit. Ott Tänak / Martin Järveoja (Hyundai i20 N Rally1) läksid laupäevale vastu viiendalt kohalt ja jäid liidritest maha 47,3 sekundi kaugusele.

Katsevõite jagus laupäeval kolmele võistluspaarile, millest esimese võtsid reede viimase katse järel Ford Puma Rally1 auto elektrilistel põhjustel katkestama pidanud ja laupäeval esimesena rajal olnud Gregoire Munster / Louis Louka. See oli nende WRC karjääri esimene katsevõit. Hommikuse ringi viimase katse parimad olid Takamoto Katsuta / Aaron Johnston (Toyota GR Yaris Rally1).
Tänak / Järveoja leidsid juba hommikusel ringil hea sõidurütmi ja võtsid katsevõidu, kuid pealelõunastel katsetel ei olnud eestlastele vastaseid, kui nad võitsid kõik sõidetud kolm kiiruskatset.
Laupäeva arvestuses kõige kiiremad olnud ja liidritelt Ogier / Landaisi´ilt päevaga 20,2 sekundit tagasi võtnud eestlased lähevad pühapäevale vastu neljandalt kohalt. Kui poodiumi viimasest kohast lahutab neid 2,5 sekundit, siis teisest kohast 6,8.
„Oli väga positiivne pärastlõuna ja lõpuks sain autos hea tunde ning kohe oli hea rütm. Sain autos nautida seda mida teen. Kahju, et see on mu nõrk külg, et kui auto ei toimi, siis ma ei suuda sõita head aega, kuid nüüd auto töötab ja pean ütlema, et esiauto tegi väga head tööd nendes keerulistes tingimustes, eriti sellel viimasel. Nii on lihtsam enesekindlust leida. Hommikul hakkasime aru saama, et kuhu suunas seadega liikuda, sest mul polnud nende rehvidega kilomeetreid all ning, kui alguses ei saanud aru kuhu suunda minna, siis nüüd oleme sellest aru saanud. Proovin hoida sama rütmi ka homme,“ võttis Tänak eduka päeva kokku.

Ogier / Landais küll laupäeval katsevõiduni ei jõudnud, kuid nende peamine eesmärk oli hoida seljataga Evans / Martin ja Adrien Fourmaux / Alexandre Coria (Hyundai i20 N Rally1), kes päeva jooksul vahetasid heitluses teisele kohale omavahel koguni neljal korral positsioone. Kümnendat Monte võitu püüdev Ogier läheb pühapäevale vastu 20,3 sekundilises eduseisus.
„Olen endiselt liider ja suurendasin mõne sekundi võrra edu. Vahe ei läinud küll palju suuremaks, kuid see liikus õiges suunas. Positiivne päev ja mul on hea meel, et see on nüüd seljataga, sest täna startida P1 sõitjatest viimasena nendes keerulistes oludes oli väljakutsuv. Meie peamine eesmärk oli Elfyn ja Adrien (Fourmaux) seljataga hoida ja me suutsime olla neist mõlemast kiiremad. Seda on lihtsam öelda, kui teha, et meil on homme igal katsel võimalik 5 sekundit ära anda ja sellest meile piisaks, eriti nendes keerulustes oludes, kus lubatakse, et midagi hakkab sadama. Loodetavasti saame homme õige info ja teeme õige rehvivaliku. Vahe on olemas, kuid mitte veel mugav ja peame pingutama. Kui ma tahan rallit võita, siis ma pean ka homme tugevat rütmi hoidma, kuid kuna ma ei sõida tervet hooaega kaasa, siis ei rihi ma maksimumpunkte, kuid üritan meeskonna jaoks neid võtta nii palju, kui võimalik. Meie peamine eesmärk on võit,“ sõnas Ogier eduka päeva kokkuvõtteks.

Monte-Carlo ralli seis SS15 järel

WRC2 klassi juhib pühapäeva eel Yohan Rossel (Citroen C3 Rally2), kelle edu venna Leo Rosseli (Citroen C3 Rally2) ees on 2.49,6. Kolmandat kohta hoidev Eric Camilli jääb teisest kohast maha 0,5 sekundiga.

Monte-Carlo ralli jätkub pühapäeval kolme kiiruskatsega ja kõigil neil on pilku peal hoidmas ka Shell Helix Powerstage Live Blogi. Viimase võistluspäeva avakatse saab stardi 07:39.

Foto: Hyundai Motorsport

Back to top button