Rootsi MM-ralli viimasele võistluspäevale lähevad liidrina vastu Esapekka Lappi/Janne Ferm. Georg Linnamäe/James Morganit lahutab WRC2 klassi teisest kohast 0,2 sekundit ja Romet Jürgenson/Siim Oja hoiavad JWRC teist kohta.

Esapekka Lappi / Janne Fermi lahutab karjääri teisest MM-ralli võidust kolm kiirusaktset

Rootsi MM-ralli jätkus pärastlõunal hommikuste katsete kordustega ja päeva lõpetas 10km pikkune Umeå. Teist ringi alustasid liidrina Esapekka Lappi / Janne Ferm (Hyundai i20 N Rally1), kelle edu oli lähimate jälitajate ees 1.24,3. Kui soomlaste üldedu oli suur, siis nende seljataga pidasid teisele kohale heitlust Adrien Fourmaux / Alexandre Coria (Ford Puma Rally1) ja Elfyn Evans / Scott Martin (Toyota GR Yaris Rally1), keda lahutas 16,2 sekundit.

SS12 Vännäs 2 – 15.65 km – Evans vähendab Fourmaux´ga vahet

Teise ringi avakatse võidu võtsid Evans / Martin, kes vähendasid Fourmaux / Coriaga vahet 1,5 sekundi võrra. Katsele esimese autona startinud Ott Tänak / Martin Järveoja (Hyundai i20 N Rally1) kaotasid teeolude tõttu aega ja said kirja seitsmenda resultaadi. Katsevõitjatest jäid nad maha 24,9 sekundiga.

“Ei ole üldse tore nii sõita. Joon on väga kitsas ja pidin valima kummalt poolt sisse minna. Ei ole tore,” võttis Tänak katse kokku.

SS13 Sarsjöliden 2 – 14.23 km – Neljandaks tõusnud Neuville võidab esimese katse

Rootsi MM-ralli järjekorras 13. kiiruskatse parimat aega näitasid eelmisel katsel neljandaks tõusnud Thierry Neuville / Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 N Rally1), kes edestasid Evans / Martinit vaid 0,2 sekundiga. See oli belglaste tänavuse talveralli esimene katsevõit, kusjuures piloot ise polnud sõiduga üldse rahul.

Neuville: “Tee läheb järjest kiiremaks ja kiiremaks. Ei ole üllatus, aga minu enda sõit oli üpris halb.”

Kui teise ringi avakatsel said Tänak / Järveoja kirja seitsmenda aja, siis nüüd oli nende tulemuseks kuues. Kaotussekundeid kogunes parimatele 8,8.

Tänak. “Jõudsime lõppu, tuul oli päris tugev. Ei ole midagi nauditavat täna.”

Kui Lappi / Ferm said endale lubada ajakaotust ja jätkasid 1.14,2 eduga esikohal, siis  Fourmaux / Coria andsid teist katset järjest aega ära Evans / Martinile ja nüüd oli prantslaste eduks veel 13,2 sekundit.

SS14 Bygdsiljum 2 – 28.06 km – Neuville võidab teise katse järjest

Laupäeva eelviimase katsena sõideti pikk 28km katse, mille parimat aega näitasid Thierry Neuville / Martijn Wydaeghe. Heitluses teisele kohale vähendas Evans Fourmaux´ga vahet 0,3 sekundi võrra. Ott Tänak / Martini Järveojale 8,5 sekundilise kaotusega katse viies aeg.

Tänak: “Pidamine oli hea, aga rehvi meil selleks polnud. Tulin lihtsalt lõpuni. On raske sellistes oludes esimesena tulla.”

Eestlaste ees lõpetasid Rovanperä / Halttunen, kelle autol olid piduriprobleemid.

Rovanperä: “See ei olnud kindlasti tore katse, mida sõita. Umbes neli kilomeetrit stardist ei töötanud meil pidurid enam hästi, peame need enne viimast korda tegema.”

SS15 Umeå 1 – 10.08 km – Munster sõidab teel välja ja kaotab aega. Fourmaux pääseb napilt

Päeva viimase katsena sõidetud Umeå oli soojendus pühapäevaks, sest just siis antakse samal katsel välja ka PowerStage viie parima punktid. Päeva lõpetasid kolmanda järjestikuse kiiruskatse võiduga Neuville / Wydagehe, kes tõusid päevaga 11.positsioonilt neljandaks. Ralli liidrid Esapekka Lappi / Janne Ferm lõpetasid päeva kindlal esikohal. Soomlaste edu on pühapäeva eel viimasel katsel tugevalt vallis käinud, kuid napilt pääsenud Fourmaux / Coria ees 1.06,3. Prantslaste edu neid terve päeva jälitanud Evans / Martin ees on 16,7 sekundit.

Tänak / Järveoja aitasid Hyundai meeskonnale tuua katse kaksikvõidu, kuid jäid meeskonnakaaslastest 0,9 sekundi kaugusele. Päeva lõpetasid eestlased 42. positsioonil.

Ott Tänak:“Talvel on alati järgmine tase teed avada teisel ringil ja see ajab marru, kuid see on meile omamoodi karistus selle eest, mis me eile tegime. Loodetavasti on homsed olud kuidagi meie kasuks ja saame võtta võimalikult palju punkte.

Ligi 15 minutit kaotasid viimasel katsel vallisõidu tagajärjel Gregoire Munster / Louis Louka (Ford Puma Rally1), kuid õnneks said nad siiski päeva lõpuni.

Georg Linnamäe / James Morgan on Rootsis teel karjääri esimese WRC2 klassi poodiumikoha poole

Georg Linnamäe tegi teisel ringil kaotatud aja tagasi ja tõusis taas poodiumikohale!

WRC2 klassis läksid laupäeva teisele ringile vastu liidrina Oliver Solberg / Elliott Edmondson (Škoda Fabia RS Rally2). Nende edu oli Sami Pajari / Enni Mälköneni (Toyota GR Yaris Rally2) ees 58,9 sekundit. Pikalt WRC2 arvestuse teist kohta hoidnud Georg Linnamäe / James Morgan (Toyota GR Yaris Rally2) alustasid laupäeva pealelõunat neljandalt kohalt ja jäid viimasest poodiumikohast 3,4 sekundi kaugusele. Eesti / Briti ekipaaž sõitsid kohe avakatsel välja TOP3 aja, kuid kuna nende mõlemad konkurendid poodiumile olid nende ees, siis läks vahe viimast poodiumi kohta hoidnud Roope Korhonen / Anssi Viinikkaga (Toyota GR Yaris Rally2) 4 sekundi peale. Kui avakatsel andis Linnamäe konkurentidele aega ära, siis järgneval jäi ta küll TOP3 välja, kuid edestas nii Pajarit, kui Korhoneni ja vähendas mõlemaga vahet. Kusjuures eestlane ise arvas, et sõit polnud kõige parem.

Linnamäe: “Ma ei tea, mis toimub, aga väga raske on sõita hetkel. Auto ei käitu üldse nii nagu ma tahaksin.”

Viimasest poodiumikohast lahutas Linnamäed, kellest sai reedel MM-ajaloo kuues WRC2 klassi piloot, kes WRC üldarvestuse katsevõiduni jõudnud nüüd päeva pikima katse teise läbimise eel 2,3 ja teisest kohast 9 sekundit. Sellega polnud Linnamäe rünnakud poodiumikohale lõppenud, sest Bygdsiljum kiiruskatse teise läbimise võitis just eestlane Pajari ees 3,1 ja Korhoneni ees 15,7 sekundiga. See tähendas seda, et teise katsevõidu võtnud Linnamäe tõusis tagasi poodiumikohale ja eestlast lahutas nüüd teisest kohast 5,9 sekundit.

Linnamäe: “Kahjuks oli meil esimesel läbimisel siin spin, aga on nagu on. Meil oli puhas katse.”

Linnamäe / Morgan ei hoidnud end viimasel katsel samuti tagasi ja katse teine aeg ja 5,7 sekundilise edu Pajari ees tähenda seda, et pühapäeva eel lahutab kahte Toyota võistluspaari vaid 0,2 sekundit.  

Linnamäe:“Proovisin olla mega ettevaatlik, kuid vist olin liialt. Super libe.“

„Kokkuvõtteks võib öelda, et oli okei päev. Päeva esimesel katsel ei saanud kohe õigesse rütmi ja andsime konkurentidele kõvasti aega ära. Järgmistel katsetel hakkasime kaotatud aega tagasi sõitma aga ringi viimasel katsel, kus tegelikult rütm ja tempo oli okei, tegin ise rumala sõiduvea, mille tõttu tegime poolspinni. Koheselt ei saanud ka sisse tagurpidi käiku ja lõpuks pidime ilma selleta ennast ümber keerama. Selle seikluse peale kulus meil tubli 15-20s, mis kukutas meid WRC2 arvestuses neljandaks. Teadsime ka, et teisel ringil saab rehvide säästmine suureks faktoriks. Esimesel katsel andsime Pajarile natukene aega veel ära, kuid hoidsime fookust, kuna teadsime, et ring on veel pikk ja taktika oligi rünnata kahel viimasel katsel,“sõnas Linnamäe päeva lõpus.

„Eelviimasel katsel ma ei ütleks, et pushisin 100%, kuna teadsin, et pean rehve hoidma ka viimaseks katseks, kus oli väga palju jääd ja rehvid mängisid suurt rolli. Õnneks suutsime eelviimase katse võita ja vahet natukene veel vähendada ja peale katset tundus ka, et rehvid ei ole nii hullud kui arvasime. Viimasel katsel püüdsin olla väga puhas ja mitte vigu teha aga võibolla olin kohati liiga ettevaatlik. Sellegipoolest tundus, et teistel olid rehvid veel kehvemas seisus ja suutsime Samiga vahet vähendada ja Roopega suurendada.Homme läheb kindlasti kõvaks võidusõiduks,“ lisas Linnamäe.

Gregor Jeets / Timo Taniel (Škoda Fabia RS Rally2) alustasid päeva teist ringi WRC2 arvestuse 12.kohalt ja jäid liidritest 10.43,3 kaugusele. Eestlased jätkasid sealt kus olid lõunapausi eel pooleli jäänud ja said kirja järjekordsed TOP10 katseajad. Päeva pikima katse korduvläbimisel näitasid eestlased enda parimat katseaga, kui said kirja üheksanda aja. Katse võitnud Linnamäest jäid nad maha 31,3 sekundiga. Päeva viimasel katsel, mis sõideti õhtupimeduses oli Jeets / Tanieli aeg 16.

Täna oli juba klassikalise Rootsi moodi ralli. Esimene ring oli meil legendiga probleeme ja mitmeid erinevaid väikseid probleeme ning ei saanud loodetud kiirusega sõita. Peale lõunat tegime legendi korda ning muutsime auto seadet ja saime asja paremaks. Kahjuks eelviimasel katsel oli jäljes suur kivi, mis lõhkus rooliotsa ja pooltelje. Viimase katse pidime rahulikult läbima road mode’s, et päev lõpetada,“ sõnas Jeets päeva kokkuvõtteks.

Pühapäevale lähevad WRC2 klassi liidrina vastu Solberg / Edmondson, kelle edu Pajari / Mälkönen ees on 1.14,0. Kolmandat kohta hoidvad Linnamäe / Morgan edestavad lähimaid konkurente 19,8 sekundiga ja lähevad püüdma karjääri esimest WRC2 poodiumikohta. Jeets / Taniel hoiavad 15. kiiruskatse järel 11.kohta ja jäävad liidritest 12.33,8 kaugusele.

Romet Jürgenson / Siim Oja on Rootsis tegemas väga edukat Junior WRC debüüti

Romet Jürgenson / Siim Oja liiguvad Junior WRC debüüdil suurepärases poodiumi tempos

Junior WRC klassis alustasid laupäeva teist ringi liidrina Mille Johansson / Johan Grönvall (Ford Fiesta Rally3), kelle edu samuti Junior WRC klassis debüüti tegevate Romet Jürgenson / Siim Oja (Ford Fiesta Rally3) ees oli 37,5 sekundit. Teise ringi avakatselt eestlastele seitsmes aeg. Katse võitnud Diego Dominguez (Ford Fiesta Rally3) jäid nad maha 17,8 sekundiga. Võistluse 13. kiiruskatsel sõitsid Jürgenson / Oja välja järjekordse TOP3 aja, mis oli päeva neljas. Katse võitnud JWRC liidritest jäid nad maha 6,9 sekundiga. Kui hommikul jäid eestlased 28,06 km pikkusel katsel katse võitnud konkurentidest 12,1 sekundi kaugusele, siis nüüd surusid nad kõvemini ja tulemuseks katse võit! Liidritelt võeti tagasi 8,2 sekundit ja nüüd oli rootslaste üldedu eestlaste ees 47,1 sekundit. Päeva lõpetanud Umeå katselt eestlastele neljas aega ja 7,9 kaotussekundit. Junior WRC klassi liidritena lähevad viimasele päevale vastu  Mille Johansson / Johan Grönvall, kelle edu Romet Jürgenson / Siim Oja ees on 55 sekundit.

“Päev algas esimesel katsel suhteliselt hästi, sest nii nagu ma eile lubasin siis surusin veidi rohkem ja tuli kohe ka katsevõit. Tundus, et võiks sama tempoga edasi sõita, kuid järgmisel ei tulnud seda head aega, sest seal oli ka väga hea jääpõhi ja rehv oli nendeks oludeks liialt kulunud. Seega väike taktikaline viga minu poolt. Pika katse peal panime ühe järsu mahapöörde pikaks ja pidime tagurdama. Sinna läks hea katseaeg , sest splittides juhtisime. Teisel läbimisel kohe esimesel üks mahapööre pikaks ja pikal saime uue rehviga katsevõidu. Päeva viimasel polnud enam rehvi ja oli korralik uisutamine. Täna siis kolm viga, mis näitab mahapöörded on meil veel nõrgad ja raske pihta saada kohati. Üldiselt väga ok esimese korra kohta Junior WRC klassis ja kui see peaks homme ära tulema, siis võiks juba õnnelik olla,” võttis Jürgenson päeva kokku.

Rootsi MM-ralli järjestus peale SS15

1.Esapekka Lappi / Janne Ferm 2:03.52,0
2.Adrien Fourmaux / Alexandre Coria +1.06,3
3.Elfyn Evans / Scott Martin +1.23,0
4.Thierry Neuville / Martijn Wydaeghe +2.22,1
5.Oliver Solberg / Elliott Edmondson +4.01,1
6.Sami Pajari / Enni Mälkönen +5.15,1
7.Georg Linnamäe / James Morgan +5.15,3
8.Roope Korhonen / Anssi Viinikka +5.35,1
9.Mikko Heikkilä / Kristina Temonen +5.51,2
10.Lauri Joona / Janni Hussi +6.29,3

Kõik eelpool nimetatud võistluspaarid on uued punktisüsteemi järgi kinni MM-punktides, kuid nende saamiseks peavad nad ralli pühapäeval finišeerima.

Fotod: Hyundai Motorsport, M-Sport, RedBull Content Pool/Jaanus Ree

Back to top button