Tšiili MM-ralli avapäeva parimad olid Elfyn Evans Scott Martin, kes edestavad 3 sekundiga Ott Tänak / Martin Järveoja

Ott Tänak / Martin Järveoja ei saanud küll alguses hoogu üles, kuid lõpetasid päeva liidrina

Tšiili MM-ralli jätkus peale hoolduspausi hommikuse ringi korduvkatsetega, millest esimesed kaks võitsid päeva kolmandal katsel rehvipurunemise tõttu aega kaotanud Sebastien Ogier / Vincent Landais (Toyota GR Yaris Rally1). Prantslased tõusid head tempot näidates üheksandale kohale ja lähevad samalt positsioonilt vastu ka laupäevale. Terve päeva koos Ott Tänakuga FIA viimase aja otsuste ja eriti Kreeka ralli järgse trahvi tõttu katselõpu kommentaaridest loobunud kaheksakordne maailmameister rääkis hoolduspausi ajal Dirt Fishi ajakirjanikule, et miks ta seda teeb.
„Meile on öeldud, et me ei peaks praegu… see ei ole fantastiline reaktsioon teha seda, mida ma teen. See pole teie (meedia) vastu midagi isiklikku ega fännide vastu – mul on selle pärast kahju, kuid meil on väga vähe tööriistu. Täna ei tunne ma, et tahan rääkida ja nagu ma ütlen, on mul kahju kõigist inimestest, kes väärivad sellest paremat. Kuid meile on FIA tippudelt öeldud, et peame suu kinni panema, nii et see on natuke kurb.“

MM-hooaja viimase kruusaralli esimese võistluspäeva parimad olid esilagu Ott Tänak / Martin Järveoja (Hyundai i20 N Rally1), kes näitasid pooltel katsetel TOP3 aega ja juhtisid rallit lähimate jälitajate ees, kelleks olid Elfyn Evans / Scott Martin (Toyota GR Yaris Rally1) 0,4 sekundiga. Päeva lõpus aga korrigeerisid kohtunikud kolme võistluspaari (Evans, Pajari ja Fourmaux) pooleli jäetud SS1 aegu ja see tõstis taas esikohale Evans / Martini, kes edestavad laupäeva eel Tänak / Järveoja 3 sekundiga.


„Meie stardipositsioon polnud parim, kuid siiski üks parem, kui Thierry. Hommiku oli ekstreemselt nõudlik ja mul ei olnud mingit tunnet autos. Pärastlõunal saime natukene pidamise paremaks ja ka auto läks paremaks. Ma ei tunne end autos täielikult nagu peaks, kuid proovime sellest maksimumi võtta. Oleme pärast igat katset proovinud seadistustes mingit suunda leida ja eriti tähtis on oluline omada head auto tasakaalu. See on see mille poole hetkel püüdleme. Kindlasti olen üllatunud, et rallit juhin, sest peale tänast esimest katset ütlesin inseneridele, et TOP6 või TOP8 on maksimaalne, sest nii mina, Thierry, kui ka Esapekka olime hädas auto seadistustega. Kindlasti on see seotud nende teedega, kuid peaks suutma paremini reageerida. Homne karakteristika saab olema hoopis midagi muud, kuid nendelt teedelt peaksime saama rohkem pidamist ja meie stardipositsioon on ka parem. Pole kindel, et rehvid saavad ka homme probleemiks olema nagu eelmine, kuid juttu tuleb neist kindlasti,“ võttis Tänak reede kokku.

Laupäevale lähevad kolmandalt kohalt vastu Kalle Rovanperä / Jonne Halttunen (Toyota GR Yaris Rally1), kes aga oma päevaga üldse rahule ei jäänud. Eestlastest jäävad soomlased kuue kiiruskatse järel maha 10,1 sekundiga.
„See oli peaaegu maksimum, mis täna suutsime. See on üks selliseid päevi, kus sa ei saa tunnet ja autot nii nagu tahaks. Pettumust valmistav päev. Viga on minus, ma peaks parem olema,” sõnas Rovanperä päeva viimase katse finišis.

Päeva positiivsed üllatajad olid kindlasti Sami Pajari / Enni Mälkönen (Toyota GR Yaris Rally1) ja Gregoire Munster / Louis Louka (Ford Puma Rally1), kes lähevad laupäevale vastu vastavalt neljandalt (+12,2) ja viiendalt (+13,7) kohalt. Mõlemad võistluspaarid näitasid korra ka TOP3 katseaega.
MM-liidrite Thierry Neuville / Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 N Rally1) päeva jätkus ka peale hoolduspausi teepuhastamisega ja lisaks tegid belglased hoolduses vea seadistusega, mis neid konkurentidest veelgi maha jättis. Reede järel on nende kaotus meeskonnakaaslastele 33,3 sekundit.
Kaks võistluspaari, kes kogesid reede teisel ringil ebaõnne olid seitsmendat kohta hoidvad Espekka Lappi / Janne Ferm, kelle Hyundail purunes kohe esimesel korduvkatsel sirge peal sõites parem tagumine rehv ja kaheksandad mehed Adrien Fourmaux / Alexandre Coria, kes jäid generaatori probleemide tõttu viienda katse starti 6 minutit hiljaks ja said selle eest minut ajatrahvi. Ilma selleta oleks päeva viimase katse võitnud prantslased hoidmas sekundilise kaotusega TOP3 kohta.

WRC2 klassis läheb laupäevale liidrina vastu Nikolay Gryazin, kes päeva viimasel katsel oma Citroën C3 Rally2 peaaegu üle katuse keeras, kuid kelle hullemast päästis vaid rajaäärne vall, mis auto neljale rattale tagasi lükkas. 10,2 sekundiga jäävad liidrist maha Oliver Solberg / Elliott Edmondson (Škoda Fabia RS Rally2) ja 11,5 sekundiga Yohan Rossel / Florian Barral ( Citroën C3 Rally2).

Tšiili MM-ralli TOP10 SS6 järel

Tšiili MM-ralli jätkub laupäeval kuue kiiruskatsega, millest esimene saab stardi 15:07. Samal ajal alustab päeva ka Shell Helix Powerstage Tšiili MM-ralli Live Blogi. Kokku läbitakse teisel võistluspäeval 139,20 katsekilomeetrit.

Foto:  Jaanus Ree / Red Bull Content Pool

Back to top button