Ott Tänak: tahame Keeniast lahkuda suure karikaga


Autoralli MM-sari on rohkem kui kuu pikkuselt pausilt tagasi ja jätkub Keenias. Aasta esimesel kruusarallil ootab võistlejaid ees 21 kiiruskatset ja 384,86 katsekilomeetrit, mis on viimaste aastate pikim distants.
Möödunud aastaga võrreldes on mitmed katsed ja lõigud uued, võistluseelsel rajakirjutamisel tuleb olla tähelepanelik, et ligi 60% muutunud distantsist korralikult kirja saada. Järjekorras 73. Keenia rallile on registreerunud 39 võistluspaari, kellest 10 võistlevad Rally1 autodel.
Toyota läheb püüdma viiendat järjestikust võitu
Keenia teede läbi aegade edukaim autotootja on 11 võiduga Toyota. MM-liidritena lähevad Keenias starti Elfyn Evans / Scott Martin (Toyota), kellel tänavusest hooajast ette näidata üks võit ja poodiumikoht. Brittide meeskonnakaaslased Kalle Rovaperä / Jonne Halttunen pole küll tänavu veel võiduni jõudnud, kuid Keenias on soomlased varasemalt kahel korral esikohal lõpetanud.
„Meil pole olnud kõige lihtsam hooaja algus, kuid me pole võitlusest liiga kaugel ja nüüd liigume kruusale. See on uus võimalus pingutada rohkem ja proovida jõuda tagasi sinna, kus tahame. Meeskond on siiani olnud väga tugev ja me peame lihtsalt kõik tükid kokku panema, et saaksime heas tempos olla. Eelmisel nädalal tehtud test oli väga oluline, et proovida erinevaid asju ja leida hea tunne auto ning rehvidega kruusal. Safari on kindlasti hooaja üks erilisemaid rallisid. Sinna on alati väga lahe minna ja proovime teha veel ühe hea tulemuse, sest sel aastal on seda väga vaja. Seda rallit on raske ennustada, kuid proovime väga kõvasti pingutada ja anda endast parima,“ sõnas Rovanperä võistluse eel antud intervjuus.
Rootsis heas hoos olnud ja napilt karjääri esimesest võidust ilma jäänud Takamoto Katsuta / Aaron Johnston on nüüd tagasi rallil, mis on neile varasemalt sobinud ja kus jaapanlane võtnud pooled oma kuuest karjääri jooksul teenitud poodiumikohtadest. Nii Halttuneni kui Katsutat ootab Keenias ees karjääri 80. MM-start.
Sami Pajari / Marko Salminen pole varasemalt Keenias startinud ja nende ülesandeks saab olema koguda Toyota GR Yaris Rally1 autoga võistluskilomeetreid.
Hyundai saadab võistlustulle „vana“ auto
Kui Rootsis oli Hyundai stardis uuendused läbinud i20 N Rally1 autodega, siis Keenias on nad võistlemas auto eelmise versiooniga. Kui Lõuna-Korea autotootja peamine konkurent Toyota on Keenias võitnud viimasest neljast rallist neli, siis Hyundai sama perioodi parim tulemus pärineb aastast 2021, kui Ott Tänak / Martin Järveoja lõpetasid kolmandana.
Valitsevad MM-võitjad Thierry Neuville / Martijn Wydaeghe hoiavad punktitabelis kahe etapi järel neljandat kohta ja jäävad liidritest 33 punkti kaugusele. Belglaste seni parim Keenia ralli saavutus pärineb möödunud aastast, kui nad lõpetasid viiendana.
Tänak / Järveoja hoiavad punktitabelis viiendat kohta ja pole veel sel aastal poodiumile jõudnud. Möödunud aastal oli eestlastel Keenias palju erinevaid probleeme ja võitlus lõppes alles kaheksanda kohaga. Sel aastal loodetakse teha vigade parandus ja heidelda esikoha nimel. Kui Järveojale oli Rootsi MM-ralli karjääri 135, siis Tänakut ootab Keenias ees karjääri 165 MM-ralli.
“Keenia ralli on kõige enam proovile panev võistlus kalendris. Üldiselt on sealsed teed väga nõudlikud ja konarlikud, kuid samas ülikiired. Nagu eelmisel aastal avastasime, siis võivad kivid ilmuda kõikjalt, nii et peame kõigeks valmis olema. Võti on leida täiuslik tasakaal riski ja tasu vahel, kuid see pole kunagi lihtne. Vajame auto osas usaldust, et see oleks töökindel ja et saaksime suruda ning kiirust säilitada ka konarlikel lõikudel. Kiirused on suured ja tihti võisteldakse lahtistel lõikudel, kus peale sebrade ja kaelkirjakute pole meie ümber suurt midagi. See muudab legendi täpsuse saavutamise keeruliseks, kuid tahame Keeniast lahkuda suure karikaga,“ sõnas Tänak Keenia ralli eel Hyundai pressiteate vahendusel.
Kolmanda Hyundai i20 N Rally1 autoga teevad esimese stardi kruusal meeskonna uustulnukad Adrien Fourmaux / Alexandre Coria, kellel on Keeniast möödunud aastast head mälestused, kui nad poodiumil lõpetasid. Tänavust hooaega Montes samuti poodiumikohaga alustanud prantslased lähevad avapäeval rajale kuuendana, mis võib korralikes tingimustes anda nendele hea eelise.
M-Sport ei oota oma võistlejatelt esialgu muud, kui lõpetamist
M-Sport meeskond saadab Keenias rajale kolm Ford Puma Rally1 autoga sõitvat võistluspaari, kellest MM-arvestuses hoiavad kahe sõidetud MM-ralli järel parimat positsiooni Josh McErlean / Eoin Treacy, kes pole varem Rally1 autoga kruusal startinud.
Gregoire Munster / Louis Louka näitasid möödunud aastal Keenias korraliku tempot ja hoidsid seitsme katse järel kuuendat kohta, kuid lõhkusid siis Fordi vedrustuse ja pidi katkestama. Järgmistel päevadel tagasi olnud meeste nimed kanti lõpuks finišiprotokolli 15. reale. Kolmanda Pumaga Keenias startivate Jourdan Serderidis / Frederic Miclotte parim tulemus pärineb nendelt teedelt hooajast 2022, kui nad finišeerisid seitsmendana.
“Keenia on alati üks põnevamaid, kuid ekstreemsemaid sündmusi, mida kõik meie sõitjad teavad ja lähenevad sellele kiiruse ja ka mõistusega, sest ilm ja maastik muudavad selle nii keeruliseks,“ sõnas M-Sport boss Rich Millener Keenia ralli eel.
Keenia MM-ralli testikatsele antakse start kolmapäeval 09.01 ja esimene võistluskatse saab alguse neljapäeval 12.05.
Kõikidel Keenia MM-ralli katsetel hoiab pilku peal Shell Helix Powerstage Live Blogi – https://powerstage.ee/live/keenia-mm-ralli-live-blog-2/
Foto: Hyundai Motorsport