Sébastien Ogier/Vincent Landais juhivad Monte-Carlo rallit. Ott Tänak/Martin Järveoja hoiavad hoolimata tehnilistest probleemidest kolmandat kohta.

Ogier / Landais näitasid Monte avapäeval oodatult parimat minekut

Neljapäeva hilisõhtul sai alguse autoralli MM-hooaeg 2023. Legendaarse Monte-Carlo ralli avapäeval sõideti kaks kiiruskatset, mille jooksul läbiti 40,02 katsekilomeetrit.

Hooaja avaringile starditi järgneva rehvivalikuga

SS1 La Bollène-Vésubie / Col de Turini 1 – 15.12 km

MM-hooaja avakatse, milleks oli legendaarne Col de Turini võidu võtsid oodatult Sébastien Ogier/Vincent Landais (Toyota GR Yaris Rally1), kes edestasid 1,3 sekundiga meeskonnakaaslaseid Elfyn Evans/Scott Martin (Toyota GR Yaris Rally1.

Ott Tänak / Martin Järveoja (Ford Puma Rally1) hooaja avakatse algas probleemidega Monacost välja sõites, kui eestlaste autol tekkisid elektriprobleemid, mis jätkusid ka katsel. Eestlased kaotasid Ogierile 8,6 sekundiga.

“Meil oli ülesõidul elektri probleeme. Ei saa kasutada viiendat käiku ja iga käigu vahetus oli keeruline, üks katse veel sellega,” sõnas Tänak avakatse finišis.

SS1 La Bollène-Vésubie / Col de Turini 1 TOP3

1.Sébastien Ogier/Vincent Landais (Toyota GR Yaris Rally1) 10:22,9
2.Elfyn Evans/Scott Martin (Toyota GR Yaris Rally1) +1,3
3.Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 N Rally1) +6,0
 
6.Ott Tänak/Martin Järveoja (Ford Puma Rally1) +8,6

SS2 La Cabanette / Col de Castillon – 24.90 km

Päeva teise katsena sõideti võistluse pikim katse, millel pikkust 24,90 km. Kui üldiselt oli -6 õhtutemperatuuris sõidetud katse kuiv, siis ühes kohas oli tekkinud väga ohtlik musta jää koht ja seal eksisid või kaotasid aega paljud.

Evans / Martini ees võitsid teise katse järjest Ogier / Landais, kes juhivad peale kahte sõidetud katset meeskonnakaaslaste ees 6 sekundiga.

„Katetel oli üks keeruline musta jää koht. Lõpuks sain startida tagant ja sain sellest edu, sest nägin teiste jälgi. Meile on olnud hea algus, kuid pikk tee on minna. Teise katse musta jää koht oli täiesti kuiv, kui mu esiauto sealt läbi sõitis, kuid ma suutsin teiste jälgi näha ja sain infot ka tiimilt, et see koht ohtlik.,“ sõnas Ogier päeva kokkuvõtteks.

Tänak/Järveoja ralli algas ehmatusega, millest pääseti õnneks suurema ajakaotuseta

Tehniliste probleemide küüsis olnud Tänak / Järveoja katse möödus õnneks korralikult ja eestlastele katse kolmas aeg (+6,8). Hea aeg ja probleemidest hoidumine tähendas tõusu ka üldarvestuses. Eestlased, kellele teevad Monte-Carlo teedel esiauto tööd Ken Torn / Kuldar Sikk, tõusid üldarvestuses kolmandaks ja jäävad enne reedet liidritest 15,4 sekundi kaugusele.

„Avastasime Monacost katsele sõites, et me autol on elektri probleemid, mis mõjutasid katsel käiguvahetust. See ajas vihale, kuid õnneks saime katsed läbi sõidetud ja hea meel siin olla. Auto on mugav, ma ei ütleks, et saan veel suruda, see on veel puudu. Ma ei ütle, et oleksin probleemideta katsed võitnud, selleni on veel tööd. Päris keeruline oli fännide saluutide ja selles suitsus sõita, sest nähtavust kohati polnud,“ võttis Tänak Media Zones avakatsed kokku.

Teisel katsel oli probleeme Thierry Neuville / Martijn Wydaeghel (Hyundai i20 N Rally1), kes olid katsel juhtimas, kuid eksisid musta jää kohas ja käisid rajaäärest lisa võtmas. Päeva lõpuks belglastele neljas koht.

Endistest meeskonnakaaslastest Tänak / Järveojast ollakse 0,1 sekundi kaugusel. MM-liidrid Kalle Rovanperä / Jonne Halttunen (Toyota GR Yaris Rally1) hoiavad avapäeva järel viiendat kohta ja jäävad meeskonnakaaslastest 17,1 sekundi kaugusele. 2022. aasta maailmameister Rovanperä ütles, et on ralli algusega rahul ja talle lihtalt ei meeldi sellistest tingimustes pimedas sõidetavad katsed.

Avapäeva kõige suuremad ajakaotajad olid Takamoto Katsuta / Aaron Johnston, kelle  Toyota GR Yaris Rally1 autol tekkisid teise katse stardis käsipiduri probleemid, mis tähendas ligi 50-60 tagasipöörde läbimist ilma selleta. jaapanlane kaotab peale avapäeva Ogierile 57 sekundiga.

Katsel olnud ja palju pahandust tekitanud musta jää koha suurima kaotajad olid Jourdan Serderidis/Frederic Miclotte (Ford Puma Rally1). Kreeklane kaotas seal üle minuti ja kokkuvõttes on tema kaotus juba 5.12,2.

SS2 La Cabanette / Col de Castillon TOP3

1.Sébastien Ogier/Vincent Landais (Toyota GR Yaris Rally1) 16:10,8
2.Elfyn Evans/Scott Martin (Toyota GR Yaris Rally1) +4,7
3.Ott Tänak/Martin Järveoja (Ford Puma Rally1) +6,8

VIDEO: Monte-Carlo ralli 2023 avapäeva kokkuvõte

Monte-Carlo ralli 2023 järjestus peale SS2

1.Sébastien Ogier/Vincent Landais (Toyota GR Yaris Rally1) 26.33,7
2.Elfyn Evans/Scott Martin (Toyota GR Yaris Rally1) +6,0
3.Ott Tänak/Martin Järveoja (Ford Puma Rally1) +15,4
4.Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 N Rally1) +15,5
5.Kalle Rovanperä/Jonne Halttunen (Toyota GR Yaris Rally1) +17,1
6.Dani Sordo/Candido Carrera (Hyundai i20 N Rally1) +32,1
7.Pierre-Louis Loubet/Nicolas Gilsoul (Ford Puma Rally1) +40,3
8.Esapekka Lappi/Janne Ferm (Hyundai i20 N Rally1) +41,4
9.Takamoto Katsuta/Aaron Johnston (Toyota GR Yaris Rally1) +57,0

Monte-Carlo ralli jätkub reedel kuue kiiruskatsega, mille jooksul läbitakse ilma hoolduspausita 105,34 katsekilomeetrit. SS3 Roure / Roubion / Beuil 1 saab alguse 10:09.

Monte-Carlo ralli 2023 reedesed katsed

SS3 Roure / Roubion / Beuil 1 18.33 km 10:09
SS4 Puget-Théniers / Saint-Antonin 1 19.79 km 11:22
SS5 Briançonnet / Entrevaux 1 14.55 km 12:25
 
Puget-Théniers – 15 Min 13:40
 
SS6 Roure / Roubion / Beuil 2 18.33 km 15:23
SS7 Puget-Théniers / Saint-Antonin 2 19.79 km 16:36
SS8 Briançonnet / Entrevaux 2 14.55 km 17:39
 
C – Monaco – 50 Min 19:54

Fotod: Toyota Gazoo Racing, M-Sport

Back to top button