Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe lähevad pühapäevale vastu Jaapani MM-ralli liidritena. Ott Tänak/Martin Järveoja hoiavad Hyundai karjääri viimase päeva eel kolmandat kohta.

Ott Tänak/Martin Järveoja lähevad Jaapani MM-ralli viimasele võistluspäevale vastu kolmandalt kohalt

Jaapani MM-ralli pidi laupäeval jätkuma seitsme kiiruskatsega, millest peale pikka segadust sõideti lõpuks kuus. Päeva alustasid liidrina Elfyn Evans/Scott Martin (Toyota GR Yaris Rally1), kelle edu Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 N Rally1) ees oli 3 ja Kalle Rovanperä/Jonne Halttuneni (Toyota GR Yaris Rally1) ees 5,1 sekundit. Ott Tänak/Martin Järveoja (Hyundai i20 N Rally1) hoidsid enne laupäevaseid katseid viiendat kohta ja jäid liidritest 13,9 sekundi kaugusele.

Päeva alustati 20,56 km pikkuse SS8 Nukata Forest 1 katsega, mille võidu võtsid ralli üldliidrid Evans/Martin, kes suurendasid edu Neuville/Wydaeghe ees 5,9 sekundi peale. Tänak/Järveojale hommiku esimese katse neljas aeg ja 9,2 kaotussekundit.

Ka päeva teise katse võit läks Toyota Gazoo Racing võistluspaarile, kuid sedapuhku reedel rehvi lõhkunud ja esikoha konkurentsist pudenenud Sebastien Ogier/Vincent Landais´le (Toyota GR Yaris Rally1). Kui avakatsel kaotasid Neuville/Wydaeghe esikohaheitluses Evans/Martinile aega juurde, siis laupäeva teisel katsel vähendasid nad seda 1,2 sekundi võrra.

Auto balansi üle kurtnud Tänak/Järveojale neljas aeg. Kuna päeva avakatsel olid rehvi lõhkunud Rovanperä/Halttunen tähendas see seda, et eestlased olid tõusnud kolmandaks ja jäid liidritest 27,8 sekundi kaugusele.

Laupäeva kolmas katse pakkus aeglaste ja käänuliste kurvide kõrval korra ka kiiret ja laia teed ning need sobisid kõige paremini Tänak/Järveoja Hyundai i20 N Rally1 autole. Eestlastele ja Hyundaile võistluse esimene katsevõit. Lõunapausile mindi Evans/Martini 6,5 sekundilises edus. Tänak/Järveoja jäid kolmandana maha 26,9 sekundiga.

Kuna Rovanperä/Halttunen sõitsid järgmisel katsel samuti rehvi puruks, siis tähendas seda, et soomlased asusid eesootava hoolduspausi ülesõidule teele pooltühja rehviga, mis küll vastu pidas, kuid millega sõites nad hooldusesse hiljaks jäid. Kokku said tänavused maailmameistrid sekelduste tõttu trahvi minuti ja 40 sekundit, mis nad üldarvestuses 12.kohale kukutas.

Laupäeva katsete teisel ringil sõideti alustuseks kahe hommikuse katse kordused, mille mõlema võidud võistluspaarile 1 ehk Ogier/Landais. Heitluses Jaapani MM-ralli esikohale asusid rünnakule Neuville/Wydaeghe. Nende pingutused kandsid vilja võistluse 12. kiiruskatsel, kus nad edestasid Evans/Martinit koguni 5,9 sekundiga. See tähendas seda, et uuteks võistluse liidriteks olid tõusnud belglased, kelle edu teiseks kukkunud brittide ees oli kaks sekundit.  Tehniliste probleemide kimpus olid teisel ringil Gus Greensmith/Jonas Andersson, kelle Ford Puma Rally1 autol kord oli ja siis jälle polnud roolivõimu.

Võistluspäeva pidi lõpetama kahel korral sõidetav 1,40km pikkune Okazaki City publikukatse. Katse start viibis ligi tund tänu tuukrite puudumisele, kes pidid turvalisuse kaalutlustel viibima katseääres oleva järve ääres. Lõpuks otsustasid korraldajad katse, kus sõideti asfaldirehvidega kruusal, tihedas tolmus ja loojuva päikesega sõita vaid korra. Päeva viimase katse kaksikvõit Hyundai Motorsport võistluspaaridele. Neuville/Wydaeghe edu Tänak/Järveoja ees oli 0,4 sekundit. Üllatavalt palju aega andsid ära Evans/Martin, kes kaotasid belglastele kahe sekundiga, mis tähendas, et enne pühapäevaseid katseid on belglaste edu brittide ees 4 sekundit. Tänak/Järveoja hoiavad enne viimast võistluspäeva, milleks lubatakse tugevat vihmasadu kolmandat kohta. Liidrikoht hoidvatest meeskonnakaaslastest jäävad eestlased maha 39,9 sekundiga.

„On hea lõpetada päev poodiumikohal, kuid see pole veel läbi. Meil oli üldiselt hea päev, ilma probleemideta, kõik toimis hästi. Me ei olnud kiiremate tempost kaugel, kuid eespool olevad autod suutsid meist natuke kiiremad olla. Kümnes kiiruskatse oli veidi erinev ja suutsime seal välja sõita parima aja. Tegime autot veidi jäigemaks ja see oli suur edasiminek.

Homme näib tulevat keerulisem ja ootavad ees nõudlikumad katsed. Vaatame, mida see toob. Teeme kõik endast oleneva, et tuua meeskonnale hea tulemus,“ võttis Tänak laupäeva Hyundai Motorsport pressiteenistuse vahendusel kokku.

WRC2 klassis on tänavuse MM-tiitli suunas teel Emil Lindholm/Reeta Hämäläinen (Škoda Fabia Rally2 Evo), kelle edu kaasmaalaste Sami Pajari/Enni Mälkönen (Škoda Fabia Rally2 Evo) ees on 47,6 sekundit.

Nüüd on see siis lõpuks nähtud Toyota GR Yaris Rally2

Toyota Gazoo Racing meeskond näitas laupäevasel publikukatsel lõpuks kogu maailma rallirahvale kauaoodatud Toyota GR Yaris Rally2 autot, millega tullakse ralliradadele hooajal 2024. Rallimaailma kõige uuema võistlustehnika roolis istus 1993. aastal Toyotal sõites maailmameistriks tulnud legendaarne Juha Kankkunen.

Jaapani MM-ralli järjestus peale SS14

1.Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe Hyundai i20 N Rally1 1:51:28.3
2.Elfyn Evans / Scott Martin Toyota GR Yaris Rally1 +4,0
3.Ott Tänak/Martin Järveoja Hyundai i20 N Rally1 +39,9
4.Takamoto Katsuta/Aaron Johnston Toyota GR Yaris Rally1 +1:04,5
5.Sebastien Ogier/Vincent Landais Toyota GR Yaris Rally1 +2.46,7
6.Gus Greensmith/Jonas Andersson Ford Puma Rally1 +3.25,4
7.Emil Lindholm/Reeta Hämäläinen Škoda Fabia Rally2 Evo +4:54,1
8. Sami Pajari/Enni Mälkönen Škoda Fabia Rally2 Evo +5:41,7
9.Gregoire Munster/Louis Louka Hyundai i20 N Rally2 +5:54,3
10.Teemu Suninen/Mikko Marrkula Hyundai i20 N Rally2 +5:56,5

Jaapani MM-ralli jätkub pühapäeval viie kiiruskatsega, mille jooksul tuleb võistlejatel ilma hoolduspausita läbida 69,82 katsekilomeetrit. SS15 saab Eesti aja järgi alguse 01:08.

Fotod: Hyundai Motorsport, Toyota Gazoo Racing

Back to top button