Rovanperä / Halttunen lähevad Horvaatia MM-ralli viimasele võistluspäevale vastu liidritena. Tänak / Järveoja jäävad soomlastest 19,9 sekundi kaugusele. Virves / Lesk JWRC teisel kohal.

Rovanperä / Halttunen on teel hooaja 2022 teise võidu poole

Horvaatia MM-ralli jätkus laupäeval kaheksa kiiruskatsega, millest esimene tühistati peale Solbergi väljasõitu. Turvalisuse kaalutlustel (tihe udu) tühistati ka päeva eelviimane. Teine võistluspäev pakkus sarnaselt avapäevale põnevat sekund-sekundis heitlust ja ka draamat.

Rovanperä / Halttunen kaotasid rehvipurunemise tõttu aega, kuid säilitasid liidrikoha

Kalle Rovanperä / Jonne Halttunen

Positsioon peale SS16: 1

Sarnaselt reedega hoidsid ka laupäeval Toyota Gazoo Racing meeskonda esikohal Kalle Rovanperä / Jonne Halttunen.  Kui soomlaste edu oli reedeste katsete järel Ott Tänak / Martin Järveoja ees 1.23,3, siis kohe hommikust hakkas see sulama nagu kevadine lumi. Kuna avakatse Solbergi auto süttimise tõttu tühistati, siis said soomlased lõpuks rajale päeva teisel katsel, kus kohe edust Tänakule 10,6 sekundit tagasi anti. Järgneva katsel, mis sõideti vihmasajus ja tihedas udus purunes soomlaste Toyota GR Yaris Rally1 autol rehv. 15,85 katsekilomeetriga anti Tänak / Järveojale ära 54,5 sekundit, mis tähendas, et suurest edust oli nüüd järgi jäänud 18,2 sekundit. Hoolduspausiks oli vahe vähenenud 16,8 sekundile.

Kui päeva 13. katsel vähenes vahe täpselt 13. sekundile, siis järgmisel katsel suurenes see 14,8 sekundi peale. Päeva viimane sõna jäi öelda Rovanperäl, kes edesras 8,78 km pikkusel katsel Tänakut 5,1 sekundiga ja läks pühapäevasele võistluspäevale vastu 19,9 sekundilises edus.

Evans / Martin on kaugel sellest tempost, mida Horvaatias eelmine aasta näidati

Elfyn Evans / Scott Martin

Positsioon peale SS16: 5 (+2.08,2)

Britid Evans / Martin alustasid teist võistluspäeva kuuendalt kohalt ja jäid meeskonnakaaslastest maha 2:49,1. Kui Rovaperä avakatsel sõita ei saanud, siis Evans sai ja sõitis välja parima aja. Sellega aga briti parimad saavutused laupäeval piirdusid. Evans kurtis terve võistluspäeva, et ei leia peale pettumust valmistanud reedet kuidagi enam seda enesekindlust ja sõidurõõmu. Päeva lõpetas britt viiendal kohal.

Katsuta / Johnston ei leia Horvaatias kuidagi enesekindlust

Takamoto Katsuta / Aaron Johnston

Positsioon peale SS16: 6 (+5.47,7)

Katsuta oli juba reedel liimist lahti ja jaapanlane ei leidnud seda õiget liimi ka laupäeval. Paremaks ei teinud seisu ka SS13 rehvipurunemine. Üldiselt võis aru saada, et Taka ei tunne end nendes tingimustes üldse enesekindlalt ning eesmärgiks oli võetud ralli lõpetamine ja kuuenda koha kindlustamine.

Lappi/Ferm näitasid laupäeva kolmel katsel kõigile tagatulesid

Esapekka Lappi / Janne Ferm

Positsioon peale SS16: 53 (+1.19.07,0)

Reede avakatsel katkestanud Lappi oli laupäeval rajal tagasi ja sai nautida esimese auto stardieelist, mis kajastus ka tulemustes. Seitsmest sõidetud katsest kolm katsevõitu andis aimu, milleks soomlane oleks Horvaatias võimeline olnud. Laupäeva jäävad veel meenutama kaks spinni.

Tänak / Järveoja jätkavad pühapäeval Rovanperä / Halttuneni püüdmist

Tänak / Järveoja tegid õnnestunud rehvivaliku ja tõusid Rovanperä probleemide tõttu esikoha heitlusesse

Ott Tänak / Martin Järveoja

Positsioon peale SS16: 2 (+19,9)

Ott Tänak /Martin Järveoja lõpetasid küll reedese võistluspäeva kolmandana, kuid meeskonnakaaslaste ajakaristus tõstis nad laupäeva hommikuks teisele kohale. Tänak otsustas hommikul teha sama rehvivaliku nagu Rovanperä ja Solberg ehk minna avaringile nelja vihma ja kahe pehme rehviga. Valik oli selle võrra keerulisem, et eestlase ilmameeskond soovitas minna šlikk rehvidega, kuid Tänak otsustas teisiti. See valik tasus ära, sest päeva kolmandal katsel sadas vihma ja oli väga libe. Lisaks purunes samal katsel Rovanperä rehv, mis andis eestlasele võimaluse tõusta esikoha heitlusesse.

„Ilusast hommikust oli asi kaugel. Üks katse oli nähtavus napilt kapotini, see oli iseenesest päris keeruline. Ütleme nii, et meie rehvivalik tasus ära (Tänak otsustas valida vihmarehvid, kuigi ilmamees soovitas minna šlikk rehvidega), hommikul oli väga raske seda teha,“ sõnas Tänak hoolduspausi eel Delfile antud intervjuus.

Laupäeva teise ringi katsetel võtsid küll Tänak / Järveoja veel aega tagasi ja seda käigukasti probleemide kiuste, kuid andsid siis järgmisel 1,8 sekundit tagasi. Viimasele katsele startisid eestlased 14,8 sekundilises kaotuses. Kahju, et SS15 tühistati, sest see oleks andnud ehk võimaluse vahet vähendada, kuid kes teab…

Päeva lõpetasid eestlased teisel kohal ja jäävad liidritest 19,9 sekundi kaugusele.

„Võrreldes eilsega ei olnud täna lihtsam, sest katsetel olid väga rasked tingimused. Olime hommikul veidi murelikud, et kas Platak katsel sajab ja me otsustasime võtta vihmarehvid hommikusele ringile. See risk tasus end ära. Pärastlõunal püüdsime endast parima anda, kuid meil polnud ei enesetunnet ega ka tunned mida oleksime vajanud. Peame vaatama, mis homme võimalik on. See on hea, et ta (Rovanperä) peab suruma, sest see tähendab, et me suudame talle survet avaldada. Loodetavasti on homme selgemad olud ja me suudame ööpausi ajal midagi välja mõelda. Ma pole teise kohaga rahul, kuid ekstra risk ei pruugi end ära tasuda ja me peame vältima keerulisi momente,“ võttis Tänak Hyundai pressiteate vahendusel laupäeva kokku.

Neuville/Wydaeghe on probleemide ja ajatrahvide kiuste poodiumikonkurentsis

Thierry Neuville / Nicolas Gilsoul

Positsioon peale SS16: 4 (+1.18,3)

Nagu eelpool mainutud said Neuville / Wydaghe pärast reedese võistluspäeva lõppu minutilise ajakaristuse. Selle põhjuseks reedesel ülesõidul suur kiiruseületamine, mille eest määrati neile veel aasta jooksul kaks päeva ühiskondliku tööd. Lisaks said belglased hooldusealas auto hübriidi mitte töötamise pärast ja hilinemise eest ajakontrollpunkti 10 sekundilise trahvi. Esimese ringi neljast katsest võitsid viimase just Neuville /Wydaghe. Teist ringi alustasid nad rünnakuga Breen /Nagle vastu ja olid sõitmas võimast katseaega, kuid katse lõpus kadus belglaste Hyundai mootorist u 60% jõust. Püha viha täis Neuville kirus katse lõpus autot ja kuigi mootor hakkas ülesõidul järgmisele katsele tööle ja belglane vähendas Breeniga vahe 5,9 sekundi peale sõnas ta SS14 finišis, et probleem mootoriga püsib. Sündmusterohke laupäeva lõpetasid belglased 4,9 sekundi kaugusel poodiumi kohast.

Solberg / Edmondsoni jaoks on tänavune Horvaatia ralli lõppenud

Oliver Solberg / Elliott Edmondson

Positsioon peale SS16: Katkestanud

Solberg /Edmondsoni laupäev sai kiire ja tulise lõpu, kui nende võistlusauto katse esimeses osas teelt välja libises ja põlema süttis. Õnneks saadi nende Hyundai i20 N Rally1 auto kustutatud, kuid ralli on neil selleks korraks sõidetud.

Breen / Nagle hakkavad pühapäeval tõrjuma Neuville /Wydaeghe rünnakuid

Breen / Nagle ei suutnud laupäeval konkurentide tempos püsida

Craig Breen / Paul Nagle

Positsioon peale SS16: 3 (+1.13,4)

Laupäeva kolmandalt kohalt alustanud Breen / Nagle jäid Tänak / Järveojast maha 11,9 sekundiga, kuid juba avakatsest oli aru saada, et neil tuleb pigem jälgida seljataha, kus tulemas Neuville / Wydaeghe. Kui SS11 sõitsid iirlased välja katse kolmanda aja, siis see jäigi nende ainsaks sähvatuseks. Breen sõnas, et olud on rasked ja ta ei suuda nendes tingimustes paremini. Enne päeva eelviimast katset oli Breeni 28,8 sekundilisest edust Neuville vastu jäänud järgi vaid 5,9 sekundit.

Päeva viimasel katsel sulas vahe veel sekundi võrra, kuid Breen ütles, et soovib poodiumikohta sellelt rallilt. Näis kas temast on pühapäeval Neuvillele vastast.

SS11 olud läbi Breeni silmade

Greensmith / Andersson juhivad rehvipurunemise arvestust

Gus Greensmith / Jonas Andersson

Positsioon peale SS16: 17 (+13.59,6)

Reedel rehvipurunemiste tõttu päeva katkestanud Greensmith oli laupäeval rajal tagasi ja ei pääsenud rehvipurunemisest britt ka sel korral. Esimese ringi viimase katse finišisse saabus Greensmith naerusuil ja sõnas – Palju õnne, rehvipurunemine nr.5. Päeva parim katseaeg SS10 ja kolmas.

Loubet / Landais jõudsid laupäeval korra katse TOP3

Pierre-Louis Loubet / Vincent Landais

Positsioon peale SS16: 50 (+1.05.09,6)

Sarnaselt Greensmithiga reedel võistluse rehviprobleemide tõttu katkestanud Loubet oli tagasi ja keskendus sel korral raja püsimisele ja päeva lõpetamisele, mis tal ka õnnestus. Kui 10. katsel oli tal autoga roolivõimu probleemid, siis SS12 andis aimu, et heal päeval võib prantslane kiiresti sõita küll.

Tulemuseks katse kolmas aeg, mis oli parim Fordi tulemus sellel katsel.

Adrien Fourmaux reedel puruks sõidetud Ford Puma Rally1 auto jäi reedel Zagrei hooldusalasse, sest auto turvapuur oli õnnetuse järgi liiga palju kahjustada saanud ja FIA kohtunikud seda rajale enam ei lubanud.

Kahjuks langesid Virves / Lesk päeva viimase katsega JWRC esikoha konkurentsist

Virves / Lesk heitlevad JWRC esikoha eest. Linnamäe / Morgan tagasi rajal

Laupäeva JWRC liidrikohal alustanud Robert Virves / Aleks Lesk andsid küll kohe napi esikoha ära, kuid andsid terve päeva vältel kõva lahingu Sami Pajarile / Enni Mälkönenile. Kui reedel eestlased JWRC arvestuses katsevõiduni ei jõudnud, siis laupäeval võitsid nad kaks katset.

„Kahjuks esimene hea pikk katse jäeti ära, aga eks saame seda teisel korral sõita. Olud olid äärmiselt keerulised, tuli padukat ja vahepeal nähtavust udu tõttu ei olnudki. Kahjuks oli meil pikal katsel legendiga probleeme ja lõpuga kaotasime liiga palju aega, aga läbi pole veel midagi,“ sõnas Virves Delfile enne hoolduspausi.

Sarnaselt reedega kaotasid eestlased päeva viimasel katsel rehvipurunemise tõttu aega. Sel korral koguni 47 sekundit.

„Täiesti lootusetu. Iga kord, kui lubama hakkab, et äkki saab võidu sõita esikohale tuleb rehvipurunemine.  Nagu eile nii ka täna täiesti null koha pealt ja kohe katse alguses. Lihtsalt tee peal sõites käis jõnks ja järgmine kurv oli täiesti tühi,“ kommenteeris Aleks Lesk viimase katse sündmuseid Powerstage´ile“

JWRC arvestuse teisel kohal jätkavad eestlased jäävad enne pühapäevaseid katseid liidritest 49,1 sekundi kaugusele.

Linnamäe /Morgan olid laupäeval tagasi rajal

Reedel rajalt väljasõidu tõttu katkestanud Georg Linnamäe / James Morgan olid laupäeval rajal tagasi ja näitasid WRC2 arvestuse TOP10 aegu. SS16 järel hoiavad nad WRC2 arvestuse 23.kohta

WRC2 klassivõidu poole on Horvaatias liikumas Yohan Rossell / Valentin Sarreaud.

Horvaatia MM-ralli pühapäeva kiiruskatsed

SS17 Trakošćan – Vrbno 1 13.15 km 08:08
SS18 Zagorska Sela – Kumrovec 1 14.09 km 09:38
SS19 Trakošćan – Vrbno 2 13.15 km 11:26
SS20 Zagorska Sela – Kumrovec 2 [Power Stage] 14.09 km 14:18

Fotod: Toyota Gazoo Racing, Takamoto Katsuta FB, Hyundai Motorsport, M-Sport, Robert Virves Twitter, Georg Linnamäe FB

Back to top button