Ott Tänak:“Portugal on tõeliselt nauditav ja see on võistlus mida ootan pikisilmi.“

2014 aastal Portugali rallil Hyundai meeskonna eest võistlenud kolmest piloodist kaks on rivis seni ja valmis taaskord poodiumikohtade eest heitlema

WRC hooaeg jätkub Portugali teedel, kus MM-rallit sõideti esmakordselt juba aastal 1973.
Hyundai Motorsport meeskond (toonane Hyundai Castrol World Rally Team) tegi Portugalis WRC autodega debüüdi aastal 2000, kui kahes Hyundai Accent WRC autos istusid Kenneth Eriksson / Staffan Parmander ja Alister McRae / David Senior. McRae katkestas võistluse neljandal katsel ülekande probleemide tõttu. Kümme katset hiljem ütles üles Erikssoni auto sidur, kes edestas selle katse eel 0,8 sekundiga erameeskonna Toyota Corolla WRC autol sõitnud Markko Märtin / Michael Parki.
Pärast 2014. aastal MM-sarja naasmist kulus neli aastat, et Lõuna-Korea tootja auto lõpuks Portugalis poodiumile tõuseks ja mitte üks vaid kaks. Thierry Neuville / Nicolas Gilsoul lõpetasid teisena ja Dani Sordo / Marc Marti kolmandana. Aasta hiljem võtsid belglased nendelt teedelt Hyundaile esimese MM-ralli võidu, mis on aga senini jäänud viimaseks. Hoolimata sellest, et võite pole meeskonnale lisandunud, siis alates aastast 2017 on võetud kokku kaheksa poodiumikohta.

Tootjate arvestuses hoitakse käesoleval hooajal seitsme punktise kaotusega MM-tabeli teist positsiooni. Sarnaselt Toyotaga on ka Hyundai autodega võidetud kaks MM-rallit.
“Siseneme hooaja viiendale etapile positiivse hooga. Vaatamata sellele, et Horvaatias ei läinud täpselt nii nagu plaanitud, saime nädalavahetusest siiski palju positiivset koguda, mille hulgas poodiumikoht. Meil on hea meel Danit ja Cándidot tagasi tervitada ning teame, kui hästi nad Portugalis esinevad. Nende autos olemine tähendab, et meil on sel nädalavahetusel palju oodata. Thierry ja Martijn soovivad oma eduseisu meistrivõistlustel suurendada nii, et nad jätkavad nädalavahetusel täie hooga ja loodavad puhast sõitu ning maksimumpunkte. Teame, et Ott ja Martin ootavad põnevusega kruusale naasmist ja nad saavad autot siin suruda, et koguda võimalikult palju punkte, sarnaselt Horvaatiaga. Vähemalt ühel poodiumiastmel lõpetamine oleks ideaalne nädalavahetuse lõpp, kui võit on meie mõtetes,” sõnas Hyundai meeskonna president ja meeskonnajuht Cyril Abiteboul pressiteenistuse vahendusel.

Thierry Neuville teab, mis tunne on Portugalis võita

#11 Thierry Neuville / Martijn Wydaeghe
MM-arvestuse 1 koht 86p
Varasemaid starte: 12 / 5
Parim tulemus: 1 / 5

MM-liidrina lähevad Portugali rallile vastu Thierry Neuville / Martijn Wydagehe, kes seni sõidetud neljast etapist on võitnud ühe (Monte-Carlo) ja kogunud 86 punkti. Nagu eelpool mainitud, siis Thierry Neuville on Portugalis saanud võidurõõmu tunda aastal 2018. Kui WRC autoga on belglasel ette näidata kolm poodiumikohta, siis Rally1 auto parim tulemus on 2022 ja 2023 aasta viies koht. Neuville teenis 2012 aastal oma karjääri esimesed MM-punktid just Portugalis ja 2018 aasta võit oli tema karjääri kaheksas. Möödunud aastal olid Neuville / Wydaeghe teel poodiumile, kuid auto mootoriprobleemid, mis algasid juba laupäeva õhtul kukutasid nad lõpuks kolmandalt kohalt viiendaks. Kui Wydaeghele oli Horvaatia ralli tema karjääri 60, siis Neuville läheb teistele teed puhastama karjääri 160. etapil.
“Edu Portugalis taandub samadele teguritele nagu alati. Vajame järjepidevust, head auto seadistust ja kindlust. Teeolud ja stardipositsioon muudavad meie sooritusvõimet ka tohutult.  Kui sajab vihma, siis oleme kiired ja kuival näeme rohkem vaeva, sest kõik teavad katseid hästi. Olin võistluseelsel testil autoga rahul ja keskendusime seadistusele, mis tooks mulle vajaliku enesekindluse väga libedates oludes surumiseks. Täpsemat autot on vaja kõigi kurvikombinatsioonide jaoks, kuid mul on siiski vaja natuke veojõudu, millele Keenias keskendusime. Minu eesmärk on optimeerida oma sooritust reedel ja laupäeval, enne kui pühapäeval maksimumpunktide nimel heitlema hakkan. Tahaksin hea meelega lõpetada poodiumi kõrgeimal astmel,“ sõnas Neuville võistluse eel.

Ott Tänak / Martin Järveoja näitasid Portugali teedel konkurentidele tagatulseid aastal 2018 ja on nüüd püüdmas hooaja esimest poodiumikohta

#8 Ott Tänak / Martin Järveoja
MM-arvestuse 4 koht 53p
Varasemaid starte: 12 / 11
Parim tulemus: 2019 võit

Aastal 2009 tegi just Portugalis MM-debüüdi Ott Tänak, kelle MM-Motorsport meeskonna poolt ettevalmistatud Subaru Impreza STi N14 auto kõrvalistmel istus Kristo Kraag. Hooaja 2024 esimest poodiumikohta püüdvad Ott Tänak / Martin Järveoja stardivad avapäeva katsetele neljanda võistluspaarina. Nende kaotus on Portugali ralli eel MM-arvestust juhtivatele meeskonnakaaslastele 33 punkti. Möödunud aastal Fordis istunud eestlased alustasid võistlust kolmandalt stardipositsioonilt ja juhtisid kolme katse järel rallit, kuid lõhkusid siis rehvi. Lõpuks oli nende autol veel pühapäeval ka hübriidi probleem ja ralli lõpetati neljandal kohal. Hyundaiga sõidetud parim tulemus pärineb hooajast 2022, kui ralli alguses samuti TOP3 kohtade eest heideldi, kuid siis kaks rehvi lõhuti ja lõpuks võistlus kuuendal kohal lõpetati. Nädalavahetusel Narvas Kreenholmi tehase territooriumil sõidetud krosskart võistluse teisena lõpetanud Martin Järveoja ootab Portugalis ees karjääri 125. MM-start!
“Pärast Horvaatiat on suurepärane minna tagasi karmimale pinnasele. Portugal on tõeliselt nauditav ja see on võistlus mida ootan pikisilmi. See on kiire ralli suurte kiirustega, mis on tavaliselt esimesel läbimisel sujuv ja teisel väga konarlik. Oleme selles hooaja osas, kus  hakkab soojemaks minema ja Portugal on üks esimesi rallisid, mis võib nii auto kui ka rehvide jaoks päris väljakutseid esitada. Kontrast esimese ja teise ringi vahel on märgatav, kuna pehmed teed võivad roopasse minna. Oleme võistluseelse testi teinud ja kindlasti on veel tööd teha, kuid ootan väga, et saaksime kõvasti pingutada,“ sõnas Tänak Hyundai meeskonna pressiteate vahendusel.

Kas Dani Sordo tõuseb taas Portugali ralli poodiumile selgub juba pühapäeval

#6 Dani Sordo / Candido Carrera
Hooaja 2024 esimene start
Varasemaid starte: 14 / 5
Parim tulemus: 2 koht 2021/2023

Hooaja esimese stardi teeb Portugalis mai alguses 41 aastaseks saanud Dani Sordo, kes debüüdi, mis lõppes poodiumikohaga tegi nendel teedel juba aastal 2007. Vanimat pilooti Rally1 auto roolis ootab ees tema karjääri 190. MM-start! Sordo tõuseb selle tulemusega jagama läbi aegade kolmandat kohta 2003. aasta maailmameistri Petter Solbergiga. Legendaarne Carlos Sainz jääb parima hispaanlasena veel kuue stardi kaugusele. Sordo on varasemalt Portugali MM-rallil võistelnud 14 korda, millest pooled on lõpetanud poodiumil. Viimasest kolmest Portugali rallist on Sordol ette näidata kolm poodiumikohta.
Möödunud aastal oli hispaanlastel avapäeval kasutada seitsmes stardikoht ja peale neljandat kiiruskatset olid just Sordo / Carrera, kes rallit juhtisid. Seitsmendal katsel tehtud sõiduviga ja Kalle Rovanperä väga kiire sõit kukutas nad küll ajaliselt esikoha heitlusest, kuid poodiumi teine aste oli tõsiasi. Sel korral on hispaanlaste stardipositsiooniks üheksas ehk Rally1 autodest parim ja kui arvestada sellega, et nad said võistluse eel korralikud võistluskilomeetrid ka Rali Terras d’Aboboreiral, siis kõik eeldused heaks tulemuseks on neile loodud ka sel korral. Uue Hyundai i20 N Rally1 autoga, mille kere numbriks on 20 starti tulev Sordo on vihjanud, et see ralli võib jääda tema viimaseks. Kas see ka nii on saab lõplikult teada loodetavasti mitte varem, kui pühapäeva pärastlõunal.
“Olen väga põnevil, et saan tagasi autos olla ja eriti Portugalis. See on alati eriline ralli kõigile – nii sõitjatele, kui ka pealtvaatajatele. Temperatuuride ja katsete profiili tõttu on see auto jaoks ainulaadne väljakutse nii, et õige seadistus on Portugalis edu saavutamiseks võtmetähtsusega. Töötasime palju võistluseelsel testil palju, et saaksime nädalavahetusel kõvasti pingutada. See saab olema huvitav, kuna paljud osalise hooajaga võistlejad on sel hooajal nii konkurentsis ja stardipositsioon on veel üks oluline tegur sellisel kruusal hästi sõitmisel. Lõppeesmärk on võita, kuid loodan nädalavahetusel meeskonnale võimalikult palju punkte tuua, “võttis Sordo võistluseelsed mõtted kokku.

Hyundai poodiumikohad Portugali MM-rallil

AastaVõistluspaarAutoKoht
2023Dani Sordo / Candido CarreraHyundai i20 N Rally1 Hybrid2
2023Esapekka Lappi / Janne FermHyundai i20 N Rally1 Hybrid3
2022Dani Sordo / Candido CarreraHyundai i20 N Rally1 Hybrid3
2021Dani Sordo / Borja RozadaHyundai i20 Coupe WRC2
2019Thierry Neuville / Niciolas GilsoulHyundai i20 Coupe WRC2
2018Thierry Neuville / Niciolas GilsoulHyundai i20 Coupe WRC1
2017Thierry Neuville / Niciolas GilsoulHyundai i20 Coupe WRC2
2017Dani Sordo / Marc MartiHyundai i20 Coupe WRC3

Kokku ootab võistlejaid nelja päeva jooksul ees 22 kiiruskatset ja 337,04 katsekilomeetrit.

Fotod: Hyundai Motorsport

Back to top button