Väga põnevast Portugali MM-ralli reedesest võistluspäevast väljusid napi eduga Kalle Rovanperä / Jonne Halttunen. Ott Tänak / Martin Järveoja on parima Hyundai võistluspaarina neljandal kohal.

Kalle Rovanperä / Jonne Halttunen ei olnud reedel autoga rahul, kuid lõpetasid päeva ikkagi liidrina

Portugali MM-ralli jätkus reede pärastlõunal hommikuse ringi korduvkatsetena, kuid mitte päris samas järjestuses nagu hommikul. Kui hommikul oli ainsana ühe varuga rajale läinud võistluspaar Adrien Fourmaux / Alexandre Coria (Ford Puma Rally1), siis pealelõunal olid sama otsuse teinud hommikuse ringi järel viiendat kohta hoidnud Sebastien Ogier / Vinvent Landais (Toyota GR Yaris Rally1), kes ka kohe katse võitsid.

Kui hommikune ring möödus suuremate draamadeta, siis esimese korduvkatse finišis tekkis MM-liidrite Thierry Neuville / Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 N Rally1) ajakaardile märkimisega segadus, mida läks autost välja aitama lahendada ka teise autona finišisse jõudnud Elfyn Evansi (Toyota GR Yaris Rally1) kaardilugeja Scott Martin. Britt toetas kohtunikele selgitades, et kuhu mida peab ajakaardile märkima nende lauale oma legendiraamatu ja lahkus sealt selle sinna unustades. Kahjuks märkas Portugalis 180 MM-starti tegev Martin seda alles järgmise katse stardis, mis tähendas, et kiire lahendusena tuli tal päeva järelejäänud katsel legendi oma telefonist lugeda.

Scott Martini saatuslik viga jäi ka Rally TV kaamerate ette

Lisaks lõhkusid britid järgmisel katsel ka rehvi ja kaotasid päeva kolmanda katse võitnud Dani Sordo / Candido Carrerale (Hyundai i20 N Rally1) koguni 52,6 sekundiga. Üldarvestuses jätkati kaheksandal kohal.

Kui hommikuse ringi järel olid liidrikohta hoidnud Takamoto Katsuta / Aaron Johnston, siis kohe esimesel korduvkatsel kaotasid nad selle meeskonnakaaslastele Kalle Rovanperä / Jonne Halttunen (Toyota GR Yaris Rally1). Kui kahe esimese korduvkatsega suutsid soomlased üldedu kasvatada 0,2 sekundile, siis päeva eelviimase katse võiduga napi sekundini. Samal katsel puudus Neuville Hyundail hübriid ja sama probleem tabas poolel katsel ka Ogieri Toyotat. Prantslaste hübriid toimis päeva viimasel katsel enamvähem ja sellest piisas, et päev katsevõiduga lõpetada ning soomlaste järel teiseks tõusta.    
Kahte maailmameistrit lahutab laupäeva eel täpselt üks sekund. Päeva lõpuks kolmandaks kukkunud Katsuta läheb laupäevale vastu 4,7 sekundilise kaotusega.
“Terve päev on hea heitlus olnud, aga meie tempo pole piisavalt hea olnud. Tegin hea katse, aga suurem osa ajast tegelesin ellujäämisega,“ võttis Rovanperä reede kokku.

Ott Tänak / Martin Järveoja lõpetasid hoolimata mitte kõige paremast tundest autos päeva parima Hyundai võistluspaarina

Ott Tänak / Martin Järveoja päeva teine pool oli tempo mõttes parem ja kahel katsel jõuti TOP3. Võistluse kaheksandal katsel tuli katsevõidu võtnud Rovanperäle alla vanduda vaid 0,1 sekundiga. Reede kokkuvõttes eestlastele parima Hyundai võistluspaarina neljas koht. Liidritest jäävad eestlased kaheksa sõidetud katse järel maha 5,4 sekundiga.
„Tuntud katsed ja kõik teavad neid väga hästi, selles osas ei ole üllatus, et nii tihe praegu on ja ma arvan homme samamoodi edasi. Olud olid üllatavalt head ja parimad, mis me kunagi siin näinud ning teed säilisid hästi. Ma arvan, et meil oli kõige suurem võitlus iseendaga, sest väga lihtsalt ei tule hetkel ja eks näis, mis me kaasa saame aidata, et natukenegi paremaks saaks. Suuresti on keeruline olnud autos. Elfynilt (Evans) väga halb päev, tal ei sujunud ükski asi, kuid Thierrylt väga-väga tugev päev, kui arvestada tema tänast rajapositsiooni,“ võttis Tänak reede Delfile antud intervjuu vahendusel kokku.
Päeva jooksul kolm kiiruskatse võitu võtnud Sordo / Carrera hoiavad reede järel viiendat kohta ja kaotavad Rovanperä / Halttunenile 17,9 sekundiga. Reedel teistele teed puhastanud Neuville jääb meeskonnakaaslasest kuuendana maha kõigest 0,2 sekundiga.
M-Sport meeskonna parima tulemuse eest hoolitsesid reedel Fourmaux / Coria, kes kaotavad liidritele 31,8 sekundiga.

Tihe heitlus esikohale ka WRC2 arvestuses

WRC2 klassis läksid teisele ringile vastu liidritena Oliver Solberg / Elliott Edmondson (Škoda Fabia RS Rally2). Kui esimesel korduvkatsel suutsid liidrid konkurendid seljataga hoida, siis ralli seitsmendal kiiruskatsel näitasid parimat aega Gus Greensmith / Jonas Andersson  (Škoda Fabia RS Rally2), kes ka ise 0,3 sekundilise eduga liidriteks tõusid. Reedet WRC2 klassi liidrina alustanud Yohan Rossel / Arnaud Dunand (Citroën C3 Rally2) jäid kolmandana maha kõigest 1,8 sekundiga. Solberg / Edmondson võtsid päeva eelviimasel katsel liidrikoha küll tagasi, kuid seda napi 0,1 sekundilise eduga. Päeva viimase katse võitsid samuti Solberg / Edmondson ja seda hoolimata terve ringi kestnud mootoriprobleemist, mis väljendus auto liikumisega vahepeal kolme silindri jõul. Kuna Greensmith tegi viimasel katsel spinni ja kaotas 13,2 sekundit, siis tähendas see tihedas heitluses seda, et Solbergi järel läheb laupäevale teiselt kohalt vastu Rossel, kelle kaotus on 7,3. Kolmandaks kukkunud Greensmith kaotab rootslasele 13,3 sekundiga.

Georg Linnamäe / James Morgani päeva rikkusid rehvipurunemised

Georg Linnamäe / James Morgan (Toyota GR Yaris Rally2) alustasid teist ringi katse üheksanda ajaga, kuid lõhkusid siis sarnaselt hommikuga taas rehvi ja kaotasid katsel parimatele minutiga. Päeva eelviimasel katsel näitas Eesti / Briti duo katse neljandat aega, mis jäi nende reede parimaks.
„Kahjuks veel üks rehvipurunemine. Tundub, et me ei suuda kuidagi seda rallit probleemideta läbida, kuid see on mängu osa,“ sõnas Linnamäe päeva eelviimase katse finišis.
Ralli kokkuvõttes hoiavad Linnamäe / Morgan WRC2 klassi 14 kohta.

Reedel sõlmisid WRC Promootor ja Portugali ralli korraldaja uue kahe aastase lepingu, mis tähendab, et legendaarne ralli püsib kalendris kindlasti kuni aastani 2026.

Portugali MM-ralli jätkub laupäeval üheksa kiiruskatsega, mille jooksul läbitakse 145,02 katsekilomeetrit. Kolmanda võistluspäeva avakatsele antakse start 10:05.

Fotod: Toyota Gazoo Racing, Hyundai Motorsport, Georg Linnamäe FB

Back to top button