Põneva Monte hommiku parimad olid Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe. Ott Tänak/Martin Järveoja võtsid tõrkuva autoga hooaja esimese katsevõidu.

Thierry Neuville / Martijn Wydaeghe näitasid hommikul kõigile tagatulesid

Monte-Carlo ralli jätkus laupäeva hommikul kolme kiiruskatsega ja liidrina läksid kolmandale võistluspäevale vastu Elfyn Evans / Scott Martin (Toyota GR Yaris Rally1), kelle edu lähimate jälitajate ees oli 4,5 sekundit. Ott Tänak / Martin Järveoja (Hyundai i20 N Rally1) alustasid päeva neljandalt positsioonilt ja jäid liidritest maha 1.13,6.

Päevale startisid võistlejad järgnevate rehvivalikutega.

SS9/12 Esparron / Oze 1 18,79 km – Neuville võtab võimsa katsevõidu. Tänaku autol taas mootoriprobleemid

Monte-Carlo ralli pikim võistluspäev algas katsega, mis viimati olnud kasutuses 2018. aastal, kuid toona oli katse start Vitollesest, ms tähendab, et sel aastal sõidetakse katset veidi lühemas versioonis. Jäistes oludes sõidetud katse ülivõimsa võidu võtsid Thierry Neuville / Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 N Rally1), kes edestasid ralli liidreid koguni 9,6 sekundiga. Üheksakordne Monte võitja Sebastien Ogier (Toyota GR Yaris Rally1) kaotas koguni 18,8 sekundit ja sõnas katse finišis, et tema esiauto andmed olid liiga ettevaatlikud. Ott Tänak / Martin Järveoja hommik algas ehmatusega, kui kinnises pargis ei käivitunud nende auto. Õnneks said mehaanikud auto hooldusalale ja seal selle ka käima. Sellega eestlaste mured ei lõppenud, sest avakatsel ilmutasid end taas neljapäeval olnud mootoriprobleemid, mis väljendusid eriti tugevalt just aeglastes lõikudes. Positiivse üllatuse valmistasid laupäeva avakatsel M-Sport võistlejad Gregoire Munster / Louis Louka (Ford Puma Rally1), kes sõitsid välja katse kolmanda aja. Jäistes oludes elasid ehmatuse üle Andreas Mikkelsen / Torstein Eriksen, kes kohe katse alguses Hyundai i20 N Rally1 autoga teelt välja libisesid, kuid õnneks ühes tükis rajale tagasi said. Munsteri hea aeg ja Mikkelseni viga tähendas üldarvestuses positsiooni muutust M-Sport piloodi kasuks.

SS10/13 Les Nonières / Chichilianne  20,04 km – Evans kaotab hübriidi ja liidrikoha

Laupäeva teine katse viis enamus võistlejaid tundmatule maale, sest seda katset pole sõidetu alates 1997. aastast. Toona sõitis parima aja välja Armin Schwarz, kes sai kirja aja 3.46,0, mis 2024 aastal sai ümber sõidetud ajaks 11.27,2. Neuville jätkas heas hoos ka päeva teisel katsel. Katsevõitu küll belglane ei saanud, kuid Evansi auto hübriidi probleemid ja 7,4 kaotussekundit tähendas, et liidrikoht oli vahetunud ja Neuville edu oli nüüd teiseks kukkunud briti ees 0,9 sekundit. Kui avakatsel olid Toyotad aega kaotanud, siis nüüd võtsid katsevõidu Sebastien Ogier / Vincent Landais, kes vähendasid liidriks tõusnud Hyundai võistluspaariga vahe 5,1 sekundi peale. Tänak / Järveojale päeva teiselt katselt neljas aeg ja 3,1 kaotusekundit.

Tänak:”See katse oli kiirem ja see probleem avaldub pigem aeglasematel lõikudel. Muidu käitub auto hästi.”

Laupäeva teine katse jäi viimaseks võistluspaarile Oliver Solberg / Elliott Edmondson (Škoda Fabia RS Rally2), kes olid selle katse eel hoidnud Rally2 autode arvestuse neljandat kohta. Kui algselt tundus neile, et nad lõhkusid ühe rehvi, siis ülesõidul selgus, et viga oli saanud ka teine rehv ja kuna neil oli kaasas vaid üks varu, siis olid nad sunnitud ülesõidul võistluse katkestama.

Solbergi auto vasak tagumine rehv SS10 finišis

SS11/14 Pellafol / Agnières-en-Dévoluy 21,37 km – Esikolmik mahub 7,7 sekundi sisse! Tänak / Järveojale hooaja esimene katsevõit

Hommikuse katseteringi lõpetas päeva pikima katse esimene läbimine. See katse oli võistlejatele samuti varasemast tuttav, kui seda sõideti osaliselt 2021 ja täies ulatuses teises suunas 2019. Ralli ja hooaja esimese katsevõidu võtsid Tänak / Järveoja, kes jagasid sama aega meeskonnakaaslaste Neuville / Wydaeghega.

“Meie poolt oli esiauto info väga hea. Esimesel oli keeruline seal kõik õigesti saada, sest see oli peale nende lahkumist läinud jäisemaks, kuid kõik kokku väga ok. Vaatame, mis pärastlõunal saab, sest esimesel oli meil probleeme mootoriga, kuid kui läheb voolavamaks, siis see väga ei sega. Üks asi on suruda, teine asi on pole boosti. See on kõik kinni regulatsioonides, seega inseneridel pole lihtne,“ sõnas Tänak hoolduspausi eel Media Zones.

Päeva teine katsevõit tähendas seda, et Neuville / Wydaeghe suurendasid lähimate jälitajate ees veel edu ja juhtisid nüüd Monte-Carlo rallit 2024 5,1 sekundiga.

Thierry Neuville:“Meil oli hea hommikune katse ja hea info, see oli perfektne. Esimesel oli rohkem jääd, kui mul kirjas oli ja mul oli paar mitte suurt momenti. Tegime auto juures muudatused, et see veel parem oleks, mis ta juba on. Ja sellise autoga on mugav siin võistelda, kui maksimumiga sõita. Kuidas rehve jagub? Sõltub oludes, kuid proovin just tagasipööretes rehve mitte liiga ringi lasta ja meil peaks olema head rehvid järgi.“

Hommikuse ringi lõpetasid teisena hübriidi probleemi tunnistanud Elfyn Evans ja tema kaardilugeja Scott Martin. 4,5 sekundilise edu 5,1 sekundilise kaotuse vastu vahetanud Evans sõnas Media Zones antud intervjuus –  “Keeruline päeva algus ja keskmisel katsel oli meil hübriidi probleem. Viimasel läks tee üsna mudaseks ja polnud parim katse. Keeruline on hinnata, kui palju meile see hübriidi teema aega maksma läks. Parim oleks soft valik, sest kui neid pole, siis oled ebakindel. Suuri muudatusi auto juures plaanis pole.”

Hommikuse ringiga samuti positsiooni kaotanud Sebastien Ogier / Vincent Landais said hoolduspausile kolmandalt kohalt ja kaotavad liidritele 7,7 sekundit.

Sebastien Ogier:“Esimene katse ei läinud meil hästi, sest ma ei leidnud jäistes oludes enesekindlust ja meie info oli liiga ettevaatlik. Kaotasime palju aega, kui seni jagasime kümnendike. Õnneks oleme mängus sees. Teisel ringil on oodata vähem jääd ja on kuivemaid olud, kuid seadistuse osas suuri muudatusi siin teha pole. Game on!“

Hommikune TOP3 aeg rõõmustas kindlasti M-Sport juhti, kuid boss oli meestele andnud korraldused, et sellistes oludes pole mõistlik suuri riske võtta ja oleks mõistlik sõita peaga.

Rich Millener:“See polnud päris meeskonnaotsus, kuid meil oli enne hooaega juttu, et proovime sõita stabiilselt. Ta (Adrien) tegi õige otsuse, sest pole kõige targem esimesel rallil Otiga võidu sõitma minna. Gregoire tegi väga hea esimese katse, kui oli TOP3, kuid temagi eesmärk on finišisse jõuda.“

Reedel sõiduvea tõttu aega kaotanud ja laupäeval teistele teed avavad Takamoto Katsuta / Aaron Johnston (Toyota GR Yaris Rally1) näitasid katsetel kahel korral TOP3 aega ja tõusid hea sõiduga kaheksandale kohale. WRC2 klassis on Monte teedel samuti käimas põnev heitlus. Kui üldarvestuses mahub TOP3 7,7 sekundi sisse, siis Rally2 autode arvestuses lahutab kolme parimat 14,6 sekundit.

Monte-Carlo ralli üldseis peale SS11

1.Thierry Neuville / Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 N Rally1) 2.02.06,8
2.Elfyn Evans / Scott Martin (Toyota GR Yaris Rally1) +5,1
3.Sebastien Ogier / Vincent Landais (Toyota GR Yaris Rally1) +7,7
4.Ott Tänak / Martin Järveoja (Hyundai i20 N Rally1) +1.18,6
5.Adrien Fourmaux / Alexandre Coria (Ford Puma Rally1) +2.06,4
6.Gregoire Munster / Louis Louka (Ford Puma Rally1) +3.39,1
7.Andreas Mikkelsen / Torstein Eriksen (Hyundai i20 N Rally1) +3.44,1
8.Takamoto Katsuta / Aaron Johnston (Toyota GR Yaris Rally1) +6.59,7

Monte-Carlo ralli jätkub Eesti aja järgi 15.05 ja laupäeva lõpuks on selge, et kellele kuuluvad hetke seisus (pühapäeva peavad ka lõpetama) hooaja esimesed punktid, mis jagatakse TOP10 süsteemis – 18–15–13–10–8–6–4–3–2–1.

Täpsem ülevaade kogu Monte-Carlo nädalavahetusest ja ka laupäeva teisest ringist Shell Helix Powerstage Live Blogist.

Ja kellel on teadmata, et mis Monte esimesel ja teisel võistluspäeval peamised sündmused olid, siis soovitame järgi vaadata Powerstage ja Masinawäk koostöös valminud Monte-Carlo rallipäevikud, millele lisa tulemas juba täna õhtul.

Fotod: Hyundai Motorsport, Rally TV

Back to top button