Toyotad domineerisid Kanaari saarte MM-ralli avapäeva

Kalle Rovanperä / Jonne Halttunen jäid reedel kõigile püüdmatuks

.Reedel alanud Kanaari saarte MM-ralli avapäeval sõideti kuus kiiruskatset, mille jooksul läbiti 118,84 katsekilomeetrit. Avaringi kolmele katsele läksid Rally1 võistluspaarid järgneva rehvivalikuga.

Hommikused katsed olid enamjaolt kuivad, mõnede niiskete ja uduste lõikudega ning nendel tundsid end kõige paremini Kalle Rovanperä ja kõripõletikus Jonne Halttunen (Toyota GR Yaris Rally1), kes võitsid kolmest katsest kolm. Kui kahel esimesel katsel said Toyota Gazoo Racing võistluspaarid kolmikvõidu, siis ringi lõpetasid nad katse viisikvõiduga.
Soomlaste edu oli hoolduspausile saades Sebastien Ogier / Vincent Landais (Toyota GR Yaris Rally1) ees 17,8 ja MM-liidrite Elfyn Evans / Scott Martin (Toyota GR Yaris Rally1) ees 20,2 sekundit.
Kui hommikusel ringil olid erinevad rehvivalikud, siis katsete kordusringile valisid kõik Rally1 võistluspaarid viis kõvema seguga rehvi. Liidrid Rovanperä / Halttunen ei vaadanud tagasi ka päeva teises pooles ja võitsid lõpuks kõik sõidetud kuus kiiruskatset. Viimati said soomlased sellise teoga hakkama möödunud aastal Keenias, kus võitsid reedesel võistluspäeval samuti kuus katset. Laupäeva eel on soomlaste edu Ogier / Landais ees 26,8 sekundit.   

„Ma arvan mul on olnud ka paremaid päevi, kuid see on kindlasti seal topis ja ma olen rahul. Mul ei ole sellele seletust, et miks nii kiire olin. Olen auto balansiga rahul ja see on kiire. Tundub, et minu ringraja kogemus on ka kasuks siin, kuid eks näeme pühapäeval näeme, et kas ikka on nii. Homseks saame muuta väikeseid asju,” võttis Rovanperä eduka päeva kokku. 

Toyotale kindlustasid päeva lõpuks TOP5 parimat kohta Sami Pajari / Marko Salminen ja Takamoto Katsuta / Aaron Johnston.

Hyundaid võistlevad teises liigas

Kui Kanaaride ralli eel oli õhus ärevus ja jutt, et sellisel rallil, kus palju lõigata ei saa on tulemused võrdsemad ning Hyundai uus auto andis fännidele lootust, et ehk võiks Hyundai Motorsport võtta hooaja esimese võidu, siis reaalsus on olnud sootuks teine. Kui Toyotad liikusid reedel nagu kiirrong, siis Hyundaid nende tuules nagu vana päevi näinud tehnika. Kui lõunapausil küsiti Hyundai meeskonna inseneri käest, et mis viga on ja mida saaks muuta, siis kõlas vastuseks, et ei teagi. Kui päeva lõpus küsiti kuni viienda katseni reedel Hyundai parima tulemuse eest hoolitsenud Adrien Fourmaux (Hyundai i20 N Rally1) käest, et kas laupäeva osas oled positiivsemalt meelestatud, siis kõlas vastuseks kahjuks mitte, kuid me proovime.

Nii Ott Tänak / Martin Järveoja (Hyundai i20 N Rally), kui ka Thierry Neuville / Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 N Rally1) olid katse lõppudes sõnatud ja lisaks sellel, et ütlesid peaaegu samu sõnu, siis sõitsid välja ka samu tulemusi. Päeva viimase katsega kaheksandalt kohalt kuuendaks tõusnud valitsevad maailmameistrid Neuville / Wydaeghe jäävad kuue katse järel liidritest 1.13,3 kaugusele.
Tänak / Järveoja päeva parimaks katseajaks jäi avakatse viies aeg ja laupäevale lähevad eestlased vastu seitsmendalt kohalt. Parimat Hyundai kohta hoidvatest meeskonnakaaslastest jäävad nad maha 0,8 sekundiga. Päeva viimase katsega kaks kohta kukkunud Fourmaux ja tema kaardilugeja Alexandre Coria kaotavad omakorda eestlastele 0,7 sekundiga.     

“Keeruline on nautida, kui võitled ja oled tempost maas ning ei leia autoga sellist seadet, kus see töötaks nendel spetsiifilistel teedel. Tundub nagu lihtne probleem, kui keeruline parandada. Kahjuks ei saa me palju midagi teha, sest nii ülekanded, kui vedrustus on plommitud. Homme peame heitlema Hyundaidega omavahel ja ega muud teha polegi,” sõnas Tänak reedese võistluspäeva kokkuvõtteks.

Gregoire Munster / Louis Louka (Ford Puma Rally1) hoiavad parima sinise ovaali võistlejatena üheksandat kohta ja jäävad liidritest 2.11,1 kaugusele.

Kanaari saarte MM-ralli TOP10 SS6 järel

Jürgenson / Oja katkestasid avakatsel. Virves / Viilo Rally2 arvestuse seitsmendad

Kanaaridel eestlastest ainsana WRC2 klassi punktidele võistlevad Romet Jürgenson / Siim Oja (Ford Fiesta Rally2) said esimesest katsest sõita vaid 11 km ja tegid seejärel vea, mis nad rajaäärde jättis. Laupäeval peaks M-Sport meeskonna võistlejad rajal tagasi olema.
„Mitte kõige parem start Kanaari saarte rallile. Jäime tänu legendi veale kinni ja kuigi auto vigastused pole kuigi suured, siis tänaseks on päev läbi. See on meeskonna mäng ja selliseid asju võib juhtuda. Teeme nüüd taaskäivituse ja jätkame homme,“ kommenteeris Jürgenson sotsiaalmeedias juhtunut.

Jürgenson / Oja auto peale SS1 eksimust

Kui võistluse üldarvestuses võtsid kõik katsevõidud Rovanperä / Halttunen, siis Rally2 autode arvestuses tegid sama Yohan Rossel / Arnaud Dunand (Citroën C3 Rally2). Prantslaste edu on laupäeva eel lähimate jälitajate ees 18,7 sekundit.
Robert Virves / Jakko Viilo (Škoda Fabia RS Rally2) päev pakkus katseaegu viiendast kümnenda kohani. Päeva lõpetasid eestlased seitsmendal kohal ja jäävad liidritest 55 sekundi kaugusele.
Georg Linnamäe / James Morgan (Toyota GR Yaris Rally2) mahtusid TOP10 ühel reedesel katsel ja hoiavad reede järel 2.08,9 kaotusega 14. kohta.

Kanaari saarte MM-ralli Rally2 klassi seis SS6 järel

Kanaari saarte MM-ralli jätkub laupäeval seitsme kiiruskatsega, millest esimene saab stardi 10:05. Sarnaselt reedele hoiab kõigil katsetel ka teisel võistluspäeval pilku peale Shell Helix Powerstage Live Blogi.

Fotod: Toyota Gazoo Racing, Romet Jürgenson FB

Back to top button