Sander Pärn juunioride neljas ja Drive DMACK Fiesta Trophy meister

Sander Pärn / Ken Järveoja küll Junior WRC sarjas hooaja kokkuvõttes medalit ei saanud, kuid Pärn võitis koos James Morganiga järgmise hooaja Drive DMACK Fiesta Trophy tiitli

2013. aastal liitusid eestlastest Junior WRC sarjaga Sander Pärn ja Ken Järveoja, kes olid MM-debüüdi teinud neli aastat varem Suurbritannia MM-rallil. Juunioride hooaja avaetapp sõideti Portugalis, mille eestlased kaheksandal kohal lõpetasid. Järgnevana sõidetud Kreeka MM-ralli tõi hooaja esimese ja järgnevana sõidetud Soome ralli teise järjestikuse poodiumikoha. Saksamaa ja Prantsusmaa asfaldil näidati vastavalt kuuendat ja kaheksandat resultaati. Hooaeg lõppes segarallina sõidetud Kataloonia etapiga, kus esimesed kaks päeva sõideti asfaldil ja viimasel kruusal. Eestlased läksid uuele väljakutsele vastu värskete Eesti meistritena. Viimasele etapile starditi neljandalt kohalt ja pronksist lahutas noormehi 13 punkti. Viimase etapi poodiumikoht, mis oli hooaja kolmandaks tähendas hooaja kokkvõttes aga neljandat kohta. Junior WRC kolmas koht jäi lõpuks kahe punkti kaugusele.

“Hooaeg on olnud raske ja töine. Kui esimesel etapil Portugalis tundus, et kõik on halvasti, siis suutsime seal juhtunust õiged järeldused teha ja tõusta järgmisest viiest rallil kolmel poodiumile. Kreeka kolmas, Soome teine ja nüüd siin Hispaanias saavutatud kolmas koht näitavad, et oleme iga ralliga arenenud ja seda nii asfaldil kui ka kruusal. Järgmist hooaega silmas pidades oleme nüüd märksa kogenumad. 2013. aasta MM-i Junior WRC neljas koht on meeskonna ühise töö vili ja üksinda me seda kindlasti saavutanud ei oleks,“ võttis Pärn ralli lõpus antud intervjuus hooaja kokku.

Kuigi Pärn järgmisel hooajal Ken Järveojaga enam ei jätkanud on Ken sõitnud MM-rallidel veel Junior WRC arvestuses ja on 17 stardi ja 5 poodiumikohaga Eesti kaardilugejate statistika teine.

Järgneval hooajal sai Junior WRC sarja autotootjaks Citroën ja kuna M-Sport meeskonnal oli nüüd üle palju Ford Fiesta R2 autosid, mis vajasid kasutust, siis loodi koostöös rehvitootja DMACKiga autoralli MM-etappide raames sõidetud  karikasari Drive DMACK Fiesta Trophy.
Kokku osales autoralli MM-sarja raames sõidetud sarjas 12 pilooti üheksast riigist, kes valiti välja 40 kandidaadi hulgast. Üheks piloodiks oli ka Pärn, kelle kõrval võttis koha sisse britt James Morgan. Eesti – Briti ekipaaž oli kohe hooaja avaetapi parim ja jätkasid sama edukalt ka Poola ja Soome kiiretel kruusateedel. Saksamaa asfaldil kasutas Pärn oskuslikult ära möödunud hooaja kogemuse ja realiseeris selle teiseks kohaks, mis tähendas, et hooaja viimasele etapile, mis sõideti Kataloonias said Pärn – Morgan minna juba meistritiitlit kindlustama.
Konkurent Tom Cave oli vastupidises olukorras ja nii tegigi ta viimasel päeval sõiduvea, mis kukutas ta DMACK Fiesta Trophy Hispaania ralli arvestuses liidrikohalt teisele kohale. Sander Pärn ja James Morgan lõpetasid Hispaanias võistluse viiendal kohal ja see tähendas neile hooaja kokkuvõttes kindlat sarja üldvõitu ja väärikat auhinda, milleks oli osalemise 2015. aasta autoralli MM-sarjas seitsmel etapil Ford Fiesta R5 autoga WRC 2 sarjas. Tegu oli maailma viimaste aastate väärtuslikuima ja jõulisema auhinnaga autorallis.

“See on uskumatult hea tunne tulla Drive DMACK Fiesta Trophy võitjateks. Hooaeg ei olnud lihtne, kuid suutsime sõita kõik viis etappi targalt, jälgides konkurentide tempot ja rünnates nendel katsetel ja rallidel, kus me teadsime, et suudame olla kindlasti kiiremad. Kuna hooaja neljal esimesel etapil tegime väga tugevad tulemused, saime Hispaanias sõita rahulikumalt, kuid ma pean tunnistama, et selline sõit pole kindlasti lihtne. Järgisime loomulikult kogu aeg, kus on Tom ja arvutasime punktiseisu. Kokkuvõtvalt oli olukord meil kontrolli all. Ma usun, et Drive DMACK Fiesta Trophy sarja võit on iga noore rallisõitja unistus, sest tegu on väga hea ja tugeva sarjaga, millel on väärtuslik auhind. Hooaega alustades seadsime endale eesmärgiks sarja võidu, sest see oli meile üsna viimaseks võimaluseks, astumaks järgmist sammu autoralli MM-sarjas. Koostöö James’iga oli suurepärane ja selle sarja võit tähendab ka talle väga palju,“ rääkis Pärn Hispaania ralli finiši järgselt.

Selleks, et faktides täpne olla, siis olgu siinkohal ära täpsustatud ka kohati segaseks jäänud fakt, et Sander Pärn on esimene eestlasest Junior WRC klassi maailmameister. See tiitel läheb siiski 2022. aastal Junior WRC MM-tiitli võitnud Robert Virvesele. 2014. aastal tuli MM-sarjas Junior WRC klassi meistriks prantslane Stephane Lefebvre. Pärnale ja Morganile kuulus esiveoliste Drive DMACK Fiesta Trophy sarja meistritiitel.

Sander Pärn jagas Drive DMACK Fiesta Trophy võiduauhinna kahele hooajale ja osales lõpuks hooaegadel 2015 ja 2016 Ford Fiesta R5 autol kokku üheksal MM-rallil. Tema parimaks saavutuseks jäi 2016 aasta Kataloonia MM-ralli WRC2 arvestuse seitsmes koht. Oma senise karjääri viimase stardi tegi Pärn piloodina koos Dale Boweniga 2023 aasta Rally Estonial. Rohkem on Pärn viimastel aastatel olnud ametis mentori tööga, mis hõlmanud endast ka kaardilugeja ametit. Hooaegadel 2022 ja 2023 oli Pärn mentoriks noorele türklasele Can Alakoçile, kellega osaleti kokku 15 rallil.
James Morgan on siiani eestlastega seotud ja loeb neljandat hooaega legendi Georg Linnamäele.

Ekipaaži Sander Pärn / Ken Järveoja Junior WRC  statistika

 StarteKatsevõitePoodiumeVõiteHooaja kokkuvõttes
 683 4

Ekipaaži Sander Pärn / James Morgan Drive DMACK Fiesta Trophy statistika

 StarteKatsevõitePoodiumeVõiteHooaja kokkuvõttes
 517431

Foto: Timo Anis

Back to top button