Rich Millener: „Ootan taas töötamist noore ja sihikindla sõitjate koosseisuga.“


Briti meeskond M-Sport Ford läheb WRC hooajale 2025 vastu kooseisuga, kus puudub möödunud hooajal siniseleovaalile neli poodiumikohta toonud Adrien Fourmaux / Alexandre Coria. Prantslaste head esitused ei jäänud märkamata konkurentidel ja nii meelitas kahe hooaja vahel hetke autoralli kuumia noore piloodi enda ridadesse Hyundai Motorsport.
Malcolm Wilsoni juhitud meeskonnas ollakse sellise asjade käiguga harjutud ja see on nö. üks osa meeskonna ärist. Leida lihvimata teemat, kellest meeskonnast lahkudes on saanud lihvitud teemant, mis investeeritu kasumiga tagasi toob on juhtunud ka varem. Nii on varasemalt meeskonnast tuule tiibadesse saanud tänased WRC sarja superstaarid Ott Tänak, Thierry Neuville ja Elfyn Evans. Meeskonnast on läbi käinud ka autoralli sellised legendaarsed piloodid nagu Sebastien Ogier, Sebastien Loeb, Carlos Sainz, Colin McRae, Marcus Grönholm, Petter Solberg ja ka Markko Märtin.
Meeskonna tänavuse pilootide tuumiku moodustavad 26. aastane Luksemburgist pärit Gregoire Munster ja üllatusnimi Iirimaalt ehk 25. aastane Josh McErlean.
M-Sport Ford WRT meeskonna juht Rich Millener
“Mõned kuud on olnud töine, et hooaja esimeseks etapiks kõik paika saada, kuid siiski oleme tänu kogu meeskonna pühendunud ja raskele tööle taaskord hakkama saanud. Tahaksin tänada neid ja kõiki meie teisi partnereid, kes meid WRC-s jätkuvalt toetavad. Ootan 2025. aastat väga ja on huvitav näha, et kuidas suudame hooaja jooksul edeneda. Ees ootab palju uusi väljakutseid, kuid ootan taas töötamist noore ja sihikindla sõitjate koosseisuga.“

Gregoire Munster / Louis Louka
MM-starte: 38 / 40
Monte-Carlo parim tulemus 12. koht 2022
Luksemburgi ja Belgia duot ootab ees karjääri teine täishooaeg WRC sarjas. Kui möödunud aastal olid nad õppija rollis, siis sel aastal on nende täita esivõistluspaari ülesanne, kellelt oodatakse suure sammu edasi astumist ja parema kiiruse näitamist. Möödunud aasta kolm viiendat kohta annavad lootust, et hea õnne korral võiks tänavu olla isegi reaalne karjääri esimene poodium. Montes ollakse sel korral stardis kuuendat korda.
“Meil oli hea võistluseelne test. Esimesel päeval proovisime kuival uusi asju, mis on minu arvates selle aasta võtmeteguriks ja ka lumel oli hea tunne. Nüüd kui hübriidi pole on vaja teha muudatusi, kuid tunne on siiani hea. Monte-Carlo on alati keeruline võistlus, kus on kõik võimalikud tingimused ja kus öö jooksul võivad olud jäiseks muutuda. Sul peab olema auto, milles tunned end mugavalt ja mis töötab igal pinnal ning oleme kindlad, et meil on see olemas. Ma ei jõua ära oodata, et saaksin kogeda neljapäevaõhtust atmosfääri õhtuste katsete ajal, see on nii eriline tunne. Ma arvan, et kõik juhid teavad seda hooaja alguse tunnet!”
VIDEO: Munster / Louka Monte eelne test

Josh McErlean / Eoin Treacy
MM-starte: 27 / 2
Monte-Carlo parim tulemus 57. koht 2023
Kahe hooaja vaheline kõige suurem üllatus oli kindlasti iirlaste Josh McErlean ja Eoin Treacy liitumine M-Sport meeskonnaga. McErleani, kes jõudnud oma senise WRC2 karjääri jooksul vaid korra poodiumile, ootab Iirimaa Autospordi Liidu ja teiste toetajate abil ees elu unistuse täitumine. Kui Munsteril on Rally1 autoga seljataga 16 starti, siis iirlast ootab ees debüüt. Ainus millega McErlean saab hetkel meeskonnakaaslase ees uhkustada on, et temal erinevalt Munsterist on WRC sarja katsevõit olemas, kui ta 2022. aastal WRC2 klassi autoga Portugali ralli SS16 parima aja välja sõitis. Varasematel hooaegadel varalahkunud Craig Breeni kaardilugeja James Fultoniga ühes autos istunud McErleani kõrval võtab hooajal 2025 koha sisse kahe MM-ralli kogemusega Eoin Treacy, kellega võisteldi eelmisel aastal Ameerika ja Portugali meistrivõistluste etappidel.
„Need olid fantastilised paar päeva testimist. Oleme Gregoirelt ja meeskonnalt palju õppinud ja nad on olnud super toetavad ning vastutulelikud, muutes kogu protsessi Rally1 autosse istumiseks lihtsamaks. Katse ise oli fantastiline: need autod on hämmastavad, nende loodud survejõud ja haarduvus on fenomenaalne! Saime sõita nii lumel, kui ka täiesti kuival, mistõttu oli esimene kord autos olla väga produktiivne. Kasiinoväljakul rivistus on minu jaoks neljapäeval eriline hetk. See on hetk, millest olen lapsepõlvest saati unistanud nii, et tahan seda lihtsalt hinnata ja nautida. Oleme väga privilegeeritud olukorras ja tahan teha kõigi asjaosaliste jaoks parimat võimalikku tööd, olla järjekindel ja kogu võistluse jooksul edusamme teha.“
VIDEO: McErlean / Treacy Monte eelne test
Fordiga on Monte-Carlo ralli võidetud viiel korral. 1994. aastal tõid Ford Escort RS Cosworth autol sõites Fordile esimese võidu Francois Delecour / Daniel Grataloup. Seni viimane võit pärineb hooajast 2022, kui Ford Puma Rally1 autoga olid parimad Sebastien Loeb / Isabelle Galmiche. See oli ühtlasi ka esimene võit hübriidautole WRC sarjas ja Loebist sai selle võiduga läbi aegade vanim WRC etapivõitja. Üheksakordne MM-võitja oli siis 47 aasta, 10 kuu ja 28 päeva vanune. Ainus mitte prantslasest piloot, kes Fordiga Monte teedel võidutsenud on Marcus Grönholm, kes oli Ford Focus RS WRC 06 autoga parim 2006. aastal.
Markko Märtin / Michael Park lõpetasid 2004. aastal Montes teisena ja jäid Ford Focus RS WRC 03 autol sõites võitjatele alla 1.12,6. Ott Tänak / Martin Järveoja lõpetasid 2017. aastal esimese ühise MM-stardi hoolimata viimasel võistluspäeval tõrkunud Ford Fiesta WRC mootorist kolmandal kohal. Kaotust võitjatele kogunes eestlastel 2.57,8.
Milline saab olema meeskonna tulemus sel hooajal, seda näeme juba pühapäeva pärastlõunal.
Fotod: M-Sport, Red Bull Content Pool / Jaanus Ree