Sebastien Ogier / Vincent Landais juhivad Monte-Carlo rallit. Hyundai meeskonnale kahetiste emotsioonidega päev.
Neljapäeva õhtul kolme õhtupimeduses sõidetud kiiruskatsega alanud Monte-Carlo ralli jätkus reedel kuue katsega, millest teine kahe pealtvaataja meditsiinilistel põhjustel tühistati.
WRC hooaja 2025 esimest pikka võistluspäeva alustasid liidrina valitsevad maailmameistrid Thierry Neuville / Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 N Rally1), kelle edu oli Elfyn Evans / Scott Martin (Toyota GR Yaris Rally1) ees 2 sekundit. Ott Tänak / Martin Järveoja hoidsid avapäeva järel neljandat kohta ja jäid meeskonnakaaslastest 27 sekundi kaugusele.
„Palju keerulisemad olud, kui ma ootasin, kui aus olla. Esimese katse algus oli asfaldil, kuid siis läks aina mudasemaks ja samuti ka teine. Teine üllatas juba ka jääga, mis pole kunagi nauditav ja viimane oli samuti üsna must ning jää tuli üsna kiirelt kohtades, kus seda keeruline näha. Peale seda olin igal pool ettevaatlik, kuid olen õnnelik, et siin oleme. Sellel pole vahet, et kas päevavalgus või pimedus, olud on need mis muutuvad iga kurviga ja vahe võib olla suur. Piiratud infoga, kui esiautod on varem läbi läinud, siis ilma riskita nendes mitte lemmik oludes proovime kõike seda maksimeerida. Ma ei näe, et olud stabiilseks läheksid ja kui nüüd külmaks läheb, siis hommik võib huvitav olla. Me vajame rohkem enesekindlust, et riske võtta, siis on kõik võimalik,“ sõnas Tänak neljapäeva kokkuvõtteks.
Neuville ja Tänaku sõiduvead ning uustulnukas Fourmaux kiire kohanemine
Reede hommikul ootasid võistlejaid jäised tingimused, mis tegid ka rehvivaliku keeruliseks. Mida auto edasi seda kiiremaks ajad läksid. Hyundai võistluspaaridest olid avakatse parimad Tänak / Järveoja, kelle ato all olid Hankook naastrehvid ja kes kaotasid katse võitnud Kalle Rovanperä / Jonne Halttunenile (Toyota GR Yaris Rally1) viiendana 6,7 sekundiga.
Kuna päeva teine katse tühistati eelpool mainitud põhjusel, siis ootas võistlejaid ees hommikuse ringi viimane katse, mis pakkus Hyundaile vastakaid emotsioone. Meeskonna uustulnukad Adrien Fourmaux / Alexandre Coria (Hyundai i20 N Rally1) võtsid karjääri esimese katsevõidu Hyundai roolis ja tõusid üldrvestuses kolmandaks. Prantslased näitasid ka teise ringi katsetel kahel korral TOP3 aegu ja lõpetasid päeva poodiumi viimasel astmel. Liidritest jäävad nad laupäeva eel maha 14,2 sekundiga.
Neuville / Wydaege, kes olid laupäeva avakatsel kaotanud esikoha ja kukkunud 0,8 sekundiga teiseks tegid hoolduspausi eel sõidetud katsel sõiduvea, mis maksis neile ligi kaks minutit ja tähendas kukkumist üheksandaks. Belglastel õnnestus praktiliselt vasaku tagarattata Hyundai hooldusesse tuua ja jätkata. Teise ringi esimesel kahel katsel näitasid maailmameistrid TOP3 aegu, kuid lõhkusid päeva viimasel katsel rehvi ja sõitsid samas kohas, kus hommikul taas teelt välja. Üheksa kiiruskatse järel hoiavad Neuville / Wydaeghe kaheksandat kohta ja jäävad liidritest, kelleks on Sebastien Ogier / Vincent Landais (Toyota GR Yaris Rally1) 3.58,6 kaugusele.
VIDEO: Neuville / Wydaeghe SS6 ja SS9 off
Päeva hästi alustanud Tänak / Järveoja tegid kuuendal katsel samuti sõiduvea, millest küll õnnelikult pääseti, kuid katse finišis meenutas eestlaste Hyundai rohkem bagi, kui ralliautot.
21,2 kaotusekundit tähendas üldarvestuses viiendaks kukkumist. Päeva teise ringi katsetel näitasid eestlased korra TOP5 aega ja lähevad laupäevale vastu samuti viiendalt kohalt. Kaotust liidritele 47,3 sekundit.
„Pärastlõunal ei leidnud head rütmi ja ei tundnud end autos hästi, kuid viimasel katsel leidsime parema seade ja auto tundus parem. Peame saama paremasse rütmi. On olnud keerulised ja nõudlikud olud ning oleme näinud katsetel lõike kuivast asfaldist, kuni jääni ja seal püüda arvata pidamist on olnud keeruline. Lõpuks pead lootma selle info peale, mis sul on ja sellega ründama. Peame ootama homseni, et mis tuleb, kuid palju sõltub ilmast,“ võttis Tänak keerulise päeva kokku.
VIDEO: Ott Tänak / Martin Järveoja SS6 off
Toyota alustab ja lõpetab päeva hästi. Ogier näitas miks ta on Monte kuningas.
Toyota Gazoo Racing meeskonnale algas päeva nagu eelpool mainitud katsevõiduga ja lisaks tõusid Elfyn Evans / Scott Martin (Toyota GR Yaris Rally1) esikohale üldarvestuses.
Edasine päeva kujunes kahe võistluspaari ehk Ogier / Landais ja Evans / Martin duelliks, millest võitjana väljusid esimesed. Kui kaheksanda katse stardini juhtisid rallit britid, siis päeva eelviimasel katsel tehtud spinn tähendas kukkumist teiseks. Kuna Ogier / Landais võitsid päeva kaks viimast katset, siis lähevad just nemad laupäevale vastu liidritena. Nende edu on meeskonnakaaslaste ees 12,6 sekundit.
„Positiivne päev tulemuse mõttes, kui teha kaotuseis 12 sekundiliseks eduks. Sellest hoolimata ei olnud mul hea hommik, kus ei leidnud head rütmi ja ka pärastlõuna esimesel katsel, kus ei sõitnud piiri peal. Olen õnnelik, et võitsin viimased kaks katset, mille hulgas ka oma kodukatse, mis peaks olema mul esimene võit seal. See on midagi erilist, kui saad oma kodu lähedal peatuda ja seal korraks jalutada. Pikk maa on veel minna ja homme peame jätkama nii. Auto on siiani olnud hea ja esiauto homme hommikul saab olema väga tähtis,“ sõnas Ogier reede kokkuvõtteks.
Reede avakatse võitnud Rovanperä / Halttunen lõpetasid päeva neljandal kohal ja jäävad liidritest 38,5 sekundi kaugusele. Soomlane ei olnud päevaga rahul ja viimase katse lõpus esitatud küsimusele, et mida peaks muutma, vastas Rovanperä, et pilooti, kuid seda pole kahjuks võimalik teha.
Munsteri hästi alanud päev lõppes katkestmisega ülesõidul
M-Sport meeskonna esisõitja Gregoire Munster (Ford Puma Rally1) ja tema kaardilugeja Louis Louka olid hommikusel ringil erineva rehvivalikuga ja see tõi neile ka edu. Kui avakatsel jäi neil karjääri esimesest WRC katsevõidust puudu 1,4, siis kuuendal katsel 4,2 sekundit. Kokkuvõttes hoiti neljandat kohta ja jäädi liidritest 22,5 sekundi kaugusele. Mõlemal katsel näidati üldkokkuvõtte teist aega. Kahjuks purunes nende autol päeva viimasel katsel rehv ja selle järel ülesõidul elektri probleem, mis tähendas nii katkestamist. See tähendab, et laupäeval lähevad esimesena rajale just Fordi sõitjad.
WRC2 autode senise ralli parim võistluspaar on olnud Yohan Rossel / Arnaud Dunand (Citroën C3 Rally2).
Laupäeva stardijärjestus
Monte-Carlo ralli jätkub laupäeval kuue kiiruskatsega, millest esimene saab alguse 09:56. Kokku oota võistlejaid ees 120,66 katsekilomeetrit. Kõigil katsetel hoiab sarnaselt reedega pilku peal Shell Helix Live Blogi.
Foto: Hyundai Motorsport, Toyota Gazoo Racing, M-Sport