Põnevust ja draamat pakkunud Horvaatia MM-ralli avapäevast väljusid võitjatena Thierry Neuville / Martijn Wydaeghe.

Avapäeval näitasid Horvaatias kõigile tagatulesid Thierry Neuville / Martijn Wydaeghe
  • Sébastien Ogier ja Kalle Rovanperä kukkusid suurest mängust rehvipurunemiste tõttu
  • Esikoha eest heitlevad Thierry Neuville / Martijn Wydaeghe ja Elfyn Evans / Scott Martin
  • Ott Tänak / Martin Järveoja päeva varjutasid Fordi tehnilised probleemid ja vale rehvivalik, kuid sellest hoolimata lähevad eestlased laupäevale vastu kolmandalt kohalt
  • Georg Linnamäe / James Morgan katkestasid viiendal katsel tehtud sõiduvea tõttu
  • Romet Jürgenson / Siim Oja võitsid RC4 klassis katse hoiavad üldarvestuses kolmandat kohta

Horvaatia MM-ralli avapäeval sõideti kaheksa kiiruskatset ja läbiti 130,18 katsekilomeetrit. MM-hooaja neljanda võistluse stardirivi avasid MM-liidrid Sébastien Ogier / Vincent Landais (Toyota GR Yaris Rally1), kes ka oodatult avakatse järel esikoha haarasid. Prantslaste õnn jäi aga üürikeseks, sest juba järgmisel katsel purunes nende autol rehv, mida ka katsel vahetada tuli. Olgugi, et prantslased said sellega hakkama üsna kiiresti (+1.32 kaotust võitjale), siis üldarvestuses tuli loovutada mitu positsiooni ja kukkuda kaheksandaks.

Sama saatus tabas täpselt samal katsel ja samas kohas ka teist Toyota võistluspaari Kalle Rovanperä / Jonne Halttunen  (Toyota GR Yaris Rally1). Horvaatia ralli 2022 võitjad pidid samuti katsel peatuma ja rehvi vahetama ning üldarvestuses kukuti neljandalt kohalt 15.

Kuigi Ogier võitis lõpuks päeva kaheksast katsest pooled, siis päeva viimase katse lõpuosas purunes tema autol teine rehv ja kaotust liidritele kogunes mõned sekund jälle juurde. Prantslased lõpetasid küll päeva algselt viiendana, kuid kuna SS2 rehvivahetuse järgselt oli nende auto liikuma hakanud enne, kui kaardilugeja rihmad pingutatud, siis lisasid kohtunikud peale võistluspäeva nende ajale minuti. Enne laupäeva hoiavad prantslased seitsmendat kohta ja kaotavad liidritele 2.23,7. Rovanperä / Halttunen jäävad enne lapäeva liidritest maha 2.40,3 ja paiknevad kaheksandal kohal.

Toyota võistluspaaride ebaõnne järel tõusid ralli liidriteks katse võitnud Thierry Neuville / Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 N Rally1). Kui päeva esimeses pooles olid belglased hädas auto seadetega, siis pärastlõunal need paranesid ja lisandus ka kiirust. Vaid kolmel korral TOP3 välja jäänud Neuville / Wydaeghe edu enne laupäevaseid katseid on lähimate jälitajate ees 5,7 sekundit.

Thierry Neuville:  “Esiteks on mul hea meel, et jõudsin päeva lõpu ralli liidrina. See on parim tulemus, mida võisime oodata, eriti pärast seda uskumatult rasket nädalat, mis meil meeskonnana on olnud. See oli suur kergendus, kui viimase katse finišis nägime, et oleme endiselt ees. See ei ole olnud kerge päev, sest täna hommikul oli see kõik raskem ja keerulisem, kui ootasime. Vahetasime autol hoolduses amortisaatorid ja tundsime end mugavamalt, aga ikka ei tunne, et suudan 100% pühenduda. Olime kiired, kuid me ei jahtinud neid viimaseid sekundikümnendikke, mis kõike muuta võib. Järgmised kaks päeva on väljakutseid pakkuvad ja meid on ees ootamas katse, mis oli rajakirjutamisel must. Peame meeles pidama, et alustame homme rivi lõpust ja see võib raske olla.”

Belglaste peamisteks rivaalideks esikohale on Horvaatias vaid individuaal punktide eest sõitvad Elfyn Evans / Scott Martin (Toyota GR Yaris Rally1). Britid alustasid küll sodi täis tee tõttu rallit ettevaatlikult, kuid mida katse edasi seda rohkem kiirust nad leidsid ja päeva lõpetasid britid katsevõiduga. Vaid korra jäid nad katsetel TOP3 välja. Enne laupäevaseid katseid lahutab neid liidritest 5,7 sekundit.

Ott Tänak / Martin Järveoja võtlesid hoolimata probleemidest vapralt ja lõpetasid päeva poodiumi viimasel astmel

Kui esimesed kaks võistluspaari mahuvad Horvaatia MM-rallil 5,7 sekundi sisse, siis reedese võistluspäeva kolmandana lõpetanud Ott Tänak / Martin Järveoja (Ford Puma Rally1) kaotavad liidritele täpselt 30 sekundit. Eestlaste päev algas probleemidega juba avakatsele sõites, kui ülesõidul selgus, et auto juhitavusega on probleeme. Lisaks suretas Tänak ühes vasakus tagasipöördes tänu „boosti“ puudumisele auto mootori. Kui päeva esimesel ringil olid eestlased hädas tõrkuva tehnikaga, siis peale lõunat oli õhus pidev võimalus, et kohe hakkab vihma sadama. Seda tõestas ka väga erinev rehvivalik, kus näiteks Toyotal sõitvad Evans, Ogier ja Rovanperä ei võtnud kaasa ühtegi vihmarehvi, kuid Neuville, Lappi, Tänak, Loubet ja Katsuta olid kaasa võtnud kaks kõva, kaks pehmet ja kaks vihmarehvi.  Kui pealelõunasel avakatsel ei kasutanud keegi vihmarehve, siis teiseks korduvkatseks otsustasid vihmase ilma jaoks mõeldud jalavarjud auto alla keerata Tänak, Loubet ja Katsuta ning kõik pidid hiljem seda otsust kahetsema. Katse võitnud Esapekka Lappi / Janne Ferm (Hyundai i20 N Rally1) edestasid 25,67 km pikkusel katsel eestlaseid koguni 17 sekundiga, mis tähendas, et üldarvestuses tõusid soomlased kolmandaks ja kukutasid Tänak / Järveoja neljandaks. Eestlased vastasid kohe järgmisel katsel ja võtsid positsiooni tagasi võites katse. See oli eestlaste esimene katsevõit Ford Pumaga asfaldil.

Ott Tänak: „Pealelõunased katsed läksid kindlasti paremini kui hommikused, kui välja jätta rehvivalik ühel katsel. Keeruline oli ennustada, mis ilm tuleb. Ei teinud seal hea valiku,kuid järgmised kaks katset olid juba positiivsemad. Kindlasti oleme astunud võrreldes Monte-Carlo ralliga  sammu edasi ja ka selle ralli jooksul on asjad paranenud. Peame vastupidavusega seotud probleemidest lahti saama, siis saab ka veidi lõbu tunda. Esimese päeva lõpuks on kõik veel lahtine. Iial ei tea, mis ees ootab. Jätkame oma tööd ja olen kindel, et me pole veel Fordi täieliku potentsiaali näinud. Tööd jagub, kuid liigume samm-sammult edasi.“

WRC2 klassis lõpetasid päeva liidrina Yohan Rossel / Arnaud Dunand (Citroën C3 Rally2), kelle edu lähimate jälitajate ees on 29,9 sekundit.

Georg Linnamäe / James Morgani päev lõppes kahjuks SS5

Rally2 autode arvestuses Horvaatias võistleva Georg Linnamäe / James Morgan (Hyundai i20 N Rally2) hoidsid nelja kiiruskatse järel WRC2 klassi kuuendat kohta, kuid peale hoolduspausi sõidetud esimesel korduvkatsel tegid nad spinni ja kahjuks polnud seejärel rajalt välja libisenud võistlusautot enam võimalik teele tagasi saada. Laupäeval on Eesti / Briti võistluspaar rajale naasmas.

Georg Linnamäe Delfile antud intervjuus:“ Loll sõiduviga oli, jäime natukene ühte kurvi keeramisega hiljaks. Auto läks lahtise peale ning libises kraavi.“

DELFI Video Georg Linnamäega

Romet Jürgenson / Siim Oja on Horvaatias RC4 klassis tegemas korraliku sõitu

RC4 klassis Horvaatias võistlevad Romet Jürgenson / Siim Oja (Ford Fiesta Rally4) näitasid hoolimata tehnilistest probleemidest endale uuel rallil ja uutes tingimustes korraliku kiirust. Eestlased võitsid ühe kiiruskatse ja lõpetasid kõik korduvkatsed TOP3. Kokkuvõttes hoiavad eestlased RC4 klassi kolmandat kohta. Kui liidritele on nende kaotus 2.55,7, siis teises kohast lahutab 38,5 sekundit.

Romet Jürgenson:“Hommik algas üsna konarlikult. Esimesel katsel tabasid meid kohe mootoriprobleemid, mille tõttu kadus mootrist jõud. Õnneks saime katsete vahel probleemile lahenduse ja sõit sai täistuuridel jätkuda. Esimesele hoolduspausile läksime 4. kohalt.“

Horvaatia MM-ralli järjestus peale SS8

1.Thierry Neuville / Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 N Rally1) 1:16:02,4

2.Elfyn Evans / Scott Martin (Toyota GR Yaris Rally1) +5,7

3.Ott Tänak / Martin Järveoja (Ford Puma Rally1) +30,0

4.Esapekka Lappi / Janne Ferm (Hyundai i20 N Rally1) +33,4

5.Takamoto Katsuta / Aaron Johnston (Toyota GR Yaris Rally1) +1.52,1

6.Pierre-Louis Loubet / Nicolas Gilsoul (Ford Puma Rally1) +1.52,9

7.Sébastien Ogier / Vincent Landais (Toyota GR Yaris Rally1) +2.23,7

8.Kalle Rovanperä / Jonne Halttunen (Toyota GR Yaris Rally1) +2.40,3

Horvaatia MM-ralli jätkub laupäeval kaheksa kiiruskatsega, mille jooksul läbitakse 116,60 katsekilomeetrit. Teise võistluspäeva avakatse SS9 Kostanjevac – Petruš Vrh 1 saab Eesti aja järgi alguse 08:54.

Fotod: Hyundai Motorsport, M-Sport, Ivica Pribanic, Romet Jürgenson FB

Back to top button