Põnevust ja draamat täis Portugali MM-ralli hommiku parimad olid Sebastien Ogier / Vincent Landais. Viimasel katsel liidrikoha kaotanud Ott Tänak / Martin Järveoja jäävad liidritest 13,6 sekundi kaugusele.
Portugali MM-ralli jätkus laupäeva hommikul nelja kiiruskatsega ja päevale läksid liidrina vastu Kalle Rovanperä / Jonne Halttunen (Toyota GR Yaris Rally), kelle edu oli meeskonnakaaslaste Sebastien Ogier / Vincent Landais (Toyota GR Yaris Rally1) ees täpselt üks sekund. Ott Tänak / Martin Järveoja (Hyundai i20 N Rally1) alustasid teist pikka võistluspäeva neljandalt kohalt ja jäid liidritest 5,4 sekundi kaugusele.
Laupäeva hommikune rehvivalik oli järgnev
Avakatse võimsa võidu võtsid Rovanperä / Halttunen, kes edestasid 8,81 km pikkusel kiiruskatsel teist aega näidanud Tänak / Järveoja koguni 4,2 sekundiga ja Ogier / Landaisi 5,7 sekundiga. Ralli üldarvestuses suurendasid soomlased edu prantslaste ees 6,7 ja kolmandaks tõusnud eestlaste ees 9,6 sekundile. Reedel teistele teed puhastanud Thierry Neuville / Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 N Rally1) tõusid viiendaks ja edestasid nüüd reedel kolm kiiruskatse võitu võtnud Dani Sordo / Candido Carrerat 6,5 sekundiga.
Kui hommiku avakatse möödus suuremate probleemideta, siis ralli kõige lühema kruusakatse esimesel läbimisel hakkas juhtuma. Alustuseks tegid spinni ja kaotasid aega teisena rajal olnud Elfyn Evans / Scott Martin (Toyota GR Yaris Rally1) ja nende järel tegid kaks viga Neuville / Wydaeghe. Evansiga samas kohas tegid spinni Takamoto Katsuta / Aaron Johnston (Toyota GR Yaris Rally1). Hoolimata vigadest jõudsid nad kõik katse finišisse.
Nii hästi ei läinud ralli liidritel Rovanperä / Halttunenil, kes ühe kiire lõigu lõpus olnud paremkurvi liiga suurel kiirusel sisenesid ja väliskurvi välja libisedes oma auto üle katuse keerasid.
Kalle Rovanperä tagasi hoolduses:“Kahju, sest meie hommik oli hea, kuid siis sõitsin lihtsas kohas välja. Eelmises kurvis oli Jonnel lugemise viga ja jäin vist ise seda liiga kauaks mõtlema ja sõitsin siis välja. Seda väljasõitu Jonne viga ei mõjutanud, olen selles ise süüdi. Teisel katsel polnud nii palju pidamist, kui esimesel. Ma arvan, et auto nägi piisavalt hea välja ja oleme homme tagasi. Stardipositsioon saab olema kehva, kuid me oleme siin, et meeskonda aidata.“
Toyota Ggazoo Racing meeskonna just Jari-Matti Latvala Rally TV intervjuus
„Kalle alustas päeva suurepäraselt. Teisel katsel libises ta auto teelt välja, tabas puud ja käis üle katuse. Ta tunneb seda katset hästi, kuid pakun, et pidamine üllatas teda. Tavaliselt on see katse olnud pühapäeval, kus pole vaja nii palju suruda. Nüüd oli see katse laupäeval, kus võitlus oli hoopis tihedam. Mind üllataski, et reedel polnud mingit draamat. Horvaatia oli sarnane, pikalt ei juhtunud midagi, kuid üks katse osutus väga dramaatiliseks. Neid asju juhtub ja eriti siis, kui pidamine muutub pidevalt.”
Soomlaste katkestamine tähendas, et ralli liidriteks olid tõusnud Ogier / Landais, kes edestasid nüüd teist kohta hoidnud Tänak / Järveoja 3,4 sekundiga.
Järgmisena ootas ees tänavuse WRC hooaja 2024 pikima kiiruskatse Amarante esimene läbimine.
37,24 kilomeetrit suutsid parima ajaga läbida Tänak / Järveoja, kes edestasid Ogier / Landais 3,6 sekundiga. See tähendas, et eestlased olid tõusnud 0,2 sekundilise eduga Portugali MM-ralli liidriteks. Katsel lõhkusid auto parema tagumise vedrustuse reedel rallit juhtinud Katsuta / Johnston, kes pidid selle tõttu rajaäärde keerama ning katkestama. Jaapani / Iirimaa duo katkestamine tähendas TOP3 tõusmist Neuville / Wydaeghele.
Pika ringi viimase katse võitsid Ogier / Landais, kes ralli liidriteks tagasi tõusid. Katsel rehvi lõhkunud, kuid õnneks selle velje peal hoidnud Tänak / Järveoja andsid prantslastele kahjuks ära 13,8 sekundit, mis tähendas senistele liidritele nüüd üldarvestuses 13,6 sekundilist alla jäämist.
Ott Tänak hoolduspausi eel:“Kahjuks jah läks meil viimasel katsel rehv ja nägin hiljem rehvi vaadates, et küljel oli lõige. Pidime sellega sõitma oma 9 kilomeetrit ja pidin hoo maha võtma, et see veljel püsiks. Selles elus pole midagi lihtsat. Ma ei tea kui rahul me olema peane, kuid olen endast andnud maksimumi ja veel on vaja sõita täna pärastlõuna ja veel homne ka.“
Sebastien Ogier hoolduspausi eel:“Vähemalt meil oli ettevaatlikum tempo, kui paljudel teistel. Oleksime saanud olla hommikul kiiremad, kuid muus osas hea ring ilma suuremate riskideta. 3,6 sekundit kaotada 37km peale polnud palju, kuid vaatasin hiljem üle, et hoidsin liialt asfaldil rehve, kuid see tasus lõpuks ära. Olud ei ole väga erinevad, kui muidu, kuid sügavat liiva on vähem ja ehk tuleb ka natukene vihma. Pikk maa on veel minna.“
WRC2 klassis vahetus liider kaks korda
Kui Portugali ralli üldarvestuses vahetus liider mitu korda, siis WRC2 klassis täpselt samuti.
Hommikut alustasid liidrina Oliver Solberg / Elliott Edmondson, kes aga päeva teisel katsel oma Škoda Fabia RS Rally2 auto vaid mõnisada meetrit Rovanperä / Halttuneni kohast üle katuse keerasid.
Ralli liidriteks tõusid 5,9 sekundilise eduga Yohan Rossel / Arnaud Dunand (Citroën C3 Rally2), kes ka järgmise kiiruskatse võitsid. 12,8 sekundilise eduga ringi viimasele katsele startinud prantslased lõhkusid aga hommiku viimasel rehvi, mida ka vahetada tuli ja kukkusid üldarvestuses neljandaks. Uuteks liidriteks tõusnud Gus Greensmith / Jonas Andersson (Škoda Fabia RS Rally2) lähevad pärastlõunale vastu 49,7 sekundilises edus.
Georg Linnamäe / James Morgan (Toyota GR Yaris Rally2) alustasid päeva WRC2 klassi 14 kohalt. Hommikusel ringil näitasid nad korraliku tempot ja jõudsid kahel korral TOP6 ja korra TOP3. Kokkuvõttes on Eesti / Briti duo tõusnud kümnendale kohale.
Lisaks Rossel / Dunandile jagus WRC2 klassis hommikul katsevõite vvõistluspaaridele – Sami Pajari / Enni Mälkönen (Toyota GR Yaris Rally2), Kris Meeke / Stuart Loudon (Hyundai i20 N Rally2) ja üldarvestuses kolmandat kohta hoidvatele Josh McErlean / James Fulton (Škoda Fabia RS Rally2). Viimati nimetatuid lahutab poodiumi teisest kohast 3,6 sekundit.
Portugali MM-ralli jätkub 16:35 hommikul sõidetud katsete kordustega ja päeva lõpetab Lousada paarisraja katse. Sarnaselt hommikule hoiab kõikide katsete otsesündmustega rallisõpru kursis Shell Helix Powerstage Live Blogi.
Fotod: Toyota Gazoo Racing, Hyundai Motorsport