Toyota Gazoo Racing meeskond domineeris ka Jaapani MM-ralli laupäevast võistluspäeva
Jaapani MM-ralli kolmandal võistluspäeval ootas võistlejaid ees kaheksa kiiruskatset, mille jooksul tuli läbida 84,68 katsekilomeetrit. Päeva alustasid liidrina Elfyn Evans / Scott Martin (Toyota GR Yaris Rally1). Brittide edu oli kahe Toyota Gazoo Racing meeskonnakaaslase ees vastavalt 1.49,9 ja 2.06,6. Ott Tänak / Martin Järveoja (Ford Puma Rally1) alustasid laupäeva kaheksandalt kohalt ja jäid liidritest 4.42,8 kaugusele.
0 auto tekitab avakatsel segaduse, Toyotad jätkavad domineerimist
Ajaloo esimese Jaapani MM-ralli võitja Petter Solbergi sünnipäeva hommikul sõideti avakatsena 20,32 km pikkuse Nukata Forest esimene läbimine.
Katse algus viibis viie minuti võrra ja kui see lõpuks stardi sai, siis tuli katselt info, et 0 auto on katsel peatunud ja tema järgi esimesena võistlusautona startinud Thierry Neuville / Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 N Rally1) on nendest mööda sõitnud. See olukord tekitas palju segadust ja katse peatati mõneks ajaks punase lipuga. Lõpuks katse siiski jätkus ja neile, kes olid juba katsele startinud määrati nominaalaeg. Kui avakatsel jagasid parimat aega meeskonnakaaslased Sebastien Ogier / Vincent Landais (Toyota GR Yaris Rally1) ja Takamoto Katusta / Aaron Johnston (Toyota GR Yaris Rally1), siis päeva teise katse võitsid viimati nimetatud. Paremusjärjestuses tõusid koha võrra Esapekka Lappi / Janne Ferm (Hyundai i20 N Rally1), kes jätsid lõpuks enda seljataha WRC2 klassi liidrid Andreas Mikkelsen / Torstein Eriksen (Škoda Fabia RS Rally2). Lõunase rehvivahetus pausi eel läbiti kahel korral Okazaki City publikukatse, mille mõlemad läbimised võitsid Evans / Martin. Tänak / Järveoja hommik tõi kolm TOP3 katseaega ja tõusmise seitsmendale kohale.
„On keeruline. See on meie viimane ralli, kuid tahaks siiski mingit tunnet selle autoga mida mul pole terve aasta olnud. Poolteist päeva veel minna, „sõnas Tänak päeva teise katse finišis.
Katsuta / Johnston lähenevad lumesajus konkurentidele
Kui hommikul said võistlejad pikad metsakatsed läbida kuivemates oludes, siis nende korduvläbimistel pakkus ilm taas üllatuse ja sel korral lumena.
Kõige paremini õnnestus päeva teine ring võistluspaaril Takamoto Katsuta / Aaron Johnston, kes võitsid kaks korduvkatset ja selle järgnenud ligi 7km pikkuse Shinshiro City katse. Edukas sõit oli Jaapani / Iirimaa duo tõstnud TOP6. Ühtlasi tähendas see seda, et kõik rallit jätkavad Rally1 võistluspaarid va Neuville / Wydaeghe olid nüüd Rally2 võistluspaarid seljataha jätnud.
Ajaliselt pika võistluspäeva lõpetas ralli jooksul juba kolmandat korda sõidetud Toyota staadioni paarisraja katse. Staadion, mis mahutab 47 000 silmapaari oli publikud täis, kuid see ei aidanud Toyotat ka sel korral katsevõiduni. Teist päeva järjest olid 2,1 km pikkuse publikukatse parimad Esapekka Lappi / Janne Ferm, kes edestasid 1,5 sekundiga Tänak / Järveoja.
Toyota parima tulemuse eest hoolitses laupäeva kõige kiirem võistluspaar Katsuta / Johnston, kes kaotasid soomlastele 2,6 sekundiga.
„Meie eesmärk on suruda nii palju kui võimalik, sest ma tahan Esapekka kinni püüda. Meie eesmärk on püüda neljandat kohta ja kavatsen homme anda endast kõik ning lõpuni suruda,“ sõnas Katsuta päeva kommentaarides.
Kui vaadata ainult laupäevast võistluspäeva, siis võitis Katsuta kaheksast katsest neli ja jagas veel ühel parimat aega. Päeva kokkuvõttes edestas Katsuta päeva paremuselt teise üldaja välja sõitnud Tänakut 10,2 sekundiga. Eesmärgiks olevat Lappit edestas jaapanlane 42,7 sekundiga. Pühapäeva eel lahutab Toyota pilooti absoluudi neljandast kohast 40,9 sekundit. Kui laupäeval läbiti 84,68 katsekilomeetrit, siis pühapäeval ootab ees 600 m lühem distants.
Ott Tänak / Martin Järveoja lõpetasid laupäeva viiendal kohal ja edestavad pühapäeva eel Katsuta / Johnstonit 14,9 sekundiga. Liidritest jäävad nad maha 3.35,3. Päeva teiselt katseteringilt eestlastele samuti kolm TOP3 aega. Eestlaste jaoks saab pühapäevane võistluspäev olema nende karjääri viimaseks Ford Puma Rally1 autos.
Toyota Gazoo Racing meeskonna võistluspaarid võitsid laupäeval kaheksast sõidetud katsest seitse ja lähevad viimasele võistluspäevale vastu kolmikjuhtimisel. Liidrite Elfyn Evans /Scott Martin edu on Sebastien Ogier / Vincent Landais ees 1.50,0.
“Olude osas on olnud jälle üks segane päev. Oli küll palju kuivem, kui eile, kuid siiski mitte täiesti kuiv ja lihtne. Oleme proovinud vigu vältida, kuid see pole olnud kõige lihtsam ülesanne, sest üks väike viga võib siin väga kalliks maksma minna. Proovime püsida fokuseeritud ja edu hoida. Kui teise ringi teisel katsel lund sadama hakkas, ei suutnud ma seda uskuda. Õnneks saime sealt probleemideta läbi. Homme ootab ees suur päev ja see pole nii lihtne, sest me teame kui nõudlikud need katsed on. See on kaugel sellest, et kõik on juba otsustatud,” võttis Evans Toyota pressiteate vahendusel päeva kokku.
Jaapani MM-ralli jätkub pühapäeval kuue kiiruskatsega, mille jooksul läbitakse 84,08 katsekilomeetrit. SS17 Asahi Kougen 1 saab Eesti aja järgi alguse 00:05.
P.S Kes soovib Jaapani MM-ralli laupäevasest võistluspäevast detailsemat ülevaadet, siis selle annab Powerstage Live Blogi, mis alustab MM-hooaja viimase võistluspäeva kajastamist südaööl.
Jaapani MM-ralli järjestus peale SS16
1.Elfyn Evans / Scott Martin 2:28:20,8 |
2.Sebastien Ogier / Vincent Landais +1.15,0 |
3.Kalle Rovanperä / Jonne Halttunen +1.40,6 |
4.Esapekka Lappi / Janne Ferm +3.09,3 |
5.Ott Tänak / Martin Järveoja +3.35,3 |
6.Takamoto Katsuta / Aaron Johnston +3.50,2 |
7.Andreas Mikkelsen / Torstein Eriksen 5.11,3 |
8.Gregoire Munster / Louis Louka +5.19,6 |
9.Nikolay Gryazin / Konstantin Aleksandrov +5.54,6 |
10.Kajetan Kajetanowicz / Maciej Szczepaniak +12.51,6 |
Jaapani MM-ralli pühapäeva ajakava
SS17 Asahi Kougen 1 – 7.52 km – 00:05 |
SS18 Ena City 1 – 22.92 km – 01:03 |
SS19 Nenoue Kougen 1 – 11.60 km – 01:56 |
Regroup – 02:31 |
Rehvivahetus tsoon – 03:01 |
SS20 Ena City 2 – 22.92 km – 04:04 |
SS21 Nenoue Kougen 2 – 11.60 km – 04:57 |
Regroup – 06:32 |
SS22 Asahi Kougen 2 Power Stage – 7.52 km – 07:15 |
Finish Toyota Stadium – 09:00 |
Fotod: Toyota Gazoo Racing, M-Sport, Takamoto Katsuta FB