Tšiili MM-ralli avapäeva esimene pool pakkus tühistatud katse, Ogieri rehvivahetuse ja Sesksi katkestamise.

Tšiili MM-ralli avapäeva hommik möödus Toyotade tempodikteerimise all

Eesti aja järgi reede pärastlõunal anti start Tšiili MM-ralli avakatsele. 19,72 km pikkuse kiiruskatse said võistluskiirusel läbida vaid kolm ekipaaži, mille järel see publiku turvalisuse pärast tühistati ja võistlejad edasi järgmisele katsele suunati.
Avakatse parima aja sõitsid välja Sebastien Ogier / Vincent Landais (Toyota GR Yaris Rally1), kes edestasid teise aja välja sõitnud Ott Tänak / Martin Järveoja (Hyundai i20 N Rally1) 9,1 sekundiga. Kõigile võistlejatele, kes katset ei läbinud määrati MM-liidrite Thierry Neuville / Martijn Wydaeghe  (Hyundai i20 N Rally1) katse aeg, mis oli Ogieri ajast 10,5 sekundit aeglasem, klausliga, et võistluspaaride  33, 16, 69, 5, 4, 13 ja 22 ajad vaadatakse uuesti üle peale SS4 läbimist. Kõik võistluspaarid startisid hommikuse ringi katsetele pehmete rehvidega ja ühe varuga.

Päeva teise katse võidu võtsid Elfyn Evans / Scott Martin (Toyota GR Yaris Rally1), kes edestasid 2,3 sekundiga Kalle Rovanperä / Jonne Halttuneni (Toyota GR Yaris Rally1), kelle autol Rally TV telemeetria põhjal võib arvata, et ei töötanud hübriid. Toyotade nelikvõidu kindlustasid katsel Sami Pajari / Enni Mälkkönen (Toyota GR Yaris Rally1) ja 6,6 sekundilise eduga rallit juhtinud Ogier / Landais.
Tänak / Järveoja olid katse parimad mitte Toyota võistlejad ja jäid Evans / Martinile alla 4,1 sekundiga.
See tähendas eestlastele üldarvestuses 9,3 sekundilise kaotusega kukkumist neljandaks. Sarnaselt avakatsega oli Tänak ka teise katse lõpus napisõnaline ja sõnas vaid, et sarnaselt esimese katsega ei lähe kõige paremini.

Hommikuse ringi lõpetas reede pikima katse (23,32 km) esimene läbimine ja selle parimat aega näitasid Rovanperä / Halttunen, kes edestasid vaid 0,1 sekundiga uuteks ralli liidriteks tõusnud Evans / Martinit. Brittide liidrikohale tõusmise põhjuseks oli lisaks kiirele sõidule meeskonnakaaslaste Ogier / Landais rehvi lõhkumine ja selle vahetamine, mis prantslased üldarvestuses 1.41,8 kaotusega 15. kohale kukutas.

Ogier, kes juba alates testikatse finišist on koos Tänakuga üles näidanud arusaadavat protesti FIA suunas võttis juhtunu katse intervjuus kokku vaid sõnadega, ebaõnn.
Samas paremkurvis, kus eksis Ogier käisid teeäärest lisa võtmas ka Mārtiņš Sesks / Renārs Francis (Ford Puma Rally1), kes samuti pidid veidi aja pärast seisma jääma ja rehvi vahetama. Hiljem selgus, et lätlaste autol oli purunenud ka teine vasakpoolne rehv ja kuna neil oli kaasas vaid üks varu, pidid nad päeva ülesõidul katkestama.
„Kahjuks on meil kaasas ainult üks varu. See koht, kus välja sõitsime oli paremkurv, auto saba läks alt ära ja tabas teeäärset valli. Kõik muu on sirge ja korras, kuid rehvid mitte. Mei isegi ei arutanud hommikul seda, et kas võtta kaasa kaks varu, sest oht rehv lõhkuda oli v’ga minimaalne. See on meile hea õppetund, sest kaks kurvi enne oli väga mõnus tee ja siis tuli see libe koht. See pole õppimise parim osa, kuid kuni kõik on ühes tükis oleme me rahul. Pean homseks nüüd rohkem tööd tegema ja libedad kohad paremini kirja saama,“ sõnas Sesks katkestamise järel maanteeääres antud intervjuus Colin Clarkile.

Tänak / Järveoja lõpetasid hommikuse ringi kuuenda katseajaga ja jäid parimatest maha 4,7 sekundiga. Ralli kokkuvõttes hoiavad eestlased Tšiili MM-rallil kolme kiiruskatse järel 7,3 sekundilise kaotusega viiendat kohta.
„Keeruline ja nõudlik hommik. Ma olen isiklikult üsna hädas autos leidmaks tasakaalu ja olen üsna kaugel hetkel heast tempost. Kogu aasta on nii olnud, et rasketel rallidel, kus on abrasiivne, seal on okei, kuid sellistel mõnusatel voolavatel teedel, kus puudub mehaaniline pidamine on raske leida hea tasakaaluga seadistust. Puhastamist on küll, kuid see pole nagu Portugal ja Sardiinia, nii et üsna sõidetav. Kiiruse puudumine pole seotud puhastamisega. Sooviks saada auto paremaks ja kindlasti proovime midagi, et natukene paremaks oleks,“ sõnas Tänak lõunase hoolduspausi eel.  

Hoolduspausile mindi Toyotade kolmikjuhtimisel. Evans / Martini edu on Rovanperä / Halttunen ees 2,2 ja Pajari / Mälkönen ees 6,6 sekundit. Hommikuse ringi üllatus on olnud Gregoire Munster / Louis Louka (Ford Puma Rally1) tempo, kes näitasid kolmandal katsel 1,1 sekundilise kaotusega kolmandat aega, Möödunud aastal just Tšiili rallil Rally1 autoga debüüdi teinud Munster jääb ralli kokkuvõttes neljandana Evansist maha 6,9 sekundiga.

WRC2 klassis on kolme sõidetud kiiruskatse järel juhtimas Nikolay Gryazin (Citroen C3 Rally2), kes võitis mõlemad sõidetud katsed. Teised on 8 sekundilise kaotusega Gus Greensmith / Jonas Andersson (Škoda Fabia RS Rally2) ja kolmandad 11,3 sekundilise kaotusega Oliver Solberg / Elliott Edmondson (Škoda Fabia RS Rally2), kellel on sarnaselt Neuville / Wydaeghega juba pühapäeval võimalik kindlustada endale tänavune MM-tiitel.

“Algus oli okei, kuid katsed on olnud libedad ja mul on olnud keeruline leida enesekindlust. Peame nüüd muudatused tegema ja siis paremad olema. Tunnen muidugi pinget, kuid selle panen endale ise. Siin on kerge viga teha ja midagi lõhkuda. Pean leidma hea sõidurütmi ja siis tempot lisama. Osades katselõikudes läheb seis hulluks koos lahtiste kividega ja siis jälle on osad lõigud puhtad, selline 50:50,” võttis Solberg hommiku ja eesootava kokku.

Tšiili MM-ralli seis SS3 järel

Tšiili MM-ralli jätkub Eesti aja järgi 20:46, kui ees ootamas hommikuste katsete kordused. Sarnaselt pärastlõunaga hoiab ka õhtustel katsetel pilku peal Shell Helix Powerstage Live Blogi.

Foto: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool

Back to top button