Ott Tänak / Martin Järveoja võitsid Kreeka MM-ralli ja tõusid MM-arvestuses kolmandaks

Ott Tänak / Martin Järveoja võtsid Kreekas hooaja esimese võidu

Möödunud nädalavahetusel sõideti legendaarsetel Kreeka kruusateedel MM-hooaja seitsmes etapp. Nelja võistluspäeva jooksul ootas võistlejaid ees 17 kiiruskatset ja 345,76 katsekilomeetrit.

MM-hooaega poolitanud võistluse avapäeva alustuseks läbiti 3,62 km pikkune testikatse, mille võit läks jagamisele Takamoto Katsuta / Aaron Johnstoni (Toyota) ja Thierry Neuville / Martijn Wydaeghe (Hyundai) vahel. Sarnaselt shakedown-katsele läks jagamisele ka võistluse avakatsena sõidetud Ateena publikukatse esikoht.  Ligi poolteist tundi hilinenud 1,5 km pikkuse katse võrdselt parimat aega näitasid Ott Tänak / Martin Järveoja (Hyundai) ja Sebastien Ogier / Vincent Landais (Toyota).

Purunenud rehvid ja Hyundai kaksikjuhtimine

Kreeka MM-ralli jätkus reedel kuue kiiruskatsega, mille jooksul läbiti 121,76 katsekilomeetrit.

Hommiku avakatse pakkus kohe draamat testikatse esimese läbimise parima aja välja sõitnud Josh McErlean / Eoin Treacy (Ford) ja selle võitnud Katsuta / Johnstonile, kes katsel rehvi vahetama pidid. Avakatse finišis halba rehvivalikut kurtnud Tänak langes küll päeva teise katse järel neljandaks, kuid hoolduse eel sõidetud teine aeg tõstis eestlase teiseks ka ralli üldarvestuses. Esikohta hoidnud Ogierist jäi Tänak maha 6,1 sekundiga.

Kui hommiku avaring oli sobinud pigem Toyotadele, siis korduvläbimiste kolmest kolm katsevõitu läksid Hyundai võistluspaaridele. Tänak / Järveoja ei võitnud küll reedel ühtegi katset, kuid lõpetasid päeva liidrina. Nende edu oli päeva lõpuks reedel pooled kiiruskatsed võitnud meeskonnakaaslaste Adrien Fourmaux / Alexandre Coria ees 3 sekundit.

Nii hästi ei läinud eestlaste ja prantslaste meeskonnakaaslastel Neuville / Wydagehel, kelle autol purunes rehv nii hoolduse eel, kui ka selle järel sõidetud katsel. Probleemid kukutasid belglased päeva lõpuks kaheksandaks.

Tänaku / Järveoja domineerimine

Kui reedel ei võitnud liidrid Tänak / Järveoja ühtegi katset, siis laupäeva hommikusel ringil sõidetud kolmest katsest võitsid end paremini autos tundnud eestlased kaks ja suurendasid teiseks tõusnud Ogier / Landais ees edu 33,2 sekundile. Seni teist kohta hoidnud meeskonnakaaslaste Fourmaux / Coria autol purunes parem esimene rehv ja üldarvestuses langeti kolmandaks. Kui päeva esimene ring möödus suhteliselt draamavabalt, siis esimene korduvkatse viis rajalt kaks Toyota võistluspaari. Alustuseks sõitsid ühe paremkurvi pikaks ja lõhkusid auto Kalle Rovanperä / Jonne Halttunen. Soomlased said küll jätkata, kuid parkisid siiski varsti oma Yaris GRi rajaäärde. Sama saatus ootas ka Katsuta / Johnstonit, kes vaid paarsada meetrit enne katse finišit ühte vasakkurvi pidurdades eksisid ja enda auto rajaäärsesse valli kinni sõitsid.  

Kui hommikusel ringil loovutasid Tänak / Järveoja konkurentidele ühe katsevõidu, siis korduvkatetel mitte ühtegi ja päeva lõpuks oli eestlaste edu Ogier / Landais ees 43,6 sekundit.

Dramaatiline lõpp, millest Tänak / Järveoja väljuvad võitjatena

Pühapäeval jäi Kreeka MM-rallil veel sõita neli kiiruskatset ja ligi 100 katsekilomeetrit. Liidrid Tänak / Järveoja alustasid hommikut kahe katsevõiduga, suurendades oma nädalavahetuse katsevõitude saldo 8 peale. Kuigi Ogier / Landais võtsid eestlastelt eelviimasel katsel 1,1 sekundit tagasi, siis viimasele katsele said eestlased startida 48,8 sekundilises edus.

Kui legendaarse Tarzan katse teise läbimise esimeste vaheaegade järgi tundus, et Tänakul / Järveojal on kõik kontrolli all ja lisaks ralli võidule on tulemas ka pühapäeva maksimumpunktid, siis mida vaheaeg edasi hakkas tunduba, et eestlaste autoga pole kõik korras ja punktikatse lõpetati  lõpuks 16 sekundilise kaotusega. Kaheksa kuu järel MM-ralli võitnud Tänak / Järveoja katse finišis auto katusele ei kibelenud, sest piloodi lühikesest kommentaarist selgus, et nende Hyundail on käigukasti probleem ja oleks vaja edasi liikuda. Pärast auhinnatseremooniat istusid eestlased taas võistlusautosse ja ees ootas 56,63 km ülesõitu, et jõuda viimasesse ajakontrolli ning siis juba kinnisesse parklasse. Õnneks pidas tehnika vastu ja Tänak / Järveoja said ametlikult hakata tähistama karjääri 22 MM-ralli võitu.

See oli eestlaste kaheksandaks võiduks Hyundaiga sõites.  Tänak / Järveoja üldedu oli lõpuks 17 kiiruskatse kokkuvõttes Ogier / Landais ees 32,8 sekundit. 

„See oli uskumatult nõudlik ralli oma raskuse, temperatuuride ja pikkusega. See oli super väljakutse, kuid meil on väga hea, et me suutsime paketi kokku panna ja rehvid elus hoida ning samal ajal hästi esineda. Alates laupäeva hommikust suutsime tempot päris hästi kontrollida ja ma tundsin end autos nendes rasketes oludes hästi. Sain küll nautida sõitu, kuid teadsin samal ajal, et rehvi on väga lihtne lõhkuda. Meie peamine strateegia oli rõhk rehvides hoida ja hallata kulumist. Me tegime kõik ideaalselt, sest surusime sektsoonides, kus oli parem seis ja kus olud olid karmimad hoidsime end tagasi. See oli selle nädalavahetuse võti. See on ilmameeste ja meie ühine kodutöö, et leida need kohad, kus on risk suurem rehv lõhkuda. Käigukasti osas olin üsna mures, sest sain aru, et kolmas käik teeb häält ja see on katki. Esimesed kilomeetrid olid teised käigud okei, kuid siis muutus kogu käigukast väga häälekaks ja siis polnud nema palju enesekindlust, et katse lõpetame. Saime siiski lõpuni, kuid siis oli küsimus, et kas hooldusparki tagasi jõuame. Oli palju stressi, et ralli võita. Me anname endast parima ja auto uuendus on aidanud mu tunnet autos paremaks. Soovime veel asju muuta ja me pole selle autoga veel kiiretel rallidel sõitnud. See on juba avaldatud, et teeme järgmisel nädalal kaasa kohalikul Lõuna-Eesti rallil, kus  saame 90 km läbida, et tagasi rütmi saada ja siis veel test Soomes. Loodetavasti saame hea ettevalmistuse ja siis saame teada kuidas on auto ja rehvid neis oludes,“ võttis Tänak ralli kokku.

MM-arvestuses jätkavad liidrina Kreekas neljandana lõpetanud Elfyn Evans / Scott Martin (Toyota), kelle edu kahanes Ogier / Landais ees 9 ja kolmandaks tõusnud Tänak / Järveoja ees 12 punktile. Tootjate arvestuses jätkab liidrina Toyota, kelle edu hooaja esimese võidu teeninud Hyundai ees on 65 punkti.

Tänaku / Järveoja hooaeg jätkub eeloleval nädalavahetusel sõidetaval 23.Lõuna-Eesti rallil.

Robert Virves / Jakko Viilo lõpetasid Kreeka ralli kaheksandal kohal. Georg Linnamäe / James Morgan (taamal) pidid kahjuks katkestama

WRC2 klassivõit Solberg / Edmondsonile. Eestlased kogesid ebaõnne

WRC2 klassis said hooaja seitsmendale MM-rallile stardi 32 võistluspaari, kelle hulgas ka Robert Virves / Jakko Viilo (Škoda) ja Georg Linnamäe / James Morgan (Toyota).

Virves / Viilo ralli sai esimese tagasilöögi juba reede avakatsel, kui nende autol rehv purunes ja kaks katset hiljem järgmine. Kokku tuli eestlastel nädalavahetuse jooksul kolmel korral purunenud rehvi tõttu aega kaotada ja ralli kokkuvõttes kuulus seitsmel korral WRC2 klassi TOP3 katseaega näidanud Virves / Viilole kaheksas koht.

„Kui olid kitsad ja tehnilised katsed, siis ma ei saanud kuidagi autoga sina peale. Muus osas, kui vähegi oli legend hea ja klappis, siis olid väga mõistlikud katseajad. Enne Rally Estoniat saame teha natukene testi ja usun, et see võiks olla koht, kus saame tulemuse peale ka lõpuks sõita,“ kommenteeris Virves ralli järel Täismängule antud intervjuus.

Linnamäe / Morgani autol purunes neljandal katsel kaks rehvi ja kahjuks lõppes nende nädalavahetus laupäeva avakatsel purunenud radiaatori tõttu.

WRC2 klassivõidu võtsid Kreeka teedel Oliver Solberg / Elliott Edmondson (Toyota), kes hooaja kolmanda võiduga ka MM-liidriteks tõusid. Põnevast teise koha duellist väljusid võitjana Gus Greensmith / Jonas Andersson (Škoda).

Junior WRC klassivõidu võtsid Kreeka teedel Ali Türkkan / Oytun Albayrak (Ford).

Autoralli MM-hooaeg jätkub vähem, kui kolme nädala pärast Eesti kiiretel kruusateedel, kui 17.-20. juulini sõidetakse Delfi Rally Estonia.

Fotod: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool

Back to top button