Sebastien Ogier/Vincent Landais võitsid Monte-Carlo ralli! Ott Tänak/Martin Järveoja M-Sport comeback lõppes viienda kohaga.

Sebastien Ogierile karjääri rekordiline üheksas Monte-Carlo võit

Monte-Carlo ralli jätkus pühapäeval nelja kiiruskatsega ja liidrina läksid viimasele päevale vastu Sebastien Ogier/Vincend Landais (Toyota GR Yaris Rally1). Prantslaste edu Kalle Rovanperä/Jonne Halttunen (Toyota GR Yaris Rally1) ees enne pühapäeva 67,88 katsekilomeetrit oli 16 sekundit. Ott Tänak/Martin Järveoja (Ford Puma Rally1) alustasid päeva viiendalt kohalt (+1.37,3).

Monte-Carlo ralli pühapäeva stardijärjestus:

Monte-Carlo ralli pühapäeva rehvivalik:

SS15 Lucéram / Lantosque 1 18.82 km – Ogier suurendab edu ja Neuville teeb spinni

Kui Ogier/Landais andsid laupäeva viimasel katsel aega ära, siis pühapäeva avakatsel tõestasid nad, et see oli vaid seetõttu, et nad ei tahtnud riskida rehvipurunemisega. Prantslastele katsevõit 2,7 sekundilise eduga võrdse aja välja sõitnud meeskonnakaaslaste ees.

“Eile õhtul tundus, et inimesed hakkasid minus kahtlema. Seni olen kontrollinud oma sõitu ideaalselt. Võtnud riske seal, kus vaja. On väga täpne sõitmine siin ja ma ei riski suurte lõikamistega,” võttis Ogier avakatse kokku.

Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe hommik ei alanud hästi, sest nad tegid katse alguses spinni ja lisaks ei töötanud nende Hyundai i20 N Rally1 autol hübriid.

VIDEO: Neuville/Wydaeghe SS15 spinn.

Ott Tänak/Martin Järveoja alustasid päeva jagatud seitsmenda katseajaga. Katse võitjatest jäid nad maha 17,3 sekundiga.

“Ma sõidan lihtsalt katse läbi, see on rehvidele väga raske. Tundus, et katse alguses oli stardituledega problem,” võttis eestlane pühapäeva avakatse kokku.  

Laupäeval hübriidi probleemide tõttu aega kaotanud Dani Sordo/Candido Carrera autol ei töötanud ikka hübriid ja lisaks tegid hispaanlased valestardi, mille eest 10 trahvisekundit teenisid. Sordo sõnas katse lõpus, et kohtunik seisis starditulede ees ja see tema viga küll pole. Hiljem see ajatrahv tühistati. Espekka Lappi, kes laupäeval tundis end Hyundai i20 N Rally1 roolis juba väga hästi oli jälle enesekindluse kaotanud ja sõnas katse finišis, et ei saa aru miks see nii on.

Pärast laupäeva avakatsel katkestamist olid rajal tagasi Pierre-Louis Loubet/Nicolas Gilsoul (Ford Puma Rally1), kes said kirja Rally1 arvestuse viimase aja, sest nende autol ei töötanud käsipidur.

SS15 paremusjärjestus

1.Sebastien Ogier/Vincent Landais (Toyota GR Yaris Rally1) 12:17,9
2.Kalle Rovanperä/Jonne Halttunen (Toyota GR Yaris Rally1) +2,7
3.Elfyn Evans/Scott Martin (Toyota GR Yaris Rally1) +2,7
 
7.Ott Tänak/Martin Järveoja (Ford Puma Rally1) +17,3

Üldarvestus peale SS15

1.Sebastien Ogier/Vincent Landais (Toyota GR Yaris Rally1) 2:39:29,4
2.Kalle Rovanperä/Jonne Halttunen (Toyota GR Yaris Rally1) +18,7
3.Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 N Rally1) +37,1
 
5.Ott Tänak/Martin Järveoja (Ford Puma Rally1) +1.54,6

SS16 La Bollène-Vésubie / Col de Turini 2 – Evans teeb spinni, Sordo autol jätkuvalt hübriidi probleem

Võistlus jätkus legendaarse Col de Turini katsega, mida sõideti juba ka neljapäeval õhtupimeduses. 1600m kõrgusele merepinnast jõudsid kõige kiiremini 2022. aasta maailmameistrid Rovanperä/Halttunen, kes võtsid ralli liidritelt tagasi 1,5 sekundit.

Pühapäeva avakatsel spinni ja tõrkuva hübriidi tõttu aega kaotanud Neuville auto oli taas töökorras. Auto oli korda saanud ka Loubet, kes tänas katse lõpus M-Sport meeskonna inseneri, kes kahe katse vahel käsipiduri probleemi aitas ära lahendada.

Kui Neuville ja Loubet autod olid taas korras, siis Sordo oma endiselt mitte ja hispaanlane sõnas, et tal tulebki ilma hübriidita ralli lõpetada, sest ööpausil seda korda ei saadud.

Evas/Martin kaotasid SS16 spinni tõttu u. 5 sekundit.

Avakatsel head aega näidanud Elfy Evans/Scott Martin (Toyota GR Yaris Rally1) tegid teise katse 3,3 km peal poolspinni, pidid tagurdama ja kaotasid sellega u. 5 sekundit.

Tänak/Järveoja jätkasid oma tempos ja läbisid katse probleemideta. Eestlastele katse üheksas aeg (+11,8).

Tänak:”Eks me saame teada, kas saame siit hiljem punkte, kuid kindlasti proovime. Osad kohad olid päris libedad, kuid rehvidele päris keeruline. Saab olema väljakutse.”

VIDEO: Tänak/Järveoja SS16

Katse viimases kurvis tegid sõiduvea ja katkestasid ameeriklased Sean Johnston/Alexander Kihurani. Õnneks oli meeste endiga kõik ok.

VIDEO: Col de Turini viimane kurv ja Johnstoni off

SS16 paremusjärjestus

1.Kalle Rovanperä/Jonne Halttunen (Toyota GR Yaris Rally1) 10:08,9
1.Sebastien Ogier/Vincent Landais (Toyota GR Yaris Rally1) +1,5
3.Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 N Rally1) +2,5
9.Ott Tänak/Martin Järveoja (Ford Puma Rally1) +11,8

Üldarvestus peale SS16

1.Sebastien Ogier/Vincent Landais (Toyota GR Yaris Rally1) 2:49:39,8
2.Kalle Rovanperä/Jonne Halttunen (Toyota GR Yaris Rally1) +17,2
3.Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 N Rally1) +38,1
 
5.Ott Tänak/Martin Järveoja (Ford Puma Rally1) +2.04,9

SS17 Lucéram / Lantosque 2 18.82 km – Loubet katkestab, Tänak hoiab rehve ja laseb Katsuta 0,1 sekundi kaugusele

Pärast väikest pausi jätkus võistlus hommikuse avakatse kordusena, millel näitasid taas parimat aega ralli liidrid Ogier/Landais.

„Mulle on ainult võit oluline, kuid proovin mõned punktid saada meeskonnale ka punktikatselt. Need võivad aasta lõpus olulised olla tootjate arvestuses,“ võttis Ogier võistluse eelviimase katsekokku.

Prantslase järel teine aeg Takamoto Katsuta/Aaron Johsntonile (Toyota GR Yaris Rally1), kellel jäi hooaja esimesest katsevõidust puudu 3,1 sekundit.

Kõik võistluspaarid hoidsid katsel juba rehve rallit lõpetanud punktikatseks. Sama tegid ka Tänak/Järveoja, kes kaotasid võitjatele 34,1 sekundiga. See tähendas seda, et eestlaste üldaedu Katsuta/Johnstoni ees oli enne viimast katset vaid 0,1 sekundit.

„Nüüd on kõik meie teha, et kas suudame Taka selgataga hoida. Hoidsime rehve siin katsel,”sõnas Tänak katse finišis.

Loubet/Gilsoul nädalavahetus osutus pettumuseks

Kui Tänak/Järveoja jätkasid probleemideta, siis nende meeskonnakaaslased Pierre-Louis Loubet/Nicolas Gilsoul pidid taas tegelema auto tehniliste probleemidega ja lõpuks ülesõidul katkestama. Nende Ford Puma Rally1 autol oli eelmisel katsel tekkinud vee leke mida omajõududega peatada ei suudetud.

SS17 paremusjärjestus

1.Sebastien Ogier/Vincent Landais (Toyota GR Yaris Rally1) 12:17,0
2.Takamoto Katsuta/Aaron Johsnton (Toyota GR Yaris Rally1) +3,1
3.Kalle Rovanperä/Jonne Halttunen (Toyota GR Yaris Rally1) +6,3
12.Ott Tänak/Martin Järveoja (Ford Puma Rally1) +34,1

Üldarvestus peale SS17

1.Sebastien Ogier/Vincent Landais (Toyota GR Yaris Rally1) 3:01;56,8
2.Kalle Rovanperä/Jonne Halttunen (Toyota GR Yaris Rally1) +23,5
3.Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 N Rally1) +45,1
 
5.Ott Tänak/Martin Järveoja (Ford Puma Rally1) +2.39,0

SS18 La Bollène-Vésubie / Col de Turini 3 – Ogierile rekordiline üheksas Monte võit. Tänak/Järveojalt väga hea Powerstage katse

Monte-Carlo ralli 2023 viimase kiiruskatsena sõideti kolmandat korda legendaarne Col de Turini ja sellele starditi sellises järjestuses.

Punktikatse võitsid vaid 0,5 sekundilise eduga Ott Tänak/Martin Järveoja ees Kalle Rovanperä/Jonne Halttunen. Soomlased võtsid lisaks viiele punktile ka absoluudi teise koha. Võitjatest jäid nad lõpuks maha 18,7 sekundiga.

Ogier/Landais ja Toyota näitasid Montes võimu ja võitsid. Ogierile oli see rekordiline üheksas Monte võit.

Monte-Carlo rally 2023 võitsid Sebastien Ogier/Vincent Landais. Nimekale prantslasele oli see temakarjääri 56. MM-ralli võit ja rekordiline üheksas kord triumfeerida Monte-Carlo rallil. Tema uuele kaardilugejale, kellega tehti esimene start möödunud hooaja Jaapani rallil oli see karjääri esimeseks MM-ralli võiduks tema 56. MM-ralli stardil.

Esikolmiku lõpetasid Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe, kes olid ainsad, kes suutsid Toyotadelt terve nädalavahetuse jooksul katsevõite võtta. Jaapani autotootjale Montest koguni 16 katsevõitu 18.

Päris ainult rõõmupeoga Toyota Montest lahkuda ei saa, sest Takamoto Katsuta/Aaron Johnstoni autol purunes viimasel katsel midagi ja jaapanlane, kes oli heitluses Tänakuga, pidi lõpuks ikkagi leppima kuuenda kohaga.

“Midagi läks katki peale ühte kurvi. Olime õnnelikud, et meil polnud seal kurvis suurt kiirust. Peale seda ei saanud üldse gaasile minna. Sel korral nii, proovin järgmine kord uuesti,” sõnas Taka viimase katse finišis.

Ott Tänak/Martin Järveoja lõpetasid üle kolme aasta Monte-Carlo ralli ja said hooaja alguseks korraliku punktisaagi

Ott Tänaku/Martin Järveoja comeback M-Sport meeskonnas lõppes üldarvestuse viienda ja punktikatse teise kohaga. Eestlased jõudsid Montes finišisse üle kolme aasta ja teenisid korraliku punktisaagi.

“Esimene katse, kus proovisin kiirelt sõita. Olin eelmisel katsel loll ja sain vale tagasisidet  autolt. olime liiga aeglased. Palju alahjuitavust siiski, kuid ma andsin endast parima. Peame arenema ja areneme ka. Pikk hooaeg on ees, saime vähemalt punktid mitte nagu viimased 3 aastat. Juba see on positiivne start,” võttis Tänak ralli viimase kiiruskatse finišis kokku.

SS18 Powerstage TOP5

1.Kalle Rovanperä/Jonne Halttunen (Toyota GR Yaris Rally1) 10:00,5
2.Ott Tänak/Martin Järveoja (Ford Puma Rally1) +0,5
3.Elfyn Evans/Scott Martin (Toyota GR Yaris Rally1) +0,7
4.Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 N Rally1) +4,3
5.Sebastien Ogier/Vincent Landais (Toyota GR Yaris Rally1) +4,8

Monte-Carlo ralli 2023 lõppjärjestus

1.Sebastien Ogier/Vincent Landais (Toyota GR Yaris Rally1) 3:12:02,1
2.Kalle Rovanperä/Jonne Halttunen (Toyota GR Yaris Rally1) +18,7
3.Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 N Rally1) +44,6
4.Elfyn Evans/Scott Martin (Toyota GR Yaris Rally1) +1.12,3
5.Ott Tänak/Martin Järveoja (Ford Puma Rally1) +2.34,8
6.Takamoto/Katsuta Aaron Johnston (Toyota GR Yaris Rally1) +3.32,5
7.Dani Sordo/Candido Carrera (Hyundai i20 N Rally1) +3.47,4
8.Esapekka Lappi/Janne Ferm (Hyundai i20 N Rally1) +3.51,3

MM-punktiarvestuse liidrid on peale Monte-Carlo rallit Sebastien Ogier/Vincent Landais 26 punktiga. Ott Tänak/Martin Järveoja saagiks jäi Montest viies koht ja 14 punkti.

Võistlejate punktitabel peale Monte-Carlo rallit

Tootjate arvestuses on liider Toyota Gazoo Racing 51 punktiga.

WRC2 klassis võtsid peale rallijärgset protesti klassivõidu Yohan Rossel / Arnaud Dunand (Citroen C3 Rally2). Kahe esimese võistluspaari vahe jäi kõigest 0,5 sekundit.

Protest, mille järel muutus WRC2 klassivõitja.

Autoralli MM-hooaeg jätkub vähem, kui kolme nädala pärast, kui 9.-12.veebruarini sõidetakse Rootsi MM-ralli.

Fotod: M-Sport, Toyota Gazoo Racing

Back to top button