Portugali MM-rallit juhivad Kalle Rovanperä/Jonne Halttunen. Eestlaste reede rikkusid rehvipurunemised ja tehnilised probleemid.

Kalle Rovanperä / Jonne Halttunen oli Portugali ralli avapäeva kiireimad

Eesti aja järgi reede hommikul 11:05 anti start Portugali MM-ralli avapäevale ja teistele hakkasid teed puhastama MM-liidrid Elfyn Evans/Scott Martin (Toyota GR Yaris Rally1).

Ott Tänak/Martin Järveoja (Ford Puma Rally1) startisid reedestele katsetele kolmanda autona. WRC2 arvestuses läksid eestlastes võistlustulle – Robert Virves, Georg Linnamäe, Gregor Jeets ja Timo Taniel.

Kalle Rovanperä / Jonne Halttunen lõpetasid liidrina. Tänak/Järveoja päeva rikkus veepumba probleem ja rehvi purunemine .

Portugali MM-ralli avakatse võitsid ja läksid liidriks Pierre-Louis Loubet/Nicolas Gilsoul (Ford Puma Rally1). Ka päeva teise katse võitsid Ford Puma Rally1 autol sõitnud mehed, kuid sel korral olid nendeks Ott Tänak/Martin Järveoja. Liidriks tõusnud eestlaste edu oli Dani Sordo/Candido Carrera (Hyundai i20 N Rally1) ees 0,5 sekundit. Enne rehvivahetuse pausi sõidetud katse võit 2022.aasta Portugali MM-ralli võitjatele Kalle Rovanperä/Jonne Halttunen (Toyota GR Yaris Rally1).

Katsel oli probleeme Loubet/Gilsoul auto väljalaskega, mis katse lõpus nii kuumaks läks, et mehed pärast katset tulekustutid pidid välja võtma ja autot jahutama.

Hommikuse ringi lõpetasid liidrina Tänak/Järveoja, kelle edu Rovanperä/Halttunen ees oli 3 ja Sordo/Carrera ees 3,6 sekundit.

Kui tavapäraselt ootaks kruusarallidel peale hommikust ringi ees hoolduspaus, siis Portugalis reedel hoolduspausi polnud ja võistlejad said ise koos kahe mehaanikuga autot sättida vaid nende asjadega, mis kaasas olid ja rehve vahetada.

Peale pausi sõideti hommiku esimese katse kordus, mis ei toonud häid uudiseid Tänak/Järveojale ja Eesti rallisõpradele. Kahjuks purunes nende autol parem esimene rehv ja katse lõppu jõudes oli nende kaotus katse võitnud Esapekka Lappi/Janne Fermile (Hyundai i20 N Rally1) 54,1 sekundit. Üldarvestuses kukkusid eestlased seitsmendaks. Hiljem selgus, et hommikuse ringi teisel katsel oli eestlase autol tekkinud veepumba probleem, mille mehaanikud õnneks läbi ime suutsid rehvipausi ajal paremaks saada.

Neljandat katset järjest oli ralli saanud uued liidrid ja sel korral olid nendeks Sordo/Carrera.

Järgmised kaks katset võitsid avapäeval teisena rajal olnud Rovanperä/Halttunen, kes liidriks tõusid ja sellel positsioonil ka päeva lõpetasid. Soomlaste edu päeva viimase katse võitnud Sordo/Carrera ees on enne laupäevaseid katseid 10,8 sekundit.

Kalle Rovanperä:“Kui aus olla, siis on olnud hea päev. Oli palju puhastamist, kuid meil oli stabiilne päev ja olime kiired. Saime hästi hakkama nii auto, kui rehvidega. Olen õnnelik.“

Võistluse eelviimasel katsel tegid suurel kiirusel avarii Evans/Martin, kelle võistlusauto sai päris tugevalt pihta. Lisaks süttis auto mootoriruum, kuid õnneks said britid selle kiiresti kustutatud. Kahjuks oli brittide auto nii palju viga saanud, et peale FIA tehnilise üle vaatamist selgus, et sel ralli tuleb pooleli jätta.

Päeva lõpetanud 2,94 km pikkuse publikukatsega tõusid kaks kohta ja lõpetasid päeva viimasel poodiumikohal Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 N Rally1). Liidritest jäävad belglased maha 26 sekundiga ja enda lähimaid jälitajaid, kelleks on Loubet/Gilsoul edestavad nad kõigest 0,9 sekundiga. Prantslastest omakorda kõigest 0,4 sekundi kaugusel on reedel kaks katset võitnud Lappi/Ferm.

Ott Tänaku / Martin Järveoja päeva rikkus rehvipurunemine

Tänak/Järveoja päev lõppes kuuenda kohaga ja liidritest jäävad nad 1.04,7 kaugusele.

Ott Tänak: „Hübriidi mehed käisid enne katset arvutiga auto kallal ja lülitasid selle välja. On olnud väga väljakutsuv pärastlõuna. Meil oli hommikul probleeme ja oleme õnnelikud, et oleme siin. Me polnud kindlad, et saame tänase pärastlõuna lõpuni, kuid õnneks lõpuks ikka saime. Rehvipurunemine ei aidanud ka kaasa.“

WRC2 arvestuse kohutavast päevast tulid võitjana välja Oliver Solberg/Elliott Edmondson. Eestlastel polnud parim päev.

WRC2 segase päeva parimad olid Oliver Solberg / Elliott Edmondson

Kui Rally1 võistluspaaridest pidid reedel rehvipurunemise tõttu aega kaotama mõned võistluspaarid, siis WRC2 arvestuses pääsesid tippudest vaid üksikud. Peale kolme kiiruskatset juhtisid rallit Adrien Fourmaux/Alexandre Coria (Ford Fiesta Rally2) ja teised olid Andreas Mikkelsen/Torstein Eriksen (Škoda Fabia RS Rally2). Kui neljandal katsel tuli rehvipurunemise tõttu aega kaotada Mikkelsenil, siis järgmisel juba Fourmaux´l, kes sai seda teha koguni kaks katset järjest. See tähendas, et konkurentide ebaõnne tõttu olid teiseks tõusnud Teemu Suninen/Mikko Markkula (Hyundai i20 N Rally2), kuid järgmisel katsel tuli rehvivahetus ette võtta ka neil. Seitsmenda katse starti hilinemise tõttu teenisid 40 trahvisekundit Yohan Rossel/Arnaud Dunand (Citroën C3 Rally2). Prantslased kukkusid kolmandaks ja lähevad sellelt positsioonilt vastu ka laupäevale +1.00,2.

Segase avapäeva parimad olid lõpuks Oliver Solberg/Elliott Edmondson (Škoda Fabia RS Rally2), kes võitsid kaks katset. Teist kohta hoiavad avapäeva järel Gus Greensmith/Jonas Andersson (Škoda Fabia RS Rally2). Ka nemad olid veel üks võistluspaar, kes kaotasid rehvipurunemise tõttu aega ja jäävad liidritest 50,2 sekundi kaugusele.

Robert Virves oli WRC2 klassis ainus eestlane, kes avapäeva lõpuni jõudis

Eestlastest lõpetas WRC2 arvestuses ainsana reedese võistluspäeva Robert Virves (Ford Fiesta R5), kes koos Hugo Magalhães´iga pidi samuti kaks korda rehvipurunemise üle elama. Lisaks pidid nad paar katset sõitma konkurentide tolmus, mis võib tähendada, et nad saavad veel hiljem kohtunikelt aega tagasi. Päeva parimaks katseajaks jäi SS7 viies aeg. Hetke seisus hoiavad nad 6.32,6 kaotusega 16. kohta.

Robert Virves:”Tänane lugu on sarnane teistega. Meil on olnud rehvipurunemisi. Ma pole olnud rahul oma kiirusega nagu ka viimasel korral, kui siin ERC sõitsime. Ei saa autos head tunnet ja palju on paremaks veel saada.”

Georg Linnamäe/James Morgan (Hyundai i20 N Rally2) alustasid rallit paksus tolmus ja kehva nähtavuse tõttu tehtud spinniga. Kahjuks purunes ka nende autol SS6 rehv ja järgmise kiiruskatse finišis järgselt rooliots, mis sundis neid päeva katkestama. Päeva parim katseaeg oli SS5 kuues koht.

Portugalis RedGrey meeskonna eest debüüti tegevad Gregor Jeets/Timo Taniel (Hyundai i20 N Rally2) said reedel sõita neli katset ja olid siis sunnitud viiendal rooliotsa ja pooltelje purunemise tõttu katkestama.

Gregor Jeets / Timo Taniel võistluspäev jäi pooleli tehniliste probleemide tõttu

Portugali MM-ralli TOP10 peale SS8

1.Kalle Rovanperä / Jonne Halttunen (Toyota GR Yaris Rally1)
2.Dani Sordo / Candido Carrera (Hyunda i20 N Rally1) +10,8
3.Thierry Neuville / Martijn Wydaeghe (Hyunda i20 N Rally1) +26,0
4.Pierre-Louis Loubet / Nicolas Gilsoul (Ford Puma Rally1) +26,9
5.Esapekka Lappi / Janne Ferm (Hyunda i20 N Rally1) +27,3
6.Ott Tänak / Martin Järveoja (Ford Puma Rally1) +1.04,7
7.Oliver Solberg/Elliott Edmondson (Škoda Fabia RS Rally2) +3.48,2
8.Gus Greensmith/Jonas Andersson (Škoda Fabia RS Rally2) +4.38,4
9.Yohan Rossel/Arnaud Dunand (Citroën C3 Rally2) +4.48,4
10.Andreas Mikkelsen/Torstein Eriksen (Škoda Fabia RS Rally2) +5.29,3

Laupäeval ootab võistlejaid ees seitse kiiruskatset ja 148,68 katsekilomeetrit.

SS9 Vieira do Minho 1 – 26.61 km – 09:35
SS10 Amarante 1 – 37.24 km – 11:05
SS11 Felgueiras 1 – 8.81 km – 12:35
 
Service B (44 min.) – 14:46
 
SS12 Vieira do Minho 2 – 26.61 km – 17:05
SS13 Amarante 2 – 37.24 km – 18:35
SS14 Felgueiras 2 – 8.81 km – 20:05
SS15 SSS Lousada – 3.36 km – 21:05
 
Flexi service C – 49min 22:15

Portugali avapäeva detailsem info Powerstage Live Blogis, mis alustab laupäeval 09:35.

Fotod: Toyota Gazoo Racing, M-Sport, Oliver Solberg FB,Robert Virves FB,Twitter

Back to top button