Ott Tänak :“ Monte-Carlo rallil on hooaja kõige keerulisem ralli, seega ootame järjekordset keerulist nädalavahetust mägedes.“
Eesootav Monte-Carlo ralli tähistab M-Sport Ford World Rally Team meeskonna ja Ott Tänaku / Martin Järveoja taaskohtumist. Eestlased naasevad Briti meeskonda pärast viie aastast pausi maailmameistritena ja 17. MM-ralli võitjatena. Kui Tänak/Järveoja naasevad meeskonda, siis kahe hooaja vahel on meeskonnast lahkunud 2017.aastast meeskonda kuulunud Gus Greensmith. Seda infot, et kas meeskonna ridades teeb tänavu ka stardi Sebastien Loeb ootab kogu rallimaailm. Hetkel keskendub prantslane Dakari rallile ja see on selge, et Montes ta üheksandat võitu püüdmas pole.
Pärast kahte hooaega Toyota ja kolme hooaega Hyundai ridades ollakse tagasi „kodus“ ja valmis hooajaks, millest tõotab tulla viimaste aastate põnevaim, sest igas meeskonnas on nüüd kindel esisõitja ja sekundid jagatakse tõenäoliselt nii mõnelgi katsel ja rallil tuhandikeks. M-Sport meeskonna esivõistluspaar ehk Tänak/Järveoja pole hooaja eelseid eesmärke varjanud ja selleks on karjääri teine MM-tiitli võitmine. Hooaja esimene katsumus saab olema aasta kõige keerulisem, sest lihtsam on täppi panna Viking Loto võidunumbrid, kui ennustada 100% kindlusega, et millised saavad olema selle aasta Monte-Carlo ilma- ja rajaolud. Lisaks veel keerulised otsused rehvivalikute näol, koostöö ice note crew´ga jne..
Õnneks on Tänak/Järveojal Montest kogemusi piisavalt, et paari viimase hooaja ebaõnn nüüd õigele kursile pöörata. Lisaks tuleb meelde tuletada, et eestlaste käsutuses on möödunud hooaja Monte-Carlo ja uue Rally1 generatsiooni esimese võidu toonud Puma.
#8 Ott Tänak:
„Monte-Carlo rallil on alati raske midagi oodata, kuid kindlasti on see hooaja kõige keerulisem ralli. Ka seekord ei ole lihtne kohe rütmi sisse saada, seega ootame järjekordset keerulist nädalavahetust mägedes. Püüdsime oma esimestest testipäevadest maksimumi võtta ja meil vedas, et saime autot erinevates tingimustes kogeda. Kunagi pole lihtne alustada hooaega tühjalt lehelt ja seadistust üles ehitada, kuid M-Sport meeskonna poisid ja tüdrukud teevad kõvasti tööd ja loodetavasti oleme eelseisvaks väljakutseks hästi ette valmistatud. Ootan väga meie esimest võistlust.”
Ott Tänak / Martin Järveoja Monte-Carlo ralli parim tulemus: 2.koht (2018)
Meeskonna teise Ford Puma Rally1 auto küljeklaasidel ilutseb sel aastal Prantsusmaa ja Belgia lippude kombinatsioon. 25.aastane Pierre-Louis Loubet võistles möödunud hooajal M-Sport meeskonna poolt ettevalmistatud võistlusmasinal ja prantslase parimateks resultaatideks jäid Sardiinia ja Kreeka MM-rallil välja sõidetud neljandad kohad.
Lisaks võitis Loubet möödunud hooajal Fordi roolis karjääri esimesed kiiruskatsed ja juhtis ka Kreekas rallit. Karjääri esimest täishooaega alustava noore prantslase kõrval võtab koha sisse Nicolas Gilsoul. 2021. hooaja eel Thierry Neuville poolt hüljatud belglane on MM-sarjas tagasi ja kindlasti saab tema hooaja isiklikuks eesmärgiks olema koos noore kolleegiga esialgu vähemalt mõnel rallil oma endisele piloodile koha kätte näitamine. 2020. aasta Monte-Carlo ralli võitja teeb tänavusel rallil karjääri 115. MM-ralli stardi nii, et kogemustest mida Loubet´le edasi anda Gilsoul´il puudu ei tule.
Lisaks kaardilugeja kogemustele saab Loubet meeskonnas hindamatu kogemuse töötades maailmameistrite Tänak / Järveoja kõrval, mis oleks justkui dejavu hetk hooajast 2017, kui noored Tänak / Järveoja said sama kogemuse Sebastien Ogier / Julien Ingassia kõrval.
#7 Pierre-Louis Loubet:
„Olen selle nädala testiga väga rahul. Proovisime mitmeid asju mida on palju rohkem, kui tavaliselt ja auto tundus suurepärane. Auto on ehitatud sellistele teedele ja sellega on väga mõnus sõita. Loodan, et järgmisel nädalal näeme rallil testiga sarnaseid tingimusi, see sobiks meile väga hästi. Püüan jääda rahulikuks, sest see on fantastiline võimalus teha oma esimene täispikk hooaeg M-Sport meeskonnaga, kuid see on ka suur vastutus ja ma võtan seda väga tõsiselt. Nii, et ma üritan külma närvi säilitada ja vaatame kuidas meil hooaja jooksul läheb. Meil on kõik vahendid mida vajame, et hästi esineda.“
Pierre Louis Loubet / Nicolas Gilsoul Monte-Carlo ralli parim tulemus: 6.koht 2021 / 1.koht 2020.
Tasub veel mainida fakti, et nii Tänak/Järveoja, kui ka Loubet on Fordi jõudnud Hyundai meeskonna ridadest.
VIDEO: Peirre-Louis Loubet / Nicolas Gilsouli ja Ott Tänak / Martin Järveoja Monte-Carlo ralli 2023 eelne test.
Pärast edukat võistluseelset testi Gapi piirkonnas on M-Spordi meeskond valmis alustama neli päeva kestvat Monte-Carlo rallit, kus ootab eest 325 katsekilomeetrit. Kuna reedestel ja laupäevastel kurnavatel täispäevadel ootavad ees vaid keskpäevased rehvipaigaldusalad, peavad meeskonnad kombineerima oma kiiruse mägistel ja lume, jääga kaetud katsetel ettevaatlikkusega.
Nagu eelpool mainitud on M-Sport meeskonnal möödunud hooaja Monte-Carlo rallilt muinasjutulised mälestused mille jätku nüüd koos Tänaku naasmisega loodetakse.
Eestlane lõpetas aastatel 2017-19 Montes kolmel korral poodiumil ja eesootav võistlus saab olema Tänaku ja Puma Rally1 debüüt maailmaareenil, mis on kindlasti väga märkimisväärne hetk kõigile M-Sport meeskonnas.
Meeskonna juht Richard Millener:
„Meil on hea meel, et saame uut hooaega alustada Otiga, kes on meie liider. See on olnud produktiivne paar kuud, mis kulmineerus sel nädalal toimuva võistluseelse testiga ja oleme valmis võtma ette seda, mis ees ootab. Arvan, et me juba näeme Otiga töötamise eeliseid ja loodan, et ka Pierre saab sellest kasu. Kõik, kes tagasi Dovenbys, on nii Rally1 kui ka Rally2 programmide kallal kõvasti tööd teinud, et meid selleks uueks hooajaks ette valmistada. Tahan tänada kõiki nende senise pühendumuse eest ja üheskoos peaksime sel aastal saavutama väga tugevaid tulemusi.“
Kolmanda Ford Puma Rally1 auto toovad Montes starti Jourdan Serderidis / Frédéric Miclotte. 2022. aastal esimese erasõitjana maailmas Rally1 autoga võistelnud kreeklane oli stardis kolmel korral ja lõpetas Keenia MM-ralli seitsmendal kohal. Kreeklane on tuntud oma armastuse poolest spordi vastu ja meeskond ootab teda terve aasta jooksul paljudel võistlustel.
#9 Jourdan Serderidis:
„WRC-hooaja alustamine Puma Rally1 autoga M-Spor meeskonna ja Monte-Carlos on esmalt privileeg, aga ka suur väljakutse. Arvestades konkurentsi taset ning keerulisi lume- ja jääolusid, on mul rohkem kui hea meel jõuda selle fantastilise ralli 20. parema hulka. See pole mitte ainult kõige ilusam sündmus kalendris vaid ka kõige keerulisem. Meil oli eile lumistes oludes korralik test, nii et usun, et oleme lõbutsemiseks valmis!“
Lisaks Rally1 ambitsioonidele käivitab M-Sport Ford World Rally Team ka FIA WRC2 meistrivõistluste kampaania koos Adrien Fourmaux’ ja Grégoire Munsteriga, kes on valmis oma Ford Fiesta Rally2 autodel Monte-Carlo rallil pöördeid tõstma.
Rally1 programmist tagandatud Fourmaux on värske Jännerrallye võitja ja just Montes tegi ta 2019. aastal MM-ralli debüüdi. Aastatel 2019-2021 lõpetas prantslane hooaja avavõistluse WRC2 klassi teisel kohal, mis tähendab, et nüüd on tal kindlasti soov tugineda varasemale edule ja kogemustele ning need ilusaks tulemuseks vormistada. Sellega annaks ta ka selge signaali Malcolm Wilsonile, et äkki ta siiski saaks eesootaval hooajal mõnel rallil ka Rally1 autoga võimaluse.
#20 Adrien Fourmaux:
„Monte Carlo ralli on loomulikult meistrivõistluste kuulsaim ja see on alati fantastiline viis hooaega alustada. Loodame sellel rallil head tulemust, mis annab meile parima võimaliku stardi WRC2 meistrivõistlustel. See on hooaja üks keerulisemaid rallisid keeruliste ja muutlike teeoludega. Ootan põnevusega Rally2 autoga tagasi rajale pääsemist ja vaatame mida suudame saavutada.
Fourmaux meeskonnakaaslaseks on Munster, kes sai 2022. hooaja viimasel etapil Jaapanis karjääri esimese WRC2 klassivõidu. 2022. aasta WRC2 juunioride kategoorias üldarvestuse kolmas mees osaleb lisaks WRC2 sarjale tänavu ka Junior WRC sarjas. 24.aastane Luksemburgist pärit piloodile on see esimeseks MM-ralli stardiks Fordi roolis.
#25 Grégoire Munster:
„Ootame põnevusega, et saaksime M-Sport meeskonna poolt ettevalmistatud autoga esimest korda Monte-Carlos sõita Oleme rallil paar korda varem sõitnud, nii et meil on sealt kogemusi, kuid ma ei usu, et oleks realistlik väita, et me sihime suurt tulemust. Püüame lihtsalt autoga tutvust teha, olla kogu nädalavahetuse järjekindlad ja vaadata kuhu välja jõuame. Tahame oma hooaega alustada headel alustel.“
Kui meeskonna kooseisu osas on M-Sport meeskonnal suured muudatused, siis Ford Puma Rally1 osas on muudatused minimaalsed. Üks suurimaid muudatusi on see, et meeskond on homologeerinud uute amortidena Reiger toodangu.
Fordiga on Monte-Carlo MM-ralli võidetud viiel korral. Esimese võidu tõid nendelt keerulistelt mägiteedelt sinisele ovaalile 1994.aastal Francois Delecour / Daniel Grataloup legendaarsel
Ford Escort RS Cosworth autol. Möödunud aastal võitsid Montes uuel Ford Puma Rally1 autol sõites üheksakordne maailmameister Sebastien Loeb ja tema kaardilugeja Isabelle Galmiche. Edukaim Fordiga Monte MM-ralli võitnud Fordi piloot on Sebastien Ogier, kes oli koos Julien Ingrassiaga Monte teede valitseja nii 2017, kui ka sellele järgnenud aastal.
Fotod: M-Sport