Tänak/Järveoja lähevad Rootsi MM-ralli laupäevale vastu teiselt kohalt. Linnamäe WRC2 klassis TOP6, Kauril ja Virvesel tehnilised probleemid.

Ott Tänak / Martin Järveoja näitasid reedel head tempot ja lähevad laupäevale vastu teiselt kohalt
  • Craig Breen / James Fulton kasutasid ära reedese stardipositsiooni eelise
  • Ott Tänak / Martin Järveoja pole autoga päris rahul, kuid tulemus on positiivne
  • WRC2 arvestuses eestlastest parim Linnamäe. Kauri ja Virvese autol tehnilised probleemid

Rootsi MM-ralli esimesel täispikal võistluspäeval sõideti seitse kiiruskatset ja läbiti 106,76 katsekilomeetrit. Päeva alustasid liidrina Kalle Rovanperä / Jonne Halttunen (Toyota GR Yaris Rally), kelle edu Ott Tänak / Martin Järveoja (Ford Puma Rally1) ees oli peale neljapäeva õhtul sõidetud Umeå Sprint katse esimest läbimist 1,6 sekundit.

Päeva esimese katsena sõideti 10,76 km pikkuse Brattby esimene läbimine ja kuna katsel oli palju lahtist lund, siis kaotasid võistluse liidrid teistele teed puhastades aega ja kukkusid neljandaks. Avakatsel teist aega näidanud Tänak / Järveoja said rajale neljandalt kohalt ja tõusid välja sõidetud ajaga ralli liidriteks. Nende edu katse võitnud ja teiseks tõusnud Craig Breen / James Fulton (Hyundai i20 N Rally1) ees oli 1,3 sekundit.

Kui esimene katse oli lumine, siis teine jäine ja see sobis esimesena startinud võistluspaarile Rovanperä / Halttunen, kes katsevõidu võtsid ja Tänak / Järveojaga vahe 4,9 sekundi peale vähendasid. Eestlastele katse neljas aeg (+2,2).

Hommikuse ringi viimase katsena sõideti 25,81 km pikkune Botsmark katse esimene läbimine ja katse parimat aega näitasid Takamoto Katsuta / Aaron Johnston (Toyota GR Yaris Rally1). See oli Taka WRC karjääri kaheksas katsevõit. Kui katse esinelik mahtus 0,7 sekundi sisse, siis absoluutarvestuses lahutas enne hoolduspausi nelja esimest võistluspaari 4,7 sekundit.

Ott Tänak hoolduspausi eel Meedia tsoonis:

 “Mul ei ole tunnet, et väga kiired oleksime ja meil peaks olema palju rohkem kiirust. Hetkel on keeruline seda rohkem saada ja see on hetkel, mis me suudame ja pole ekstra enam lisada. Mootoriga ei ole midagi pistmist, peaks lihtsalt sellel rallil end autos mugavamalt tundma, kuid on veel liiga vara. Katsete vahe oli suur. Esimene oli väga väljakutsuv, suur töö autos, kus teel ja rööpas oli palju pehmet lund. Iga kurv oli väljakutse. Keskmine katse oli nagu jäärada, lai tee ja hea pidamine. Seal oli autoga hea mängida. Teine ring saab olema tavaliselt raskem ja eriti see esimene, kus meil on teel tihe kiht lund. See saab olema rööpas, kuid teised loodetavasti paremad.”

Kui hommikune katsetering möödus suuremate draamadeta, siis teise ringi avakatsel enam nii ei läinud. Enne hoolduspausi katse võitnud ja viiendat kohta hoidnud Katsuta / Johnston tegid katsel sõiduvea, mille järel oma Toyota GR Yaris Rally1 auto üle katuse keerasid. Nad said küll jätkata ja startisid ka järgmisele katsele, kuid kuna mootor oli üle kuumenenud otsustasid nad võistluse kuuendal katsel rajaäärde keerata ja katkestada.  

VIDEO: Katsuta / Johnston SS5 off

Breen / Fulton tegid ka Brattby korduvläbimisel seda mida olid hommikul teinud ja võitsid katse sel korral lähimate jälitajate ees, kelleks olid Pierre-Louis Loubet / Nicolas Gilsoul (Ford Puma Rlly1) koguni 7,8 sekundiga. Kuna Tänak / Järveoja edestasid nad katsel 9,8 sekundiga tähendas see, et iirlased tõusid 7,7 sekundiga ralli liidriteks. Teiseks kukkunud eestlaste edu oli kolmandat kohta hoidnud Esapekka Lappi / Janne Ferm (Hyundai i20 N Rally1) ees 2,8 sekundit.

Kui hommikul pääsesid Rovanperä / Halttunen katsel puhastades 12,5 sekundilise kaotusega, siis nüüd kogunes kaotussekundeid koguni 21,3.

„Enne katset sain „sõnumi“, et pidamine on vestlusest lahkunud. Siin polnud palju mida saanuks teha – hea, et oleme katse lõpus, sest see oli väga keeruline. Kaotame siin kindlasti palju aega,“ sõnas Rovanperä irooniliselt katse finišis.

Breen / Fulton võitsid ka järgmise katse ja suurendasid üldedu kolmandat aega näidanud, kuid mitte kõige õnnestuma katse teinud Tänak / Järveoja ees 10,5 sekundi peale.

„See oli paha katse. Olin rajalt välja vähemalt neljal korral. Ma ei saa aru miks see juhtus,“ sõnas Tänak katse finišis.

VIDEO: Tänak / Järveoja  SS6 üks momentidest

Katsel olid hästi liikumas ka Lappi / Ferm, kuid soomlased ei saanud katse lõpuosas ühe mahapöörde eel autot õigel ajal pidurdatud, sõitsid selle pikaks ja kaotasid aega. Üldarvestuses jätkasid nad kolmandana.

Sõiduvea tegid ka Lorenzo Bertelli / Simone Scattolin, kelle Toyota GR Yaris Rally1 auto vahepeal vallis kinni istus, kuid lõpuks sealt publiku abil taas liikuma pääses.

Päeva pikimal katse teise läbimisega, mis sõideti juba õhtupimeduses said kõige paremini hakkama Tänak / Järveoja, kes edestasid Breen / Fultonit 4,1 sekundiga. See oli eestlaste hooaja 2023 esimene katsevõit. See tähendas, et katse enne reedese võistluspäeva lõppu lahutas  kahte võistluspaari 6,4 sekundit.

Ka Lappi / Ferm vähendasid liidritega vahet ja kaotasid neile kokkuvõttes 14,1 sekundiga.

Reedese võistluspäeva lõpetas Umeå Sprint katse teine läbimine ja nagu päev varem nii ka reedel võitsid selle Rovanperä / Halttunen. Tänak / Järveojale katse teine aeg ja 0,5 sekundit kaotust. Breen / Fulton andsid viimasel katsel eestlastele ära 3,8 sekundit. See tähendab, et kahte hooaja jooksul autosid vahetanud võistluspaari lahutab enne laupäeva 2,6 sekundit. 

Breenile tehti veel päeva lõpus ka hoaiatus trahv, sest ta ei sõitnud hommiku esimeses HEV tsoonis elektriga.

Ott Tänak päeva viimases Meedia tsoonis:

„Tulemuse osas positiivne päev. Me ei oodanud seda siia tulles, oli raske ennustada, kus me oleme. Üldiselt hea päev ja vaatame, mis homme teha suudame. Pole kunagi midagi võimatut, kuid see on mu esimene ralli kruusaautoga, kus saame teada kuidas on ja kuidas end tunnen. Nüüd oleneb meeskonnast, et mind aidata. Craig ja Esapekka on tagant tulnud ja mul endal polnud ka kehva positsioon. Meie ees startinud on meie seljataga. Homme on suht kiired katsed ja saab olema keeruline vahet teha.”

Rootsi MM-ralli üldseis peale SS8

1.Craig Breen / James Fulton (Hyundai i20 N Rally1) 57.05,5
2.Ott Tänak / Martin Järveoja (Ford Puma Rally1) +2,6
3.Esapekka Lappi / Janne Ferm (Hyundai i20 N Rally1) +11,2
4.Elfyn Evans / Scott Martin (Toyota GR Yaris Rally1) +26,5
5.Kalle Rovanperä / Jonne Halttunen (Toyota GR Yaris Rally1) +31,1
6.Thierry Neuville / Martijn Wydaeghe  (Hyundai i20 N Rally1) +36,8
7.Pierre-Louis Loubet / Nicolas Gilsoul (Ford Puma Rally1) +1.16,2
8.Oliver Solberg / Elliott Edmondson (Škoda Fabia RS Rally2) +2.56,8 (WRC2 liidrid)

VIDEO: Rootsi MM-ralli reede kokkuvõte

WRC2 arvestuses eestlastest parim Linnamäe. Kauri ja Virvese autol tehnilised probleemid

WRC2 arvestuses kontrollisid Rootsi MM-ralli reedest võistluspäeva Oliver Solberg / Elliott Edmondson  (Škoda Fabia RS Rally2), kes võitsid seitsmest sõidetud katsest kolm. Sama palju katseid ehk kolm võitis ka 2021. aasta Junior WRC meister Sami Pajari (Škoda Fabia RS Rally2) ja tema kaardilugeja Enni Mälkönen. Kahte võistluspaari lahutab enne laupäeva 13 sekundit. Päeva alustasid katsevõiduga ja liidriks tõusmisega 2022 aasta WRC2 maailmameistrid Emil Lindholm / Reeta Hämäläinen (Škoda Fabia RS Rally2), kuid päeva teisel katsel tegid nad ühes kiires vasakkurvis sõiduvea, mille järel pidid peatuma ja auto esiosa lumest puhastama. Reede lõpetasid nad 11.kohal ja jäävad liidritest maha veidi üle kahe minuti.

Eestlastest alustasid WRC2 klassis päeva parimalt positsioonilt Egon Kaur / Jakko Viilo (Skoda Fabia Rally2 evo), kes hoidsid peale avakatset kümnendat kohta. Hommikuse ringi katsetel näitasid nad kaheksandat, seitsmendat ja kolmandat katseaega. Seda hoolimata sellest, et Kaur / Viilo autol ei töötanud korralikult roolivõim. Hommikuse ringi lõpetasid nad kuuendal kohal ja jäid liidritest 19,4 sekundi kaugusele.

„Üks mahapööre enne viimast osa tegin liiga hilise pidurduse ja käisime vallis, kuid õnneks pääsesin. Sellise roolivõimuga nagu mul on, olen nüüd kahe nädala trenni ette teinud. Saame hoolduses korda,“sõnas Kaur hommikuse ringi viimase katse finišis.

Kahjuks jätkusid Kaur / Viilo auto roolivõimu probleemid peale hooldust veel tõsisemalt ja nüüd oli see täiesti kadunud. Katse 18. ja 21. aeg tähendas seda, et eestlased olid üldarvestuses kukkunud 15. kohale ja jäid liidritest ligi kolme minuti kaugusele.

Päeva pikima katse korduvläbimisele viival ülesõidul lappisid Kaur / Viilo lekkiva roolivõimu ära ja näitasid nüüd taas TOP6 aega. Päeva lõpetasid nad Umeå Sprint katsel WRC2 arvestuse kolmanda ajaga. Reede järel on Kaur / Viilo positsioon 13. ja kaotust liidritele on 2.48,8.

„Enne seda viimast hüpet libisesime liiga palju ja hüpe ei õnnestunud. Ootame homset ja loodame paremat päeva. Laseme nüüd mehaanikutel kõik üle vaadata, et auto töötaks,” rääkis Kaur päeva viimase katse finišis.

Georg Linnamäe / James Morgan hoiavad reede järel WRC2 arvestuse kuuendat kohta

Kui Kaur / Viilo jõudsid reedel kahel korral katsetel TOP3, siis Georg Linnamäe / James Morgani (Hyundai i20 N Rally2) parimaks ajaks jäi SS7 seitsmes aeg. Viiendal katsel kaotas Eesti / Briti võistluspaar aega, kui ühes mahapöördes pidurid lukku läksid ja auto mootor välja suri. Järgmisel katsel pääsesid nad napilt ühest momendist, mis tekkis kui autol ootamatult alajuhitavus tekkis. Päeva lõpetasid Hyundai i20 N Rally2 autol sõitvad mehed WRC2 klassi kuuendal kohal. Liidritest jäävad nad minuti ja 5,5 sekundi kaugusele.

„Ma ei tea kas ma astusin edasi, pole olnud päris see päev. Vaatame, mis homne toob,“ sõnas Linnamäe päeva viimase katse finišis.

Robert Virves / Hugo Magalhães said reedel kirja WRC2 klassi TOP3 katseaja

Möödunud hooaja Junior WRC meister Robert Virves näitas reedel koos Hugo Magalhães´iga korraliku sõitu ja jõudsid ka ühel katsel TOP3. Pidevalt TOP10 piiril aegu näidanud Eesti / Portugali võistluspaar lõpetas hommikuse ringi WRC2 arvestuse kümnendal kohal ja jäid liidritest 43,2 sekundi kaugusele.

„Ma ei püüa olla kiirete meestega samas tempos, sest mulle on see uus. Kui suudame nii edasi sõita, siis on hästi ja saame paremaks. Kõik on läinud paremaks võrreldes eelmise aastaga. Palju valesid “noote” selle auto tempo jaoks, kuid me jõuame sinna,” võttis Virves hommiku kokku.

Kahjuks sarnaselt Kaur / Viiloga tabas ka Virves / Magalhães Ford Fiesta Rally2 autot tehniline probleem kohe peale hooldust ja seda juba ülesõidul viiendale katsele. Pärast süüteküünalde vahetamist ja katse starti kaheksa minutit hilinemist, näitasid nad päeva ainsat TOP3 aega. Esimesest WRC2 klassi arvestuse katsevõidust jäi puudu vaid 2,2 sekundit.

VIDEO: Virves / Magalhães SS5

Reede järel hoiavad Virves / Magalhães üldarvestuse 12.kohta ja jäävad liidritest maha 2.35,8. Kui siit võtta maha hilinemise eest karistuseks saadud minut ja 20 sekundit, siis oleks tõenäoliselt sarnaselt Linnamäe / Morganiga kohaks TOP6, kuid spordis ja elus kahjuks oleks ei loe.

Hästi ei läinud ka võistluspaari Teemu Suninen / Mikko Markkula päev, kes peale hommikust ringi 8,2 sekundilise kaotusega kolmandat kohta hoidsid. Soomlaste Hyundai i20 N Rally2 autol olid mehaanikud midagi hoolduses tegemata jätnud, mis tähendas auto mootori võimsuse kadu. Järgmise katse ülesõidul said soomlased selle probleemi küll lahendatud, kuid suur mäng oli mängitud ja päev lõpetati ligi kahe minutilise kaotusega alles kümnendal kohal.

Rootsi MM-ralli WRC2 üldseis peale SS8

1.Oliver Solberg / Elliott Edmondson (Škoda Fabia RS Rally2) 1.00.02,3
2.Sami Pajari / Enni Mälkönen (Škoda Fabia RS Rally2) +13,0
3.Jari Huttunen / Antti Linnaketo (Škoda Fabia R5) +35,1
 
6.Georg Linnamäe / James Morgan (Hyudnai i20 N Rally2) +1.05,5
12.Robert Virves / Hugo Magalhães (Ford Fiesta Rally2) +2.35,8
13.Egon Kaur / Jakko Viilo (Škoda Fabia Rally2 evo) +2.48,8

VIDEO: Rootsi MM-ralli reede WRC2 kokkuvõte

Rootsi MM-ralli jätkub laupäeval seitsme kiiruskatsega, mille jooksul tuleb võistlejatel läbida 126,22 katsekilomeetrit. Kolmanda võistluspäeva avakatsele stardib esimene võistlusauto 09:05.

Detailselt koos iga katse sündmuste ja kommentaaridega Powerstage Live Blogist, mis jätkab juba laupäeva hommikul!

Fotod: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool, Robert Virves Twitter

Back to top button