Thierry Neuville:“ Hyundai i20 N Rally1 Hybrid on võrreldes möödunud aasta algusega kõvasti paranenud, mis aitab kaasa meie enesekindlusele.“
Lõuna-Korea meeskonnal Hyundai Motorsport´il oli möödunud aastal just hooaja esimene pool väga keeruline, sest uue Rally1 hübriidauto ehitamise otsus tuli teistest meeskondadest ligi pool aastat hiljem ja Monte-Carlos jõudis finišisse vaid üks auto. Mida ralli edasi seda paremasse hoogu Hyundai võistluspaarid läksid ja hooaja lõpuks oli saldosse kogunenud viis võitu, mis tähistas Hyundai läbi aegade parimat MM-etapivõitude tulemust ühe hooaja jooksul. Lisaks võeti Kreekas meeskonna ajaloo esimene kolmikvõit.
Kahe hooaja vahel on meeskonnast lahkunud Ott Tänak / Martin Järveoja, kes andsid väga suure panuse Hyundai i20 N Rally1 auto arengusse. Kui mootori jõudluses on Hyundai kindlasti klassi üks parimaid, siis just vastupidavuse osas jäädi möödunud hooajal konkurentidele selgelt alla, kuid seegi paranes aasta lõpuks.
Lisaks Tänak / Järveojale on meeskonna asejuhi kohalt läinud Julien Moncet, kes saab lõpuks jälle 100% keskenduda Powertrain osakonna juhtimisele. Meeskonna uueks juhiks sai napilt enne hooaja algust endine F1 Renault meeskonna juht Cyril Abiteboul, keda ootab täiesti tundmatu maailm ja uued väljakutsed. Anname 45.aastasele inseneri haridusega prantslasele aega asjad endale selgeks teha ja näis kuhu see meeskonna viib. Igatahes töörahu peaks see valik kindlasti tooma.
Cyril Abiteboul Hyundai Motorsport meeskonna juht:
“Kõik meeskonnas on põnevil, et saavad alustada Hyundai Motorspordi jaoks FIA autoralli MM-sarjas loodetavasti tugevat aastat. Siiani olen Alzenau tehast vaid põgusalt külastanud, kuid nähtu oli väga muljetavaldav. On selge, et meeskond on väsimatult töötanud Hyundai i20 N Rally1 Hybridi täiustamise nimel, et igal etapil olla järjekindlalt konkurentsivõimeline. Meeskonna liikmetega rääkides on nad loonud selge pildi Monte-Carlo ralli keerulisest olemusest ja sellest, et mida seal võitmiseks vaja. On ilmne, et nad on valmis väljakutse vastu võtma. Isiklikult osalen võistlusel, et jälgida ja alustada enda meeskonna ja sarjaga tutvumist. Minu eesmärk eeloleval hooajal on toetada meeskonda ja teha kõik endast oleneva, et panna meid edu saavutamiseks parimale võimalikule positsioonile, kuid see toimib ainult siis, kui astun sammu tagasi ja keskendun enda kiirele järjele saamisele.“
Hyundai i20 N Rally1 võistlusauto osas on suurimad muutused seotud aerodünaamikaga. Auto esiosas on muutunud kapoti auto ninapoolne osa, mis on muutunud nö.“nokaks.“ Lisaks on auto esistange mõlemale küljele tekkinud lisa laiendused, et suurendada maakülgetõmbe jõudu. Auto tagaosas on suurim muutus seotud tagumise spoileriga, mis näeb nüüd välja suhteliselt sarnane Toyota lahendusega.
Meeskonna esisõitjana alustab Hyundais hooaega Thierry Neuville, kellele see on kümnes hooaeg esindada Lõuna-Korea autotootja värve. Tema kõrval võtab kolmandat hooaega sisse koha Martijn Wydaeghe, kellega möödunud hooajal nii Kreekas, kui Jaapanis võit võeti.
MM-sarja kokkuvõttes koguni viiel korral teisena lõpetanud 34.aastane belglane alustab järjekordset tiitliheitlust ja seda Monte-Carlos, kus ta 2020. aastal võitis. See, et senisele 17. MM-ralli võidule tuleb hooaja jooksul lisa võib vist väita 99% kindlusega, kuid kas Neuvilleśt on ainest ka MM-tiitli võitmiseks, seda näitab eesootav hooaeg.
VIDEO: Thierry Neuville / Martijn Wydaeghe Monte-Carlo ralli eelne test :
#11 Thierry Neuville:
„Mulle meeldib alati alustada aastat Monte-Carlo ralliga, sest see on võistlus, kus oleme viimastel aastatel olnud konkurentsivõimelised. Arvan, et vaatamata piirkonna soojale ilmale ootavad meid ees mõned keerulised tingimused. Monte-Carlo on alati pisut üllatav, aga ma ootan seda põnevusega. Tore on alustada uut hooaega, kus kõik on jälle võrdsetel punktidel ja meie asi on puhtalt lehelt parim ära kasutada. Hyundai i20 N Rally1 Hybrid on võrreldes möödunud aasta algusega kõvasti paranenud, mis aitab kaasa meie enesekindlusele startida sellele hooajale. Autol on toimunud mõningaid muudatusi, mis annavad sellele veelgi suurema jõudluse. Me ei tea kunagi, mida meie vastased on talve jooksul teinud, kuid ma ei usu, et suuri muutusi tuleb. Kuigi kõik on natuke paremaks muutunud, oleme loodetavasti kõik samal tasemel.“
Thierry Neuville / Martijn Wydaeghe Monte-Carlo parim resultaat: 1 (2020) / 3 (2021)
Kui kolmel viimasel hooajal olid belgaste meeskonnakaaslasteks eestlased, siis nüüd Toyota meeskonnast üle kolinud Esapekka Lappi / Janne Ferm. Kuigi Lappi ütles möödunud aastal, et ta parem istub kodus, kui sõidab Hyundaiga, oli täishooaja pakkumine arusaadavalt ahvatlev ja nii saab soomlane WRC arvestuses kahe aastase pausi järel taas kirja täishooaja. Selles, et 2017.aasta Soome MM-ralli võitja on kiire ja andekas pole kahtlustki, kuid teadmine, et sarja andekamaid piloote ja parimaid arendajaid ehk Ott Tänak ei saanud enda jaoks seda autot korralikult tööle, jätab õhku mõned küsimused. Igatahes üks on selge, Lappi /Ferm on nüüd Hyundai ridades ja valmis debüütvõistluseks.
VIDEO: Esapekka Lappi / Janne Ferm Rootsi ralli eelne test:
#4 Esapekka Lappi:
„Monte-Carlo ralli vahetas eelmisel aastal asukohta, kui see liikus Monacole lähemale ja lund ja jääd oli veidi vähem kui varem. Ma ei tea, kas see ka sel aastal nii läheb aga kui nii on, siis teeb see kindlasti meie jaoks asja lihtsamaks, kuna peame õppima ka täiesti uut autot. Neljapäeva õhtu on alati üsna pingeline – pean ütlema, et pole just kõige mõnusam tunne pimedas libisevate rehvidega mäest üles ronida potentsiaalselt jäistes tingimustes! Põnevust on, aga natuke on ka hirmu. See on aga üsna eriline ja järgmisel hommikul tunnete end rahulikumalt – vähemalt oma mõtteviisis. Mul on hea meel alustada seda seiklust uue meeskonnaga. Mul on seljataga ainult üks testipäev asfaldil, kuid lähen sinna avatud meelega ega anna alla enne, kui oleme isegi alustanud. Olen kindel, et meil võib olla hea tempo – võib-olla mitte päris esimesest katsest, kuid kindlasti areneme nädalavahetusel palju ja loodetavasti jõuame hästi lõpuni.
Esapekka Lappi / Janne Ferm Monte-Carlo parim resultaat: 4 (2020)
Sarnaselt Neuvillega alustab Hyundai ridades karjääri kümnendat hooaega Dani Sordo. 39.aastane hispaanlane on sarja üks kogenumaid võistlejaid, kellel on ees ootamas 183. MM-ralli. Kolmandat hooaega alustab tema kõrvalistmel Candido Carrera, kellega möödunud aastal kolmel korral poodiumil lõpetati. Seda kui palju Sordo / Carrera etappe sel aastal kaasa teevad, teavad vaid nemad ja Hyundai Motorsport, kuid rõõm on näha, et sarja üks positiivsemaid piloote on taas stardis ja kindlasti valmis heitlema poodiumikohtade nimel. Sordo viimane Monte start pärineb aastast 2021, kui ta viiendana lõpetas. Möödunud hooajal sai ta uue i20 N Rally1 autoga sõita küll kahel asfaldi rallil, kui Jaapanis lõppes mäletatavasti tema teekond väga tuliselt, kuid väga õnnelikult juba teisel katsel.
Dani Sordo / Candido Carrera Monte-Carlo ralli eelne test:
#6 Dani Sordo:
„Monte-Carlo ralli on raske võistlus, kuid nüüd on see rohkem Monaco ümbruses ja Lõuna-Prantsusmaal, võib-olla on see ilmastiku poolest natuke parem. See on oma tingimuste tõttu alati väljakutse, kus on tavaliselt külm ja eriti just hommikuti potentsiaal jääks.
Selle tulemusena võib ühe kase jooksul kohata asfaldil nii palju erinevaid haarduvus tasemeid, nii et see on väga nõudlik. Siiski peame olema kohapeal, et veidi lähemal näha, mida ilm teeb ja mõista millega katsetel silmitsi peame seisma. Tähtis on hooaega hästi alustada ja iga kord, kui ootab võistlus peab endast kõik andma. Üldiselt mulle Monte-Carlo ja selle katsed väga meeldivad nii, et loodetavasti suudame hästi esineda ja alustada aastat positiivse tulemusega.“
Dani Sordo / Candido Carrera Monte-Carlo parim resultaat: 2 (2007, 2012) / 17 (2016)
Seni ainsa Monte-Carlo ralli võidu tõid Lõuna-Korea meeskonnale 2020. aastal Thierry Neuville / Nicolas Gilsoul, kelle sõiduvahendiks oli Hyundai i20 Coupe WRC.
Fotod: Hyundai Motorsport