Rootsi MM-ralli 2022 kiiruskatsete tutvustus

Tänavune Rootsi MM-ralli pakub võistlejatele ja pealtvaatajatele 100% uue elamuse, sest viimastel aastatel võistluspaigaks olnud Torsbyst on kolitud ligi 700km põhja poole, Umeå´sse. Järgnevalt teed Powerstage tutvustuse katsetele, mis sel aastal Rootsi MM-rallil ees ootamas.

Enne kui autode mootorid seadistatakse täispööretele, läbitakse võistluse eel 7,59 km pikkune Shakedown katse.

Neljapäev 24.veebruar Rootsi MM-ralli testikatse

Shakedown Klabböle” 7.59 km – 10:01

Puhtalt metsateedel ja mitte väga ligipääsetav kiiruskatse, kus kiirused peaks üsna suured olema. Korralik sissejuhatus sellele, mis on rallil ees ootamas.

Reede 25. veebruar Rootsi MM-ralli avapäev

SS1 “Kroksjö 1 14.98 km – 09:42 (Lühendatud algselt 15km pealt)
SS2 “Kamsjön 1” 27.80 km – 10:52 (0.01km pikem algsest)
SS3 “Sävar 1” 17.28 km – 12:29 ( 0.04km pikem algsest)
 
Flexi Service A – Umeå – 30 Min (14:25)
 
SS4 “Kroksjö 2” 14.98 km – 15:47
SS5 “Kamsjön 2” 27.81 km – 16:57
SS6 “Sävar 2” 17.28 km – 18:34
SS7 “Umeå Sprint” 5.53 km 19:38 (Pikendatud 0.3km)
 
Flexi Service B – Umeå – 45 Min (20:18)

SS1/4 Kroksjö

Enamasti kitsastel metsateedel sõidetav kiiruskatse. Katse algus on väga tehniline ja kitsas. Lisaks on teel päris palju „muhke“, mis võivad üllatada. Peale kitsast osa avaneb katse laiemale osale, kus on ees ootamas 2,5 km pikkune sirge lõik, kus saame näha autode tippkiiruseid. Peale kiiret lõiku pööratakse vasakule kitsale metsateele. Avatakse, et katse üks põnevamaid kohti saab olema just kiirelt lõigult maha pööre vasakule kitsamale teele, sest see kõik toimub veidi kaldus teel.

SS2/5 Kamsjön

Ralli pikim (27,8 km) ja tõenäoliselt üks põnevaim katse. Katsel saab olema väga palju rütmimuutusi. Katse algus saab taas olema tehniline, kuid mingil hetkel jõutakse kiirele lõigule, kus ees ootamas mitu „muhku“. Seejärel liigutakse jälle kitsale lõigule ja siis tagasi kiirele kohati Arctic ralli teid meenutavale lõigule. Ka katse teine pool kulgeb samas rütmis, et alguses tehniline ja siis kiire lõik. Seda katset saab olema väga huvitav jälgida!

SS3/6 Sävar

Peamiselt sõidetakse teel nimega “Gamla Kustlandvägen”, mis oli kunagi idarannikul kasutuses põhiteena ja mis hiljem asendati maanteega E4. Väga hea rütmiga katse ja nii pikki sirgeid nagu eelnevatel katsetel väga pole. Katse algus on suhteliselt aeglane ja sõidetakse rabas vanal hobuteel. Rabast välja tulles umbes poole katse peal avaneb katse kiiremaks ja tulevad ka pikad sirged tagasi mängu, mille taga on keerulised pikad kurvid, mis tihtipeale keeravad täitsa lõpus kinni ka

SS7 Umeå sprint

Umeå Sprint saab olema paras nikerdamine. Alguses on katse ok rütmiga, kuid seejärel sõidetakse järjest mitu mahapööret. Seejärel ootab ees tehniline lõik ja katse lõik sõidetakse jäärajal. Katse lõpetab tehishüpe, sarnane Soomes oleva Ouninpohja katse finiši hüppega. Katse läbitakse kunagi sõjaväe kasutuses olnud maa-alal.

Laupäev 26. veebruar Rootsi MM-ralli teine võistluspäev

Service C – Umeå – 15 Min (09:20)
 
SS8 “Brattby 1” 10.49 km – 09:57
SS9 “Örträsk 1” 20.52 km – 10:29 (Tühistatud)
SS10 “Långed 1” 19.49 km – 11:54 (0.05km pikem algsest)
SS11 “Umeå 1” 11.17 km – 13:08 (0.73km pikem algsest)
 
Flexi Service D – Umeå – 30 Min (15:20)
 
SS12 “Brattby 2” 10.49 km 16:27
SS13 “Örträsk 2” 20.52 km – 16:59 (Tühistatud)
SS14 “Långed 2” 19.49 km – 18:24
SS15 “Umeå 2” 11.17 km – 19:38
 
Flexi Service E – Umeå – 45 Min (20:24)

SS8/12 Brattby

Laupäeva alustab üsna tehniline ja kitsas, kuid hea rütmiga katse. Katsel pole väga palju sirgeid lõike ja on pigem kurvi järel kurv katse. Katse keskel sõidetakse üsna kiire kilomeetrine lõik elektriliinide all, mille järel suundutakse Norrforsi poole mööda kitsaid, kuid kiirete kurvidega metsateid. Võrreldes teiste katsetega on see katse pigem aeglasem, sest on sees ka väga aeglast ja tehnilist osas.

SS10/14 Långed

Taaskord üks üsna kiire kiiruskatse pikkade sirgetega. Katsel on palju läbi külade ja majade vahel sõitmist. Kohati on tunne, et oled teelt eksinud ja kellegi hoovi sattunud. Katse iseloom on nagu juba eelpool mainitud kiire ja omane klassikalisele talverallile. Pikkade sirgete järel ootavad tihtipeale keerulised kurvid, mis ka kinni keeravad. Viimased kuus km katsest saavad olema üsna kiired.

SS11/15 Umeå

Katse lõpp on täpselt sama, mis SS7, kuid reedese katsega võrreldes on katse algusesse juurde poogitud 6 kilomeetrit väga kiiret ja sujuvat metsateed.

Pühapäev 27. veebruar Rootsi MM-ralli kolmas võistluspäev

Service F – Umeå – 15 Min (06:30)
 
SS16 “Vindeln 1” 14.19 km – 08:00
SS17 “Sarsjöliden 1” 14.23 km – 09:08 (Pikem 0.3km algsest)
SS18 “Vindeln 2” 14.19 km – 10:36
SS19 “Sarsjöliden 2” [Power Stage] 14.23 km – 13:18

SS16/18 Vindeln

Rallil üks vähestest katsetest, mis on puhtalt metsateedel. Iseloomult on katse üsna kiire, kuigi natuke tõmbavad kiirust alla mitmed maha pöörded. Alguses käiakse korra läbi karjäärist ja kohati meenutab see katse Otepää ja Läti teid. Lõpu poole on pikki sirgeid rohkem ja nende taga alati mingi nukiga raske kurv.

SS17/19 Sarsjöliden (Powerstage)

Punktikatse ei erine väga ralli teistest kiiruskatsetest: kiire, sujuv ja lai. Katse algus on kitsas, mille järel avaneb katse kiirele ja laiale teele. Seejärel jõutakse taas kitsale osale, mille järel taas kiirele. Päris palju on ka maha pöördeid ja viimased kaks kurvi on võimelised üllatama.

Keskmist kiirust peaks alla tõmbama katse keskel asuv tehnilisem lõik.

Samas formaadis (väikeste muudatusega – üks tehniline osa sirgega asendatud) sõideti katset viimati 2020. a. Vännäse rallil.

Powerstage katse saab seega olema paljude rütmimuutustega ja võib veel paremusjärjestust muuta.

Fotod: Toyota Gazoo Racing; Hyundai Motorsport

Back to top button