Palju draamat pakkunud Kreeka MM-ralli laupäevasest võistluspäevast tulid võitjatena välja Kalle Rovanperä/Jonne Halttunen. Ott Tänak/Martin Järveoja tõusid viis kohta.

Kalle Rovanperä/Jonne Halttuneni lahutab teisest Kreeka MM-ralli võidust kolm kiiruskatset

Kreeka MM-ralli jätkus laupäeval kuue kiiruskatsega, mille jooksul tuli läbida 141,52 katsekilomeetrit. Tänavuse ralli pikimat võistluspäeva alustati Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 N Rally1) juhtimisel, kelle edu Sébastien Ogier/Vincent Landais (Toyota GR Yaris Rally1) ees oli 2,8 sekundit. Reedel mitte töötava veepumba remondi eest ligi 4 minutit ajatrahvi saanud Ott Tänak/Martin Järveoja (Ford Puma Rally1) alustasid päeva üheksandalt kohalt ja jäid liidritest maha 3.34,5.

Laupäevale ei startinud enam reedel katkestanud Pierre-Louis Loubet, Georg Linnamäe ja Oliver Solberg.

Liidrid heitlevad esikoha nimel. Probleemid Evansil, Lappil ja Katsutal

Laupäev algas kohe segadusega, kui turvalisuse kaalutlustel tuli avakatset edasi lükata koguni 32 minutit. Pärast pikka ootamist

Taka SS7 spinn, siis 11 kaks rehvivahetust näitasid parimat minekut Kalle Rovanperä/Jonne Halttunen (Toyota GR Yaris Rally1), kes vähendasid liidritega vahet koguni 11,9 sekundi võrra. Kui MM-liidritel algas päev hästi, siis sama ei saa öelda nende meeskonnakaaslaste ja ka Hyundai tiimis sõitvate kaasmaalaste kohta.

Takamoto Katsuta/Aaron Johnston (Toyota GR Yaris Rally1) tegid katsel spinni ja kaotasid 43,9 sekundit. Kehvasti läks ka Esapekka Lappi/Janne Fermil (Hyundai i20 N Rally1), kelle autol kadus päeva kõige aeglasemal ja käänulisemal katsel käsipidur.

Kui Rovanperä/Halttunen edestasid liidreid 11,9 sekundiga, siis Ogier/Landais 10,6 sekundiga, mis tähendas, et prantslased olid taas tõusnud Kreeka MM-ralli liidriteks ja nüüd oli nende edu teiseks kukkunud belglaste ees 7,8 sekundit.

Laupäeval teise autona katsetele startinud Tänak/Järveoja hommik algas viienda ajaga ja parimatest jäid nad maha 17,2 sekundiga.

Ott Tänak: „Täitsa ok (olud). Tundub, et mehed on auto ohutule režiimile seadistanud, sest see liigub väga madalal jõul.“

Kui avakatsel kaotasid Neuville/Wydaeghe aega, siis järgmisel ründasid nad tagasi ja nende õnneks pakkusid abi ka konkurendid. Ühes kiires lõigus asfaldilt kruusale maha keerates sõitsid liidrid Ogier/Landais kurvi pikaks ja suretasid auto välja. Kõik see võttis aega ja katse finišis näitas kell prantslastele 9,8 sekundilist kaotust, mis tähendas, et Neuville/Wydaeghe olid taas 2 sekundilise eduga ralli liidrid.

Hommikuse katseteringi lõpetas päeva lühim, 18,02 km pikkune katse, kuid see pakkus taas draamat ja sel korral võistluspaarile Elfyn Evans/Scott Martin, kelle Toyota GR Yaris küll 1.13,8 kaotusega katse finišisse jõudis, kuid lisaks positsiooni kaotusele oli brittidel hoopis tõsisem mure ülekuumenenud mootoriga. Õnneks ootas neid 27,30 ülesõidu kilomeetri pärast ees hooldus ja Toyota Gazoo Racing mehaanikud, kes auto taas töökorda sättisid.

Päeva teise katsevõidu võtsid Rovanperä/Halttunen, kes jäid liidritest 23,7 sekundi kaugusele.

Hoolduse eel pidid autot veel omal jõul kohendama Lappi/Ferm.

Neuville ja Ogier katkestavad. Rovanperä tõuseb liidriks ja Tänak lõpetab päeva neljandana

Kui katsete avaring möödus esikoha heitluses olnud võistluspaaridele õnnelikult, siis pärastlõunal jäid kohe esimesel korduvkatsel rajaäärde liidrid Neuville/Wydaeghe, kelle Hyundai ühest kompressiooni kohast nii suure löögi sai, et parema esivedrustuse lõhkus ja belglased katkestama sundis.

Thierry Neuville:

„Me juhtisime rallit, kuid kahjuks olime sunnitud kümnendal katsel katkestama. Olime katse umbes 11 km, kui sõitsime üle augu ja vedrustus purunes. Me ei tea täpselt, mis purunes, arvan, et nädalavahetuse jooksul kogunenud vibratsioon ja põrutused põhjustasid pärast kokkupõrget vedrustuse rikke. Lõppkokkuvõttes on see hooaja üks karmimaid rallisid ja tänavu on see autode jaoks eriti karm. Väga masendav on sel nädalavahetusel jälle õnnetu olla, arvestades kõigi rasket tööd ja pingutusi, mida kõik parima võimaliku tulemuse saavutamiseks teevad. Esitus oli olemas, kuid maksimumpunktide kogumiseks peab kõik olema täiuslik. Nüüd ootame põnevusega eesootavaid rallisid et lõpetada hooaja kolmel viimasel rallil kõrgel kohal.“

Nii võistluse kümnenda, kui ka üheteistkümnenda kiiruskatse võitsid Kalle Rovanperä/Jonne Halttunen, kes jäid taas liidriks tõusnud meeskonnakaaslastest enne päeva lõpetanud katset 12,4 sekundi kaugusele.

Kui võistluse esimene korduvkatse põhjustas probleeme võistluspaarile Neuville/Wydaeghe, siis järgneva nende meeskonnakaaslastele Lappi/Fermile, kelle autol oli nii ülekande, kui generaatori probleem. Kuna aga nende konkurentidel Katsuta/Johnstonil tuli katsel kahel korral rehvi vahetada, siis tõusid soomlased üldarvestuses hoopis koha võrra ja jätkasid nüüd viiendana.

Päeva viimase katse eel oli Toyota Gazoo Racing meeskonna võistluspaaridel kolmikjuhtimine ja ees ootas katse, mis esimesel läbimisel oli tekitanud probleeme Evans/Martini GR Yaris Rally1 autole. Ka sel korral katse Toytale armu ei pakkunud ja nõudis järgmise ohvri, kelleks olid liidrid Ogier/Landais. Prantslaste autol tekkis probleem tagumise vasaku vedrustusega. Ja kui peale mõningast peatust ja tööd saadi see sellisesse korda, et päev neljandal kohal lõpetada, siis ülesõidul pidid nad ikkagi katkestama.

Sébastien Ogier:

“Juba täna hommikul oli algus keeruline, sest esimesel katsel olid mõned mudased lõigud ja viimane oli päris konarlik. Meie esimene ring oleks võinud olla parem, kuid mul oli hea meel, et sain läbi ilma suurema draamata. Siis oli terve õhtupoolik üsna sündmusterohke. Kohas, kus Thierryl probleem tekkis, sain ka löögi ja kahju, kuid suutsime hea tempoga jätkata. Seejärel, lahkudes regroupist enne viimast katset, kaotasime hübriidi. Paari kilomeetrit pärast starti oli meil esimene ja siis juba teine rehvipurunemine. Üritasin aeglaselt jätkata, kuid kahjuks kuulsin ühest tagasipöördest väljudes väga väikest pauku ja vasak-tagumine õõts oli katki. Üritasin kõik endast oleneva, et seda parandada ja auto tagasi tuua, kuid seda oli liiga palju.“

Ogier/Landais katkestamine tähendas seda, et ralli liidriteks tõusid viimase katse lähimate jälitajate ees koguni 12,9 sekundiga võitnud Kalle Rovanperä/Jonne Halttunen.

Kalle Rovanperä:

“Ma arvan, et meil oli täna hea päev. Olime kiired ja ka järjekindlad, mis on sellisel rallil üsna oluline. Nagu täna nägime, siis võib juhtuda palju asju. Pole tore, kui sellised asjad juhtuvad meeskonnakaaslasega ja Seb sõitis head rallit. Mul oli vaja meistritiitlile mõelda, nii et püüdsin kogu aeg vältida viimase riski võtmist ja see õnnestus päris hästi. Võin ka tempoga päris rahule jääda. Surusime kõvasti, kuid sõitsime siiski targalt ja hoidsime end rasketes kohtades tagasi. Muidugi on homme endiselt keeruline päev ja peame olema targad, kuid loodetavasti saame sellega hakkama.“

Päeva viimase katsega tõusid teiseks Dani Sordo/Candido Carrera (Hyundai i20 N Rally1), kes jäävad enne pühapäeva liidritest maha 2.04,4. Kolmandat kohta hoiavad viimase võistluspäeva eel Elfyn Evans/Scott Martin, kes kaotavad omakorda Sordo/Carrerale kõigest 5 sekundiga.

Ott Tänak/Martin Järveoja Kreeka MM-ralli on pakkunud erinevaid emotsioone

Laupäeval teistele teed puhastanud Ott Tänak/Martin Järveoja olid päeva lõpuks enda korraliku sõidu ja konkurentide ebaõnne tõttu tõusnud viis kohta ja lähevad pühapäevale vastu neljandalt kohalt.

Ott Tänak:

„Ma ei tea, aga need kutid pingutasid kõvasti ja piiri peal,” vastas Tänak WRC televisioonile.

„Kahjuks selliseid asju juhtub. Sooritusvõime mõttes on alati parem olla tagapool. Tee puhastamine ei ole Kreekas kindlasti eelis. Väga nõudlikud katsed, väga kehv pidamine. Eriti teisel läbimisel. Väga kitsad sõidujooned. Raske on kiiresti liikuda, aga kokkuvõttes oli mõte hoida pehmeid rehve homseks. Lihtsalt igaks juhuks: võib-olla me ei vaja neid, võib-olla vajame. Muidu… oleme rahul, et jõudsime finišisse,“ kommenteeris eestlane.

Pühapäeval ootab ees veel kaks kiiruskatset, legendaarne Tarzan ja lühendatud kujul ka punktikatse. “Nägin mõnda fotot punktikatsest. Näib enam-vähem kuiv, võib-olla pisut lahtise kruusaga,” lausus Tänak. “Teisest katsest ei tea ma veel midagi. Loodetavasti saame õhtul pisut rohkem teada.”

VIDEO: Kreeka MM-ralli laupäeva kokkuvõte

Kreeka MM-ralli järjestus peale SS12

1.Kalle Rovanperä/Jonne Halttunen (Toyota GR Yaris Rally1) 2.29.40,5
2.Dani Sordo/Candido Carrera (Hyundai i20 N Rally1) +2.04,4
3.Elfyn Evans/Scott Martin (Toyota GR Yaris Rally1)  +2.09,4
4.Ott Tänak/Martin Järveoja (Ford Puma Rally1) +4.49,7
5.Esapekka Lappi/Janne Ferm (Hyundai i20 N Rally1) +6.16,2
6.Takamoto Katsuta/Aaron Johnston (Toyota GR Yaris Rally1) +7.02,2
7.Andreas Mikkelsen/Torstein Eriksen (Škoda Fabia RS Rally2) +8.51,1 (WRC2 1.koht)
8.Gus Greensmith/Jonas Andersson (Škoda Fabia RS Rally2) +8.51,5 (WRC2 2.koht)
9.Sébastien Ogier/Vincent Landais (Toyota GR Yaris Rally1) +9.47,6
10.Yohan Rossel/Arnaud Dunand (Citroën C3 Rally2) +9.56,3 (WRC2 3.koht)
 
16.Robert Virves/Craig Drew (Ford Fiesta Rally2) +14.33,0 (WRC2 9.koht)
Robert Virves on Kreekas näidanud korraliku tempot ja kogenud ka ebaõnne

Mikkelsen teeb karjääri parima päeva. Virvese päeva rikub rehvipurunemine.

WRC2 klassis alustasid laupäeva liidrina Yohan Rossel/Arnaud Dunand (Citroën C3 Rally2), kuid kümnenda katse rehvipurunemine kukutas nad päeva lõpuks kolmandaks.

Kui WRC arvestuses võitsid päeva kuuest katsest viis Rovanperä/Halttunen, siis WRC2 klassis võitsid kõik laupäevased katsed reedel kolme rehvipurunemise tõttu aega kaotanud  Andreas Mikkelsen/Torstein Eriksen (Škoda Fabia RS Rally2). Norrakad alustasid päeva WRC2 klassi 12 kohalt, kaotades liidritele 1.43,1 ja tõusid viimase katsega 0,4 sekundilise eduga Gus Greensmith/Jonas Andersson (Škoda Fabia RS Rally2) ette Kreeka MM-ralli WRC2 klassi liidriteks.

Andreas Mikkelsen:

„Kui aus olla, siis see on olnud mu karjääri üks parimaid päevi ralliautos. Ma surusin terve päeva maksimaalselt ja kõik töötas meie jaoks. Väga õnnelik ja uhke selle üle mida saavutasime täna.“

Robert Virves/Craig Drew (Ford Fiesta Rally2) alustasid laupäeva WRC2 klassi viiendalt kohalt. Avaringi viimasel katsel pidid nad aga mõnisada meetrit enne katse finišis peatuma ja ratast vahetama, mis kukutas nad 12. kohale. Päeva teisel ringil sai Eesti/Briti ekipaaž taas sõita korras autoga ja näidata katse kuuendat ja seitsmendat aega. Pühapäevale lähevad nad vastu WRC2 klassi üheksandalt kohal. Liidritest jäävad nad maha 5.41,9.

VIDEO: Virves/Drew SS9:

Junior WRC klassis ees ootamas väga põnev pühapäev

Junior WRC klassis, kus selgub pühapäeval tänavune meister pidi päeva ülekande probleemide tõttu katkestama juba avakatsel Laurent Pellier. See tähendab seda, et rallit juhtiv Diego Dominguez ja kuuendat kohta hoidev William Creighton on enne viimast võistluspäeva virtuaalsel punktitabelis täpselt võrdsed. See tähendab, et pühapäeval läheb kolme kavas oleva katsevõidu punktide eest väga tuliseks heitluseks.

Pühapäeva jääb Kreeka MM-rallil sõita kolm kiiruskatset ja läbida 41,37 katsekilomeetrit. Päeva esimene katse saab alguse 08:19.

Kreeka MM-ralli pühapäeva stardijärjestus

Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe
Sébastien Ogier/Vincent Landais
Jourdan Serderidis/Frederic Miclotte
Takamoto Katsuta/Aaron Johnston
Esapekka Lappi/Janne Ferm
Ott Tänak/Martin Järveoja
Elfyn Evans/Scott Martin
Dani Sordo/Candido Carrera
Kalle Rovanperä/Jonne Halttunen

Fotod: Kalle Rovanperä FB, M-Sport

Back to top button